• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project D

Cool, komt zo'n apparaat met de software om te tekenen? Hoe interface je met de computer? Seriële poort of gaat dat tegenwoordig ook gewoon via USB ofzo?
Nee ik werk met AutoCAD en Voor de bewerkingsoftware met Aspire Vectre voor het maken van de Toolpaths. De CNC machine gebruikt Eding CNC software. Ik laad de files op een stik en laad deze in voor de machine. Er ligt een extra ethernet kabel voor communicatie met de speciale hardware van de CNC.
 
Zo vandaag weer lekker bezig geweest met de desk.
Wat hebben we gedaan:

Links de doorvoer gemaakt voor de radiator.
Ik wil onder de plaat nog een 560 plaatsen.

20201219_115658.jpg

Past mooi zo.

20201219_115909.jpg

De plaat is aangepast:
- grotere uitsparing voor de PSU. Nu zit er een AX1200i in. Ik heb een AX1500i besteld deze is 5mm langer;
- uitsparing gemaakt in de achterwand voor de voeding van de PSU;
- doorvoer voor 24 pin gemaakt;
- gat in plaat van de koelblok gemaakt om de M2 slot te kunnen gebruiken nadat de koelblok geplaatst is.
Ik moet nog voor de 4 en 8 pin een uitsparing maken;

20201219_183316.jpg


Het maken van foto's houd niet op.
Ik zou graag jullie mening willen hebben over de kleur "inwendig" van de desk.
Als ik naar de volgende foto kijk vindt ik de kleur "lichte"wel mooi.
Wat vinden jullie hiervan "of dezelfde kleur als de poten" inktzwart.

Er komt wel verlichting in.

20201219_183304.jpg

20201219_183238.jpg
 
20201223_144946.jpgVandaag een ophanging gemaakt voor de desk. Gewoon 2 eiken stroken. De desk kan er nu uitgetrokken worden zonder de 6 kratten eronder. Verder heb ik de desk voorzien van de eerste laag paint. Ook heb ik 2 klappoten besteld om straks de desk onderuit te kunnen trekken. Ze moeten nog wel ingekort worden en worden voorzien van wieltjes. Maar het gaat goedkomen. 20201223_174613.jpg

20201223_174217.jpg
 
Zo ik ben alweer een klein stukje verder met de build.
De fans zitten erin en zijn getest. Ik ga de Noiseblocker Black Silent PK-PS 140mm gebruiken. Verder heb ik de achterkant een aantal keer voorzien van een extra laag paint. De vezels staan niet meer open en na een lichte schuur en verfbeurt ziet alles er mooi uit.

Verder heb ik bij Azerty een refurbished Rampage 6 Extreme Omega op de kop getikt. Ik ben ook 2 dagen bezig geweest om een betaalbare cpu te zoeken en heb inmiddels een deal voor een gedelidde i9- 7980XE . Hopenlijk geen kat in de zak anders moet ik er alsnog duur aan.

Jullie zullen natuurlijk zeggen ga voor een Ryzen 9 5950x maar de euro's vliegen me nu al flink m'n zak uit en ik heb nog wel wat wensen op mijn lijst staan. Voorlopig dit maar eens uitproberen. Ik kan op dit moment gamen op mijn systeem beneden i7- 3930K met 2 x gtx 1080ti FE 11GB, En boven op mijn TH-10 I7 -5960x 4,5Ghz en 2 x GTX 1080ti FE 11GB.

Ik heb ook de inklapbare poten ontvangen voor onder de build. Het is de bedoeling dat ik deze uit kan klappen zodat ik de desk in zijn geheel naar buiten kan trekken. Er zit nog wel wat freeswerk aan te komen voor de bevestigingsstroken eiken 22mm.
Maar zo te zien gaat het lukken. Daarna kan ik de desk erweer onderuit trekken en verder gaan met de bevestiging van de radiatoren.

Gisteren met de vrouw samen de desk op de workmate geplaatst zodat ik de fans kon monteren en testen.
Hiervoor gebruik ik even een Aquero 6 XT en een Splitty9.

20201228_090417.jpg

Het voordeel van water gedragen verf is dat het snel droogt. Dus meerdere lagen in een paar min kan goed. Achter de fans dus nog een laatst keer gevoeld met de vingers naar oneffenheden en daarna de nog een laag erop aangebracht.

Ook het achterpaneel voor de mb-tray zit op zijn plaats. Deze zit met een 9 tal schroeven vast.

20201228_183220.jpg

De klappoten bij binnenkomst. Eigenlijk zijn ze bedoeld voor caravans.
Je drukt een pal in en dan kun je het scharnier draaien zoals bij de voorste poot.

20201228_183233.jpg

Ik ga de geleider eraf schroeven waarna ik een stuk van de poot afhaal. De lengte die ik voor de poot nodig heb is ongeveer 52,5 cm.
Zo te zien kan er nog een stuk af.

20201228_185529.jpg

Je moet een beetje fantasie hebben om het voor te kunnen stellen. Beide stroken worden ingekort (zodat het niet uitsteekt) . er komen rondingen aan en wieltjes. Ik kan de beugel met poot wel een op een op de desk monteren maar liever maak ik een custom strook waar de poot iets in verzonken wordt. Dan een paar montagegaten en dan kan de poot onder de desk gemonteerd worden en kan ik verder met de desk.

20201228_185518_001.jpg
 
Vandaag wat gewerkt aan de desk.
2 beugels gemaakt die de Alphgacool NexxXos UT60 vastzet. Een klusje dat je rustig op je gemak moet doen. Morgen de beugels aan de andere kant even doen. En ja nog even zwart spuiten. 20210109_152551.jpg
De radiatoren hebben op alle steunpunten een 3mm neopreen strook.

De holle tube aan de bovenkant heb ik aan beide kanten voorzien van een rvs persmoer.
20210109_152559.jpg

Verder de i9 - 7980XE getest op de testbank. Top geen problemen.

20210106_212516.jpg

Morgen weer verder?
 
Vandaag de laatste beugels gemaakt.
Het is allemaal handwerk dus het neemt wel wat tijd in beslag. Morgen even kijken naar de opening voor de voedingskabel. De Corsair AX1500i heeft een plug die een stuk groter is dan de AX1200i. Dat za lwel vijlen worden. Het is de bedoeling dat ik eerst gebruik ga maken van de bitspower reservoirs met de custom pootjes voordat ik me waag op het frezen van mijn distro plates.

20210110_164258.jpg

Na de montage van de laatste beugel rij ik de desk weer onder de glasplaat. Super.
Ik moet nog wel een constructie bedenken om de 2 andere 560 onder de desk te monteren maar dat gaat vast lukken.
 
Zo i'm back.
Niet stil gezeten de laatste tijd maar even geen tijd voor de updates.
Wat heb ik gedaan:
1 - gat voor kabel psu aangepast "was te klein";
2 - aluminium plaat verwijderd "word een cover;
3 - pootjes gemaakt voor onder de mb-tray;
4 - mounts gemaakt voor de 2 extra 560 radiatoren;
6 - eerste mount gemonteerd;
7 - bitspower full cover block besteld bij freddy.

Onder de mb-tray zie je de 2 pootjes die ik geplaatst heb.
Om te kijken hoeveel ruimte ik over heb voor een distro plate heb ik even de bitspower duall pomptop en reservoir geplaatst.
Ik denb dat ik de pomptop ga kantelen met de pompen richting bodem. Ik reserveer een cm of 10 vanaf de kant voor een paneel waarin de pomptop gemonteerd wordt.

20210119_173703.jpg




U-profiel 70 cm lang en 2,5mm dik.
Het is even meten, en vijlen en meten en vijlen enz..
Je kunt er uren zoet mee zijn met het maken van een mount voor de Alphacool NexXxos UT-60.

20210121_175056.jpg

Pfff de openingen voor de fans zijn er ook uit.

20210122_121418.jpg

Voordat we de mount gaan spuiten eerst nog even wat andere dingen doen:
- Splitty9 monteren;
- drainport monteren;
- fan extensionkabels maken "effe druk"

20210123_165015.jpg

drainport lekker stevig verankerd in de 2,5mm plaat.

20210123_160351.jpg

Na veel gepriegel met een krik "omdat mijn armen niet gelijktijdig in en onder de desk kunnen zijn" is de eerste van de 2 mounts gemonteerd.
Morgen maar weer verder.

20210124_165126.jpg
 
Zoals ik al verwachte staat de full cover block op nalevering.
Maar we kunnen nog voorruit.
De vrouw kijkt tv en ik maak nog even wat extension kabels voor de fans.
Morgen weer verder!.

Nu de ander mount al geplaatst is kan ik net zo goed bovenop de desk wat werken.

20210124_194004.jpg

Ja de rode kabeldoos is een beetje in de war.
Even kijken of ik het filmpje kan plaatsen.

20210124_211203.jpg

even testen
 
Ik zie alweer dat ik achterloop met mijn updates.
De 2 extra alphacool 560 radiatoren heb ik nu gemonteerd onder de desk en verbonden met de 2 560 radiatoren achterop de desk.

Zo even wat fan extensionkabels maken en sleeven.

20210124_121149.jpg

Alle fan extensionkabels zijn ook gemaakt en aangesloten op de Octo controller.

20210124_165126.jpg

Zo het 2e frame is ook gespoten dus we kunnen weer verder.

20210125_142415.jpg

Voordat we verder kunnen even de desk eronder uit rijden zodat ik er wat makkelijker bij kan om de boel aan te sluiten.

20210126_160902.jpg

Zo de aansluiten tussen de 2 linker en rechter radiatoren zijn gemaakt. Ja even een black sparckle extension fitting ertussen. Ik had even geen zwarte meer liggen. Maar het zit aan de achterkant dus ik vind het wel best zo. De extension kabels vanaf de splitty's 9 zijn ook al gemaakt en zijn aangesloten op de Octo controller "en getest".

20210126_154057.jpg
 
Soms ontkom je er niet aan om wat op papier te zetten.
Ik wilde zo'n beetje de setup aan houden van de IFR deskbuild. Dus ik heb het filmpje gedownload en een keer of 20 bekeken.
Zo zijn er dingen die me wel bevallen en andere weer niet. Dus ik maak er mijn eigen versie van. Ik heb besloten om mijn bitspower dubbele pomptops te gaan gebruiken in de build en nert als voorheen komen ze op een plateau te staan. Hiervoor heb ik eerst zo'n beetje de maten uitgezet van het plateau voor de distro plate en daarna het plateau voor de dubbele pomptop. Of het wat wordt "we zullen het zien".

Zo de aluminium platen zijn besteld.

20210127_161758.jpg

Ik heb nog veel spul liggen van mijn vorige desk. Zo ook 2 bleuray drives.
Ik bouw hem er maar onder.
Wat betreft de afwerking zal ik hier en daar nog wat bijwerken.
20210127_142907.jpg

Aan beide zijden van de desk heb ik splitty's 9 gemonteerd. Met mijn eigen gefreesde kabelmounts monteer ik in het midden van de desk richting de Octo controller de fan extension kabels. Er moet straks nog wat kabels bij voor de 2 pompen aan beide kanten.


20210129_164855.jpg

Nog even wat blokjes frezen voor onder de plateaus van de distro plates.

20210131_165229.jpg
 
Sinds mijn laatste software update voor de software heb ik nu ook een optie om schroefdraad te frezen.
Blij "ja" maar ook voorzichtig. Het zal wel weer in de papieren gaan lopen.
Bij Sorotec heb ik 4 draadtap freesjes besteld. Nu ik er een gemold heb nog maar eens op de bon gekeken wat die koste. 39 euro pfff.
Een fout na het wisselen van de frees en niet mijn z-as op nul zetten. De machine gaat wel alleen kan het 1mm dunne nekje van de frees er niet tegen. Schroefdraad frezen is voor mij een geheel iets nieuws wat ik nog moet leren.

He threadmilling.
20210131_170312.jpg

Ik weet niet hoe het erbij jullie uitziet maar hier ligt een pak sneeuw en is het toch nog winter.
Leuk voor de kids maar geef mij maar 25 graden. Ha ha

20210207_111507.jpg

Zo en weer 250 euro aan freesjes erbij (min een).

20210207_152922.jpg

Aangezien het een nieuw speelveld is overleg ik met wat bekende modders over hun ervaring (feed and speeds).
En buiten de al door mij aangeschafte freesjes toch nog een Datron versie aangeschaft van de M4 schroefdaadfrees.
Fu.... 112 euro voor een freesje dat is een aardig verschil met die van Sorotec van 39 euro.

Zien jullie het verschil!.
20210207_152434.jpg

Zo na het aanvullen van de gegevens van het freesje in de tooldatabase kunnen we voorzichtig aan de gang.
Dit is natuurlijk niet de eerste. Maar wel het eindresultaat van veel testen.
20210209_205345.jpg

Voor de 1/4" port is ook een freesje maar die moet ik eerst nog vinden ergens.
Hoogst waarschijnlijk koop ik de gietijzeren standaard (over 2 weken). Als mijn zakgeld binnen is.
Voor de 1/4"heb met de cnc een gat van 11,8mm gefreesd en met de handtap de schroefdraad erin getapt.
Ik gebruik hiervoor een omgekeerde bitspower fillport als geleider.
Ik moet wel zeggen dat je met deze methode zeer voorzichtig moet zijn. De kans dat je schuin trekt is aanwezig. Vandaar dat ik straks toch een extra tool ga aanschaffen.

20210209_205312.jpg
 
De plateaus voor onder de distro plates zijn binnen. Deze heb ik op de al eerder gefreesde blokjes gezet.
Verder heb ik nog 2 profielen voor onder de bitspower dubbele pomptops. Deze heb ik bij binnenkomst op maat gemaakt.


20210212_144639[1].jpg

Op deze foto zie je de dubbele pomptop staan. Ik moet nog even bedenken of ik de speciale aansluitingen in het paneel ga verwerken of dat ik een grommet hole maak en dan de kabels doorvoer.

Inmiddels heb ik de blokjes onder de aluminium platen zwart gespoten.
Verder heb ik net voor onder de psu een paar steuntjes gefreesd zodat er 13mm aan ruimte is onder de psu waar nog wat kabels onderdoor komen van de 2 pompen links.

20210212_144642[1].jpg
 
Goedemorgen vrienden.
De full coverblock voor de Rampage 6 Extreme Omega is al lang binnen en even zat ik te denken "wel of niet" installeren.
Maar we gaan het toch doen aangezien ik de cpu wil overklokken.
Net als bij EKWB moet je nu de handleiding zelf downloaden. Ik wordt niet vrolijk van de kwaliteit van de handleiding maar ik kom er uit.
Op een review van het installeren kom ik 2 opmerkingen tegen wat mij bezig houd. 1. de schroeven zijn te kort voor het achterpaneel en het gemis van de display voor het uitlezen van de codes. Ja dat is wel een ding.
Maar goed de koeler voor de vrm's zit erop. En ik heb het display er in geheel uit weten te schroeven.
Eerst heb ik met een scalpel een kleine stukje van het geplakte acrylcover omhoog gewipt en daarna heb ik met een spuitbus voor het verwijderen van stickers even een paar druppels onder het plaatjes gespoten. Uiteindelijk is het plaatje eraf (heel klein stukje afgebroken door haast). Het display heb ik er nu heel uit en nu ben ik bezig om voor het display een frame te frezen zodat deze terug kan komen in de build.

Na het verwijderen van de geplakte acryl cover kon ik makkelijk het display eruit halen.

20210217_105519.jpg

20210216_125644.jpg

De orginele cover met onder nog een stuk van het dubbelzijdige tape en boven op nog de folie. Voor de cover zou ik deze kunnen gebruiken maar ik kijk eerst even hoe het frame eruit komt. Misschien frees ik wel een aluminium plaatje en maak deze mat zwart.

20210216_124433.jpg

Zo voor het frame alvast de maten op papier gezet. Met deze tekening kan ik in Vectric Aspire de toolpaths maken voor de freesmachine om het frame uit te frezen.

20210218_133224.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan