Zo ik ben alweer een klein stukje verder met de build.
De
fans zitten erin en zijn getest. Ik ga de
Noiseblocker Black Silent PK-PS 140mm gebruiken. Verder heb ik de achterkant een aantal keer voorzien van een extra laag paint. De vezels staan niet meer open en na een lichte schuur en verfbeurt ziet alles er mooi uit.
Verder heb ik bij Azerty een refurbished Rampage 6 Extreme Omega op de kop getikt. Ik ben ook 2 dagen bezig geweest om een betaalbare cpu te zoeken en heb inmiddels een deal voor een gedelidde i9- 7980XE . Hopenlijk geen kat in de zak anders moet ik er alsnog duur aan.
Jullie zullen natuurlijk zeggen ga voor een Ryzen 9 5950x maar de euro's vliegen me nu al flink m'n zak uit en ik heb nog wel wat wensen op mijn lijst staan. Voorlopig dit maar eens uitproberen. Ik kan op dit moment gamen op mijn systeem beneden i7- 3930K met 2 x gtx 1080ti FE 11GB, En boven op mijn TH-10 I7 -5960x 4,5Ghz en 2 x GTX 1080ti FE 11GB.
Ik heb ook de inklapbare poten ontvangen voor onder de build. Het is de bedoeling dat ik deze uit kan klappen zodat ik de desk in zijn geheel naar buiten kan trekken. Er zit nog wel wat freeswerk aan te komen voor de bevestigingsstroken eiken 22mm.
Maar zo te zien gaat het lukken. Daarna kan ik de desk erweer onderuit trekken en verder gaan met de bevestiging van de radiatoren.
Gisteren met de vrouw samen de desk op de workmate geplaatst zodat ik de
fans kon monteren en testen.
Hiervoor gebruik ik even een Aquero 6 XT en een Splitty9.
Het voordeel van water gedragen verf is dat het snel droogt. Dus meerdere lagen in een paar min kan goed. Achter de
fans dus nog een laatst keer gevoeld met de vingers naar oneffenheden en daarna de nog een laag erop aangebracht.
Ook het achterpaneel voor de mb-tray zit op zijn plaats. Deze zit met een 9 tal schroeven vast.
De klappoten bij binnenkomst. Eigenlijk zijn ze bedoeld voor caravans.
Je drukt een pal in en dan kun je het scharnier draaien zoals bij de voorste poot.
Ik ga de geleider eraf schroeven waarna ik een stuk van de poot afhaal. De lengte die ik voor de poot nodig heb is ongeveer 52,5 cm.
Zo te zien kan er nog een stuk af.
Je moet een beetje fantasie hebben om het voor te kunnen stellen. Beide stroken worden ingekort (zodat het niet uitsteekt) . er komen rondingen aan en wieltjes. Ik kan de beugel met poot wel een op een op de desk monteren maar liever maak ik een custom strook waar de poot iets in verzonken wordt. Dan een paar montagegaten en dan kan de poot onder de desk gemonteerd worden en kan ik verder met de desk.