Tath
Well-known member
Deskbuild
We gaan de draad weer op te pakken .
Ik heb er lang over na zitten denken of ik nog de mogelijkheid krijg om een deskbuild te maken.
De vorige heb ik wegens familie omstandigheden moeten verschroten. Als ik er nog aan denk wordt ik er nog ziek van.
Maar goed we gaan er weer voor. Deze keer hopelijk geen buildtijd van 4 jaar.
Een voordeel is dat ik met pensioen ben dus alle tijd heb om eraan te werken en dat ik de deskbuild nu op een andere manier ga bouwen.
Het eerste gedeelte is al klaar dus jullie hoeven niet weken te wachten op resultaat.
Ik heb met behulp van 15mm panelen een ombouw gemaakt voor de poten.
Rondom de panelen heb ik 22mm eiken laten bevestigd.
Met een verzinkboor even wat gaten geboord en met torx schroeven de latten vastgezet daarna met deuvels de boel dichtgemaakt en geschuurd.
En even wat kwasten en rollen (inktzwart RAL 7001) op waterbasis.
Heb je het ene paneel klaar dan kun je weer de andere rollen.
Vandaag de laatste lat gehaald 28x44 hardhout . Deze latten zitten aan de voor en achterkant waar de glasplaat op komt te rusten.
Daarna 3mm Neopreenband geplakt en nu kan de 12mm geharde glasplaat erop.
Als dit goed gaat dan hebben we het begin van een nieuwe desk.
Patrick komt even naar beneden en daar maak ik even handig gebruik van ( Patrick kun je even helpen tillen).
Zo het begin is er weer.
We gaan de draad weer op te pakken .
Ik heb er lang over na zitten denken of ik nog de mogelijkheid krijg om een deskbuild te maken.
De vorige heb ik wegens familie omstandigheden moeten verschroten. Als ik er nog aan denk wordt ik er nog ziek van.
Maar goed we gaan er weer voor. Deze keer hopelijk geen buildtijd van 4 jaar.
Een voordeel is dat ik met pensioen ben dus alle tijd heb om eraan te werken en dat ik de deskbuild nu op een andere manier ga bouwen.
Het eerste gedeelte is al klaar dus jullie hoeven niet weken te wachten op resultaat.
Ik heb met behulp van 15mm panelen een ombouw gemaakt voor de poten.
Rondom de panelen heb ik 22mm eiken laten bevestigd.
Met een verzinkboor even wat gaten geboord en met torx schroeven de latten vastgezet daarna met deuvels de boel dichtgemaakt en geschuurd.
En even wat kwasten en rollen (inktzwart RAL 7001) op waterbasis.
Heb je het ene paneel klaar dan kun je weer de andere rollen.
Vandaag de laatste lat gehaald 28x44 hardhout . Deze latten zitten aan de voor en achterkant waar de glasplaat op komt te rusten.
Daarna 3mm Neopreenband geplakt en nu kan de 12mm geharde glasplaat erop.
Als dit goed gaat dan hebben we het begin van een nieuwe desk.
Patrick komt even naar beneden en daar maak ik even handig gebruik van ( Patrick kun je even helpen tillen).
Zo het begin is er weer.