Hoi allemaal,
Ik heb bewust gekozen met even te wachten met reageren omdat er wat ontwikkelingen waren.
Een kort antwoord: zowel ja als nee. Nou dat behoeft wat uitleg vind je niet?
Als eerste de ja:
De aantallen waren van een omvang dat het lastig is een bedrijf te vinden: stuks productie is/wordt erg duur en we hadden al afgesproken dat dat niet zou gaan gebeuren; immers we starten juist een project om het betaalbaarder te maken.
Echter wil je korting bedingen heb je al vlug vanwege instelkosten e.d. grotere aantallen nodig, en elk zijpaneel etc wordt gezien daarbij als een, en niet het geheel.
Of je nu 5, 10 of 100 kasten maakt dat is een wereld van verschil in kosten en naar ik nu heb gevonden zelfs mogelijkheden.
Ook kwam ik er achter dat mijn kunnen wat bijgeschaafd moest worden, maar dat dat wel los ging lopen.
Echter nu het nee;
Met mijn opleiding ben ik op een punt aanbeland waarbij ik een stage mag gaan lopen.
Omdat ik een technische opleiding doe, waarbij ik onder andere met aluminium werk, lagen er hier kansen.
Welnu, ik heb een bedrijf gevonden wat aan maatwerk doet, aluminium goedkoop inkopen kan, maar belangrijker: de beschikking heeft over een splinternieuwe lasercutter welke als de stage door gaat ook ik mag bedienen.
Daarbij is de baas geïnteresseerd in mijn projecten en kan ik wellicht, om het even nog niet zeer waarschijnlijk te noemen, hier op een zekere termijn wat voor elkaar krijgen.
Bedenk hierbij dat mijn opleiding voor gaat, maar ten minste ben ik volledig opgeleid hierna om een product als een computer kast volledig ten uitvoer te brengen in mijn eentje (in principe, reken even verkoop etc er nu niet bij).
Nou als dat geen positief nieuws is weet ik het ook niet meer, maar ik doe nog altijd even geen toezeggingen tot ik een product of prototype in mijn handen heb.