• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project D

Montage Bitspower VRM blok.
Ik had al eerder gezien dat mensen alleen de vrm koelblok gebruiken zonder de bijbehorende cpu blok.
Aangezien ik meer gevoel heb bij full nickel ga ik dit dus ook doen.
Op mijn gemak heb ik nu de koelblok voor de VRM's geplaatst.
Nu ga ik eerst de proto frezen voor het display.
Nu het mb nog op de desk ligt kan ik er ook makkelijker bij.

20210217_194643.jpg

Het afdekplaatje voor de M2 stiks ligt er nu nog even af omdat de aansluiting van het display net naast de tekst Rampage VI Extreme Omega zit.

Ik had nog wel een ding met het leaktesten van de cpu block na het verwisselen van het plaatje in het block dat mijn leaktest tool Niet meer in orde is. Na wat zoeken kwam ik erachter dat na een tijdje de kwaliteit achteruit gaat van dit ding "materiaalkeuze". Hij lekt dus. Gr...... Nu moet ik op zoek naar een betere. Je kunt googelen op youtube op leaktesten en dan kom je het tegen. Jammer voor mij dus geen Dr Drop tool meer.

20210218_125252.jpg
 
Tools more tools.
Aangezien ik wat meer tijd en geld in het maken van custom distro plates wil steken heb ik inmiddels wat betere tools gekocht waaronder meerdere Datron freesjes speciaal voor het frezen van acrylic. En heb ik omdat ik geen cnc tool heb voor het frezen van de 1/4"poorten een tool besteld.

Voor het handmatig tappen van de 1/4"poorten heb ik deze besteld.

tool for the cave.PNG

Het resultaat van het handmatig tappen van de 1/4"poorten hebben jullie al een keer gezien in mijn vorige update.
M.b.v. een omgekeerde fillpoort als guide kan je het doen maar nog betere denk ik gaat het met deze handtool.


Hieronder een voorbeeld van het met de hand getapte 1/4"poort.
Ik moet erbij zeggen het kan maar je moet de tap met fillport heel goed vasthouden bij het tappen ander ga je schuin en dan is het werk voor niets geweest. Ik investeer liever in wat tools aangezien ik nog wel verwacht dat ik wat meer ga maken dan alleen tekeningen.

20210209_205312.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag de tekening ingeladen in Vectric Aspire en de toolpaths aangemaakt voor de freesmachine.
Met een stukje scrap 5mm acrylic een prototype gefreesd.

20210219_124256.jpg

Nu kijken of het past.
Sjips het past alleen steekt er nog een stuk van de connector onderuit.
Nog maar een extra ring frezen dan.

20210219_124835.jpg

Alleen voor de foto even op het oude koelblok gelegd.
Alleen nog een venster frezen en dan zijn we klaar.

20210219_152907.jpg

Nieuwe verzinkfrees is binnen "speciaal voor het werken met acrylic".

20210219_153126_001.jpg

Thats all for today.
 
Zo hier zijn we weer.
Het is bijna alweer 2 maanden geleden sinds mijn laatste update.
Soms moet je ook andere dingen doen. Ik was even druk met de huizenjacht met mijn dochter. De koop is rond en ik heb even rust.
Verder nog een andere game systeem in elkaar geflanst voor mijn schoonzoon.
2 Jack russels gekocht (komen begin mei).
Vrouw heeft de verbouw kriebels (dus er moet een nieuwe badkamer en toilet komen (nog even geduld).

Zo en nu weer terug naar de desk.
Ik heb nieuwe cablecombs gefreesd omdat er niet genoeg plaats was op de 12 pins. Er komen namenlijk een stuk of 4 kabels bij van de ledverlichting en de bekabeling van de pompen.

Dit is een van de 2 platen waarop een dubbele bitspower pomptop komt.
De uitsparing aan de voorkant is inmiddels 2 x de afmeting omdat er veel meer bekabeling in komt:
- 3 x fanpower;
- 4 x pompkabel;
- 4 x ledkabel;
- 2 x usb kabel;
- 2 x tempsensorkabel
20210302_194210.jpg

Hier had ik even een gewone ingekorte ledstrip onder een aluminium profiel geplaatst.
De ledstrip was aangesloten op een fabwerk (oude type met pennetjes) aangesloten.
De randen van de acrylic zijn geschuurd zodat er meer licht in blijft.

Inmiddels heb ik de standaard ledstrip vervangen voor een Aquacomputer ledstrip met RGBpx aansluiting.
Ook de fabwerk controller worden vervangen en zijn besteld.


20210302_141853.jpg

De hoeveelheid licht is voldoende maar ik vond de aansluiting niks vandaar een wijziging in type ledstrip.

20210303_142217.jpg

Ondertussen even de plaat zwart gespoten.

20210303_183856.jpg
 
Aan de gang met het vervangen van de 12 pins open cable combs.
Ook even 4 nieuwe blokjes gefreesd voor de PSU en vastgezet in de desk.
De linker plaat voor de bitspower pomptop ook zwart gespoten en hier zie je de de bredere sleuf voor de bekabeling.

20210327_163930.jpg

Drukring gefreesd omdat de orginele bitspower plaat er niet in komt. Ik mis dus 4mm achter de pomp.
Dat is opgelost.

20210329_183918.jpg

De laatste 2 pompen opnieuw voorzien van andere bekabeling (langer en sleeven).
Effe meten.
20210329_184243.jpg

Voorzichtig de afdekplaat van de pomp losgemaakt en de oude bekabeling eruit gesoldeerd.
Voor het losmaken van het afdekkapje even een markering aangebracht in de rand zodat het afdekkapje weer op de exacte plek terugkomt.


20210329_190723.jpg

20210329_194802.jpg

Even een nieuwe connector solderen. PG-12-2. Ik heb zo'n hekel aan de molex aansluitingen. Ja ik weet het als ze goed zitten dan is er niks aan de hand. Deze aansluitingen is push en vergrendelen.

Zo pomp is getest en kapje zit er weer op.

20210329_200413.jpg
 
De bekabeling voor de pompen en de usb kabels zijn inmiddels geplaatst.
Ik maak gebruik van Aquasuite software omdat ik zo mijn fans kan regelen middels temp sensoren dit doe ik ook in mijn Caselabs TH-10.
Dit werkt super. Ik moet er wel bij zeggen dat het nu niet meer gratis is. Jaar abonnement kost 10 euro.

20210401_091847.jpg

Hetzelfde wilde ik ga doen met de desk.
Dus de nieuwe key voor het ontsluiten is binnen dus we kunnen aan de gang met een oude laptop en de fans en de octo controller.

Alle fans zijn getest nadat ze geplaatst zijn en voorzien zijn van extension kabels. Wat kan er nu nog verkeerd gaan zou je denken.
De 6 fan powerkabels zijn aangesloten op de octo controller. Fu... ik mis de usb kabel met de picoblade aansluiting. Grrrr, gauw 2 nieuwe besteld en binnengekregen.
We kunnen weer verder. Ik maak meestal gebruik van een spare oude psu. Zo ook hier. Maar wat gebeurt er. 2 fangroepen lopen normaal na het instellen en de 4 andere die lopen naar max en dan weer terug naar 0. Jee w.t.f. . Ligt het aan mijn psu !! Ik schakel over naar de nieuwe Corsair 1500i en weer heb ik hetzelfde probleem. Alle kabels weer gecontroleerd op de aansluitingen op de splitty9's . Weer hetzelfde. Dan even wat kabels omwisselen "weer hetzelfde". Inmiddels kost het mij een hele dag en ik ben er nog niet uit. Na het bezoeken van de forum van Aquacomputer lees ik diverse topics door. En ineens denk ik "he active fan" wat is dat. Opnieuw bekijk ik de Splitty9 opnieuw en valt me het volgende op.

RPM omcirkelt "het zal toch niet waar zijn denk ik".

Helaas wel net zoals losse spitters moet je een fan op deze poort aansluiten.

Het was inmiddels zondag avond laat.
Eerst dacht ik dat mijn Octo controller kapot was omdat er in de handleiding staat dat de status led bij normaal gebruik blijft branden.
Na het doorkruisen van diverse topics kom ik erachter dat dit een fout in de handleiding blijkt te zijn. Wel zo handig dat ze de handleiding geupdate hebben "dus niet".

Maar goed we kunnen weer verder.
20210412_103833.jpg

Maandag morgen weer aan de gang.
De Octo controller weer teruggeplaatst en vast gezet en de 6 extension kabels weer aangesloten.
Alle fans weer ingesteld middels een curve dus de fans draai nu minimaal op 10% ± 400 rpm en max 100% 1500 rpm.
Deze features maken een systeem super stil.

De fans zijn ingeregeld en we kunnen weer verder met het volgende.
De distro panels.

Mijn optie was:
- tijdelijk een mdf plaat met de reservoirs aansluiten en gewoon draaien of;
- eerst de distro plates maken en stap voor stap verder.

Het laatste wordt het dus.
Aangezien ik een beetje kan frezen maar nog geen kaas gegeten heb van het maken van een distro plate stort ik mij eerst op een paar youtube filmpjes van Alex Banks "Oow yes".

Inmiddels heb ik was 12mm acrylpanelen besteld.
En een zwik duurdere freesjes .
Ik denk dat ik maar zakgeld opslag vraag "weetje wat ik zeg niks".

20210412_120947.jpg

Inmiddels ben ik een paar versies van de tekening verder en denk ik dat dit het gaat worden.
En ja het gaat me weer meer geld kosten. Zo ga ik de 300mm bitspower z-multi vervangen voor de 200 serie die 250mm lang is.
Dit omdat het beter uitkomt op het distro paneel.

De tekening heb ik inmiddels gemaakt.
Ik ben wel de miror acrylic panel vergeten te bestellen maar dat komt wel.

De tekening moet nog wat aangepast worden zo zit er nog een stuk mb-tray links naast het mb en moet de psu een cm of 8 naar rechts.
Ook denk ik dat ik de distro links voor iets langer ga maken zodat deze evenredig bij de fans uitkomt net als rechts.

We komen er wel. "iets meer zakgeld denk ik en geduld".

20210415_125941.jpg

Off topic: Nieuw project

Lana en...

20210410_123622.jpg

Kira mijn 2 nieuwe Jacks

20210410_123618.jpg
 
M.b.v. de bittech.net filmpjes en IFR krijg ik de mogelijkheid om in de keuken van het maken van distro plates te kijken.
Ik download en sla alle filmpjes op zodat ik terug kan kijken.
Ik heb alvast wat 12mm panelen gekocht voor de 2 grote distro panelen in mijn desk.
Aangezien je nu met seals te maken krijgt is precisie erg belangrijk dus schaffen we wat duurdere freesjes aan voor het vlakken van de platen acrylic omdat deze een tollerantie hebben van ± 10%.

Na het aantal keren opnieuw de filmpjes bekeken te hebben kom ik er ook achter dat ik de tekening moet aanpassen voor de onderlinge afstand van de schroeven . Geen 10.5mm maar ± 28mm onderlinge afstand.

Ook teken ik gelijk de 2 kleine distro's voor aan de voorkant.
20210421_163724.jpg

De loop klopt nu wel zo'n beetje.
De zaken die ik nog moet intekenen zijn de 2 x fabwerk 360 controllers en de Hubby9.
 
Aangezien ik nog wat wil testen met het frezen van de distro's en moet wachten op wat nieuwe tools heb ik besloten om alvast een andere afdekplaat te maken voor de RGBpx ledstrips achter de dubbele pomptops. De andere fabwerk maakt gebruik van kabels met pennetjes en de stekkers steken er aardig uit. Ik kies voor de nieuwe type picoblade aansluitingen dus moest ik eerst even wachten op de levering. Ze zijn nu binnen dus ik maak m.b.v. een 3mm dikke hoekprofiel een nieuwe afdekplaat (proto). De RGBpx ledstrip knip ik op de gewenste lengte.
Het nadeel van deze (magnetische) ledstrips dat er om de 3 leds geen markering zit voor het inkorten.
We doen het gewoon en kijken waar het schip strand.

De afdekplaat is goed gelukt.
Ik wil wel nog even wat dingen aanpassen:
- doorvoerbus frezen voor de kabel recht naar beneden;
- afdekkap frezen voor over de connector.

20210423_161646.jpg

De voorkant.
Ik ben best tevreden met het resultaat.

20210423_161502_002.jpg
 
Ha ha wat een gerommel. Maar ja we gaan gewoon door.
De Corsair 1000D is klaar en in gebruik "super rig". Dus we kunnen de Caselabs TH-10 strippen en de onderdelen gebruiken voor de desk.
Ik ben vandaag nog wel even druk.
De rampage 6 Extreme komt in de desk met de i9 -10900X het setje loopt 4.798Mhz alle cores.
De 2 GTX-1080 ti's gaan ook naar de desk.

Jeetje m'n modcave ligt gelijk weer vol met van alles.
Gisteren al 2 platen gezaagd en gespoten om de 4 reservoirs op te monteren.
Ik wil distro plates gaan frezen maar dat gaat nog wel even duren dus eerst de boel maar zo laten draaien en wat opruimen.

Spullen zat maar er gaat nog wel wat tijd in het aansluiten van de kabels zitten.
De kabels aan de linkerkant zitten nu in de kabelgeleiders.
Alles komt uit in het midden. Straks nog een cover maken.

20220719_164945.jpg

Gisteren de ledstrip voor de linkerpomp op maat gemaakt en gemonteerd.
Maar alles moet getest worden voordat we de boel dichtmaken. Dus een fabwerk 360 erin en met de spare psu even testen.
Ik kan nog niks instellen omdat ik de usb kabel nog niet op een systeem heb aangesloten.
We komen er wel.

20220719_130654.jpg

Zo de blokken van de 2 GTX 1080ti's Fe even schoongemaakt.
We stoppen ermee voor vandaag.

20220719_223153.jpg
 
Het is zoals het is. Nee ik ga de buildlog niet helemaal herschrijven. De rampage 6 extreme Omega zit in de Corsair 1000D, en in de desk komt mijn oude Rampage 6 Extreme. Tubing tubing "een pakje maar van 4 stuks 50cm"dat is niet veel. Straks nog maar eens kijken. Eerst aan Sander vragen wat voor diameter tubing hij in zijn desk heeft. Aah thanks 12mm. Dus we gaan de bitspower multilinks gebruiken waarvan ik er nog genoeg in de doos heb liggen. Een heel gedoe als je geen plan hebt. Dan maar even kijken hoe de route gaat lopen. Na een poos fittingen erin en uit draaien ben ik eruit. De retour leiding van de 2 x 560 Alphacool ... 60 doe ik met QD3 en zwarte soft tubing. Na wat gepruts de leidingen even leaktesten. Dat is wel zo makkelijk "weten we gelijk dat deze wel 100% zijn". Na het eten de lade er helemaal uit getrokken omdat ik een doorvoer moest boren naar achteren. Ondertussen een verdwaalde koker gevonden met 12 x 1m tubing 12mm. Dat is wel lekker.

Ik kom er al gauw achter dat het buigen van de 12mm leidingen een stuk sneller gaat als de 16mm tubing.
Alles goed strak aandraaien.

Het is al over 9'n dus ik ga maar weer opruimen en met de jacks lopen.
Morgen weer verder.

Zo een gedeelte van de fittingen die uit de Caselabs TH-10 gekomen zijn een nachtje in de schoonmaak azijn gehad. Nu uitspoelen en weer opruimen.

20220721_101908.jpg

Ha dat is heel wat weken zakgeld.

20220721_181408.jpg

Een van de 2 leidingen even onder druk zetten. 100%

20220721_132205.jpg

De desk onder de glasplaat uit getrokken. DE lade staat op 2 klapwieltjes "vastgezet".

20220721_191516.jpg

Zo de retour leiding van de GPU en de Flow meter zijn geplaatst.
Morgen de andere kant. Daarna kan ik vanaf de voorkant weer verder prutsen.

20220721_205728.jpg
 
De tubing zit erin en beide loops zijn getest. Het pakje met koelvloeistof van Highflow is ook binnen.
We houden het kort vandaag.
Het in orde brengen van de tubing aan de GPU zijde heeft me bijna een dag gekost. Er zaten wat air leaks en dat zorgde ervoor dat ik stap voor stap allen na moest lopen. Uiteindelijk heb ik gewonnen ;)

Met de bouw van de desk zelf ben ik er nog niet wat nog op mijn aan te schaffen boodschappenlijst staat:
- monitor 27 of 32";
- muismat en muis;
- externe geluidskaart.

Sinterklaas en de kerstman mogen wel te gelijk komen dit jaar.







20220726_151249.jpg

Effe checken. pffff

20220726_111108.jpg

20220726_151308.jpg

Straks maar weer verder
 
- monitor 27 of 32";
-> 32" :) Naar mijn ervaring is bij een scherm groter vrijwel altijd beter. Ik heb nooit spijt gehad van een groter scherm, wel van een kleiner scherm die ik daarna dan weer inruilde voor een grotere :sarc:
 
Zo de bekabeling zit er bijna in alleen nog:
- usb kabel maken van hub naar mb;
- molex naar sata bestellen voor de bluraydrive;
- usb kabel van fabwerk naar usb-hub plaatsen;
- audio kabel aansluiten.

En natuurlijk een cover maken boven de bekabeling. Nog even kijken hoe ik dat ga doen.
Verlichting ook een dingetje. Ik heb nog de profielen van de desk liggen en ledstrips.
Jeetje de lijst wordt steeds langer.

20220726_220343.jpg
 
Het wordt hoog tijd om de desk te vullen. Toevallig zag ik bij Sander een losse reservoir om te vullen "wel handig". Ik heb vast nog wel wat liggen.
5 liter Mayhem ECO UV Green "zal het genoeg zij". Achteraf heb ik bijna een halve liter over. Maar ik heb een hekel aan te kort dus ik ga straks wat bijbestellen. Het vullen is ook een dingetje want de retour komt een gedeelte beneden de desk vandaan. Als je deze niet ontlucht tijdens het vullen dan heb je een grote luchtkolom die de 2 D5's weg moeten werken. Bij de GPU loop ging dit een stuk beter maar er blijft nog lucht in de loop zitten. Heel langzaam komt er uit het vul reservoir luchtbelletjes omhoog. Na een minuut of 30 is het vloeistofniveau in het vulreservoir een cm gezakt. Nog maar even aankijken allemaal. Ik laat de fans ook maar even meedraaien.


20220727_113138.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan