• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project D

Zo de 2e distro plate voor de desk is leakproof. Nu nog wat logo's maken om erin te graveren.
Er moet nog wat gepoetst worden maar het belangrijkste is af.


Zo de o-ring is op maat gesneden en geplaatst. Omdat het een lange o-ring is schiet het op een paar plekken omhoog. Dit zetten we even vast.
Nu de o-ring op zijn plaats zit en ik nog even wat stof aan de onderkant van de top verwijderd heb kunnen we de 85 m4 schroeven met de hand erion draaien. Ik draai ze eerst met de hand erin om te voelen of er nofg ergens weerstand in zit. Gelukkig alle perfect. Ik had het ook al nagekeken met het tappen van de schroefdraad.

IMG_20221117_102602.jpg


Nu alles gelijkmatig vast zetten. Ik volg nauwlettend hoe de o-ring zich uitzet bij het aandraaien van de schroeven. Tot nu toe best tevreden maar het is pas in orde als het leakproof is.

IMG_20221117_103721.jpg


Top de middelste res is leakproof nu de buitenste. Pfffff er lekt iets. Na wat zoekwerk kom ik erachter dat het de o-ring van het afdek dopje is. Even een nieuwe pakken en ja gelukkig de buitenste res is ook leakproof.

De maat van deze distro is 45 x 30 x 2 cm. Het gewicht is iets meer dan 3 kg.


IMG_20221117_104414.jpg

Even een foto maken als de distro op de desk ligt. We zijn nog niet helemaal klaar maar wel al een stap dichterbij de update van de desk.


IMG_20221117_110631.jpg

En zo prutsen we maar door LOL

IMG_20221117_110642.jpg
 
Erg gaaf !! Ik ben zelf met een deskbuild bezig maar ik ben niet zo handig en heb niet zoveel gereedschap tot mijn beschikking. Mijn start is daarom een Lian Li DK05. Wel mijn eerste wk build dus erg intens :) . Veel succes ik volg je. Goed dat je zei dat je geen opdrachten aanneemt :) .
 
Erg gaaf !! Ik ben zelf met een deskbuild bezig maar ik ben niet zo handig en heb niet zoveel gereedschap tot mijn beschikking. Mijn start is daarom een Lian Li DK05. Wel mijn eerste wk build dus erg intens :) . Veel succes ik volg je. Goed dat je zei dat je geen opdrachten aanneemt :) .
Handig wordt je met de jaren, wie geen machines heeft moet slim zijn. Je kunt vaak meer dan je denkt.
 
Met de veranderingen komt ook weer de wishlist om de hoek zetten. Het gaat nog wel even duren voordat ik alles heb liggen.

Ik heb nu de Asus Maximus XIII Extreme Glacial liggen en een i9 - 10900K , verder een 1TB Samsung 990 Pro.
Er komt nog een i9 -11900K . Verder mis ik het geheugen voor beide sets.
Zo maar wat kleine dingen bestellen voor de update.

De linker distro is nu voorzien van 6 logo's van merken die in de desk zitten. En natuurlijk mijn eigen logo.
Alle schroefdraadgaten zijn met de handgetapt en daar willen we vanaf. Dus we gaan weer aan de gang met de tap feature in Aspire Vectre software tenslotte heeft dit programma 2400 euro gekost en dus zonde om niet alles te gebruiken.

De Corsair 1000D moet naar beneden maar ik wacht even tot mijn schoonzoon er is "te zwaar en onhandig" .

Aan de achterkant van de Distro moet nog een rgb module komen. Ook hiervoor ga ik wat custom werk frezen.

318345701_2083462008509610_5933028833963405475_n.jpg
 
Het lijkt wel met de komst van de winter dat de builds ook langzamer voorruitgang boeken.
In ieder geval heb ik nu de 2e distro geplaatst en voor de fillports in de achterwand een mount geplaatst die ik nog had liggen.
Ook weer een zwik fittingen besteld bij Freddie.

7 logo's gefreest:
- Asus , Alohacool, Bitspower, EK, G.Skill, Intel en mijn eigen logo TS.

Verder op de 4 hoeken een pocket gefreesd om de 3mm RVS schroeven te laten verzinken in de top.

logo's frezen.jpg

Voor onder de distro heb ik 3mm spiegelacrylic plaat.
Nog even op maat zagen. Dit doen we maar even met de festool dit gaat sneller.

spiegel op maat maken.jpg

Ja de pompen zijn er ook uit net als de plaat voor het monteren van het MB. Hierdoor kan ik voor nu even makkelijker bij de bekabeling.
Er komen 2 nieuwe sets pompen in D5 next en de bronzen dubbele pomptops van Aquacomputer.
Verder komen er 2 nieuwe flow meters in HighFlow next.

De RTX 3080TI FE van beneden komt ook in de desk in plaats van de 2 GTX 1080Ti's die gaan naar de Caselabs die voor mijn schoonzoon wordt.

Aangezien het nu al in de papieren loopt doe ik even rustig aan.
Voor de mountingplaat met de rgb verlichting die er nu even uit is wordt een nieuwe gefreesd. Ik wacht even op de nieuwe pomptops zodat ik de juiste maat heb voor de schroefgaten.

2e distro geplaatst.jpg

Verder zit ik erover na te denken om covers te frezen voor de fans.
Er is nog genoeg te doen.
Maar ik heb nog de Corsair 1000D om mee te spelen.

Wat niet terug komt is de Mayhem UV green. Dit is me niet zo bevallen. Wel een mooie kleur maar de aanslag in mijn reservoirs dat vindt ik minder voorral na 5 maanden gebruik. Dit heb ik niet met de Mayhem X1 bleu die ik nu al 8 jaar in gebruik heb.
Het is wel zo als ik een systeem leegmaak dan filter ik alle losse deeltjes eruit die in een systeem zit. Dit zijn meestal deeltjes van de fabricage van de radiatoren wat er niet uitgekomen is tijdens de eerste reiniging.
 
Druk druk druk!
Ik was even 2 weken afwezig en niemand heeft me gemist. Onderhoud aan het huis in frankrijk.
Maar we zijn er weer. Het wordt toch tijd om de 2 dubbele pomptops van Aquacomputer te monteren op een plate.

Rustig op mijn gemak de de eerste in elkaar gezet.
Een nieuwe aluminium strip op maat gemaakt voor de RGB strip. Even getest en daarna alles in elkaar gezet.
Voor de 2e moest ik even zoeken naar de toolpaths voor de cnc machine.
Even iets aangepast en de 2e 5mm acrylic plaat gefreest.

De 2 dubbele pomptops zijn nu gemonteerd en kunnen dus de desk in.
Wat volgt is het custom maken van de sata powercables voor de pompen en even kijken of de usb kabels lang genoeg zijn om aan te kunnen sluiten op een hubby7.

Aluminium hoeklijn is binnen 30x15 x 3mm. 3 dremelschijfjes verder en een strook van 5mm eraf geslepen.
Even geschuurd en nu zwart spuiten.
Verder de RGB strip opnieuw plakken met ds tape.

1.jpg

Even de RGB strip aansluiten op een fabwerk 360 om te kijken of hij het nog doet.

2.jpg

Zo de laatste is ook klaar.

3.jpg
 
Vandaag de nieuwe molex naar sata kabels gemaakt. En verder de connectoren even geplaatst om te zien hoe we straks de hardtubing gaan plaatsen. Ik kom erachter dat ik de verkeerde Rotaries heb besteld "Black Nickel i.p.v. Nickle". Zo maar eens in mijn bestellijsten duiken.

De power cables en de usb kabels zijn al aangfesloten op de pompen. Alleen moet ik even wachten met het verder aansluiten op een nieuwe label writer cassette.

Maar goed we komen er wel.
Als ik naar de foto's kijk dan begint er altijd iemand in mijn hoofd tegen mij te praten "nieuwe fans, nieuwe GPU/ Shutup ".

338112487_740867814249927_2117333227329729401_n.jpg
 
Even opruimen voordat we weer verder gaan met de build. Gisteren de molex naar sata kabels gemaakt. Ik kom erachter dat ik een serie verkeerde fittingen heb besteld Black Nickle i.p.v. Nickle. Straks maar even kijken of ik ze om mag ruilen.

Zo een groot gedeelte van de desk is leeggemaakt dus kan ik kijken of het wat is om de NB fans te vervangen voor RGB fans. Ik heb nog wat AL120 en SL140 fans liggen van Lian Li.
Ervaring met het maken ombouwen van de Lian Li kabels heb ik al dus dat is geen probleem. Bij de SL140mm fan is de fan zelf niet verlicht dus dat is geen optie. Straks even kijken of de AL serie ook een 140mm versie heeft. Controllers heb ik nog genoeg liggen.


338281703_755775749288648_8607383192142798606_n.jpg

338593227_939739787047102_3315592670024067134_n.jpg

Zo dat was het voor vandaag.
 
De aansluitingen op de bekabelijng van deze Lian Li fans zijn toch iets anders dan de bestaande die ik heb liggen dus kunnen we deze controllers niet gebruiken. A.d.h.v. een plaatje op de HighFlow site een andere besteld "moet passen zo te zien" . Bij aankomst een paar weken later want ze staan op backorder eindelijk de controller binnen. He deze aansluitingen zien er anders uit dan op de plaatje op de site. Het gaat dus niet passen. Ik stuur maar even een mailtje dat het plaatje niet klopt op de site en dus niet opgaat voor mijn fans. voordat ik een 2e mailtje eraan waag is het plaatje van de site veranderd en krijg ik een mailtje met de tekst "deze controller is niet geschikt voor jouw fans". En een fijne dag nog.

Ik mail Lian Li maar even . Ik krijg 2 weken later een mailtje met de informatie die ik nodig heb. We gaan weer verder
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan