• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Custom Case - Build by Dutch Engineers

overal zitten kleppen, dus je kan overal makkelijk bij.

Is dit een optie?

33031.jpg
 
Er zijn een aantal afwegingen gemaakt; waarvan nu even van toepassing op de bovenstaande posts;

- Het geheel moet gangbare highend onderdelen herbergen; zowel HPTX als een 720 rad zijn nogal zeldzaam en daarom geen uitgangspunten geweest.
- De kast wilde ik plain houden zodat hij voor zoveel mogelijk mensen als basis te gebruiken is, jij kan dat wel leuk vinden maar tegen jou 3 anderen niet; en we zouden gaan voor wat de meeste mensen wilden.
- De kast moest ook redelijke afmetingen hebben, hoe zie jij dat voor je met dat ding hierboven?

Kijk, ik kan ook wel een kast ontwerpen waar 2, 4, 6 of meer van die dingen in kunnen... maar waar leg je de grens, wat is nog nuttig?
Volgens mijn berekeningen/benaderingen neigt 4x 480 rads al naar overkill...
 
wel mooi rad hehe.

even een update:
-ben nu met verschillende bedrijven in gesprek. Ze willen echter geen prijzen afgeven zonder cads. deze gaat isp nu maken.
-designuitgangspunten zijn zo goed als klaar. isp heeft ook een mooie oplossing voor het mobo tray bedacht (scheelt veel geld)
-wij hopen einde volgende week concreter te kunnen worden qua definitief ontwerp en kosten. hangt ook beetje van de reactiesnelheid van diverse bedrijven af :)

-ik zoek nu iemand die even snel een website in elkaar kan flansen.
-verder zoeken we iemand die ruimte heeft waar we panelen kunnen spuiten (als de bedrijven in kwestie dat niet meteen kunnen meenemen).
-verder zoeken we uiteraard altijd mensen met interesse om mee te doen. er zijn nog plekjes over :)
 
@Hierboven, is dus waar :p
Al zal het even wennen zijn, uiteindelijk is het geen compromis geworden.
En ondanks dat HPTX geen uitgangspunt was had ik wel beloofd er rekening mee te proberen houden.
Welnu dat is gelukt en ik kan melden dat HPTX past, plus er is dan nog een kleine ruimte over voor slangen en kabel gaten.
Verder onderzoek ik hoeveel hoger ik mobo spacers kan maken zodat je daar gaten kan maken en (extra) cablemanagement kan toepassen ;)
Er komt veel meer bij kijken dan je denkt nog iig, maar er ligt nu een haalbaar ontwerp zowel praktisch als kostentechnisch.
Dit moet asap nu in autocad tekeningen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, beetje druk gehad de laatste tijd. Had wel je andere topics gezien waar je vroeg naar lasercutting en andere bedrijven. Deze gemist op 1 of andere manier.

Heerlijk om hier doorheen te lezen, zo zijn wij dus ook begonnen :)
 
Is er nog nieuws? Of zit ik jullie nu te dicht op de huid? :p

PS @ boefmans, heb je mijn mail gehad eigenlijk? want ik hoor er niets meer van, ook bijv. geen errormessage dat het adres niet klopt... gewoon niets, ben wel benieuwd... ;)
 
heel goed, hou de druk erop.

heb jouw mail niet gezien Marcel?

status: ontwerp uitgangspunten zijn klaar. Het is even wat werk qua CAD. Zodra dat af is (ik hoop deze week maar het ligt niet bij mij) ga ik nog meer bedrijven spammen voor offertes. Ik heb al wat lijntjes uitstaan.

Als die offertes er zijn kunnen we pas echt wat zeggen, qua kosten en planning enzo :)
 
Ik ben bezig met wat simpele cad versies zodat we alvast prijzen kunnen opvragen.
Helaas moet dat ook nog naast het reguliere werk en heb even genoeg te doen.
Daarbij er gaat ook echt veel tijd in zitten hoor, het is niet "ff" tekenen en uitvoeren.
De uiteindelijke maten zijn al wel bekend, doorgespeeld naar Harjo, dus voor het prototype ligt niks meer in de weg.
 
@ boefmans: hm ok, vreemd dan, ik heb hem hier naar toe gestuurd: snuifjetorpia@hotmail.com Die is van jou toch? Ik zal hem nog eens sturen.

@ iSP: begrijpelijk, daar was het ook niet om te doen. Als het even niet kan, kan het niet, geen punt... maar dan weet ik en iedereen met mij natuurlijk wel hoe het ervoor staat.

@ DennisC: dat is inderdaad wel geinig, krijg je toch nog min of meer een soort van buildlog. Maar ik zou het alleen doen als het geen extra tijd, energie, aandachtspunten kost. wss is het één van die drie. ;)
 
Een soort tekening waarmee ik nu bezig ben;

1dyis1.png


En van dit soort plaatjes heb ik zat; hoe doen we de roosters, welke afmetingen mazen, etc etc.
Verder zijn hier boven een paar lagen uitgeschakeld anders zullen de meeste hier door het bomen het bos niet meer zien.
Ik heb nu 1 tekening met alle panelen erin, die kan ik naast en onder elkaar gooien en kijken of dingen gelijk uitgelijnd zijn etc.
Het is nog redelijk ver van echte werktekeningen maar het is vooral dat een hoop verfijnd moet worden met definitieve gatmaten, hoogtes, etc.
Zodra ik eens tijd, waarschijnlijk vrijdag of dit weekend, zorg ik ervoor dat ik iets heb waardoor we iig binnen een paar % nauwkeurig de prijs weten.
 

Bijlagen

  • 1dyis1.jpg
    1dyis1.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Kenny we starten met deze, bij succes gaan we andere modellen doen (vooral afhankelijk van het werk, de tijd en flexibiliteit van leveranciers). Ideeën zat hoor, zo ook bv een zo klein mogelijke case waar je een dikke graka op een gene-z bord fatsoenlijk koel houdt.
 
Update van mijn kant

Helaas zie ik het niet zitten om het Prototype af te maken voor THE PARTY

Ik wil geen haast werk afleveren wil dat er iets moois komt te staan en niet iets wat zo in elkaar gebeunhaasd is

Maaaaaaaar het prototype komt er wel !!! wanneer is alleen nog de vraag
 
Ziet er veel belovend uit :) toppie.
Had graag mee willen doen, maar ben helaas gebonden aan een maximale kast formaat (d=51.5, h=60). Mij pc staat in een pc-kast in mijn woonkamer (zo alleen op zolder of in een aparte kamer is ook niet echt gezellig).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan