• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Custom Case - Build by Dutch Engineers

Dat weet ik ook niet precies. Maar ik zal dus ook moeten gaan kiezen tussen LD, een caselab (beiden net niet wat ik zoek en duur) of de boel aan de muur schroeven. Mijn kast is veel te brak en kan nergens lekker bij :(
Hm oké, zeker mooie kasten die je daar noemt, maar ik vind ze ook best duur eerlijk gezegd.

Wat Mark zegt kan natuurlijk, maar dat is wel gevoelig voor stof mag ik je vast verklappen. Na 4 maand zit hier mijn mobo onder een flinke laag stof, ondanks dat ik het tussendoor wel heb bijgehouden. Misschien nog maar eens een plexi-casing om heen bouwen... whaha. :D
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, niet veel goedkoper denk ik.
Als je zoiets machinaal en op de massa wilt maken er voor een LD / caselabs achtige case ook zet en laserwerk aan verbonden is.
dat is niet goedkoop in NL.
 
Mag ik zeggen dat ik het eigenlijk maar lompe kisten vind? (of gaat dat te ver) :-o

Vind die kasten wel aardig om te zien maar zou ze echt niet in huis willen hebben al zou ik er 1 gratis krijgen lol
K'heb persoonlijk liever een kleine kast die je op je bureau kwijt kan zodat je het mooi kan zien ipv een boekkenkast grote bak :p
(let op persoonlijk hoor!, smaken verschillen altijd enorm als het over kasten gaat)


Snijden is bere duur idd denk ook dat die kasten daarom behoorlijk aan de prijs zijn.
 
Ja klein is ook zeker wel mooi, maar lekker de ruimte is ook niet verkeerd. Mja, sommige mensen hier modden vanalles aan of uit elkaar, dus dan boeit het allemaal niet zo veel. Atm ben ik daar niet zo handig mee/mee bezig, dus dan heb ik liever veel ruimte waar je dan nog kleine dingetjes aan kunt veranderen. Waardoor een kast 10 jaar mee kan ofzo...

Wat betreft die prijzen baseerde ik het op de prijs waarover hier eerder is gerept, 300 tot 400 euro zoiets. Das wel snel 150-200 euro goedkoper dan een M8 ofzo (excl. verzending dan nog). Maar ik geloof je wel Peter, jij zit meer in dat wereldje dan mij. ;)
 
Hoi allemaal,

Ik heb bewust gekozen met even te wachten met reageren omdat er wat ontwikkelingen waren.
Een kort antwoord: zowel ja als nee. Nou dat behoeft wat uitleg vind je niet?


Als eerste de ja:

De aantallen waren van een omvang dat het lastig is een bedrijf te vinden: stuks productie is/wordt erg duur en we hadden al afgesproken dat dat niet zou gaan gebeuren; immers we starten juist een project om het betaalbaarder te maken.
Echter wil je korting bedingen heb je al vlug vanwege instelkosten e.d. grotere aantallen nodig, en elk zijpaneel etc wordt gezien daarbij als een, en niet het geheel.
Of je nu 5, 10 of 100 kasten maakt dat is een wereld van verschil in kosten en naar ik nu heb gevonden zelfs mogelijkheden.
Ook kwam ik er achter dat mijn kunnen wat bijgeschaafd moest worden, maar dat dat wel los ging lopen.


Echter nu het nee;

Met mijn opleiding ben ik op een punt aanbeland waarbij ik een stage mag gaan lopen.
Omdat ik een technische opleiding doe, waarbij ik onder andere met aluminium werk, lagen er hier kansen.
Welnu, ik heb een bedrijf gevonden wat aan maatwerk doet, aluminium goedkoop inkopen kan, maar belangrijker: de beschikking heeft over een splinternieuwe lasercutter welke als de stage door gaat ook ik mag bedienen.
Daarbij is de baas geïnteresseerd in mijn projecten en kan ik wellicht, om het even nog niet zeer waarschijnlijk te noemen, hier op een zekere termijn wat voor elkaar krijgen.
Bedenk hierbij dat mijn opleiding voor gaat, maar ten minste ben ik volledig opgeleid hierna om een product als een computer kast volledig ten uitvoer te brengen in mijn eentje (in principe, reken even verkoop etc er nu niet bij).

Nou als dat geen positief nieuws is weet ik het ook niet meer, maar ik doe nog altijd even geen toezeggingen tot ik een product of prototype in mijn handen heb.
 
Weer eens een update, stage is nu geregeld en kan binnenkort beginnen.
Wat een papierwerk was dat zeg, toestemming vragen, opgeven wat je wilt leren, weer toestemming vragen, enz...
Het liefste begon ik al in november maar dat ging niet vanwege dat ik vanaf het begin een project moet (leren) leiden...

Nouja, ik ben wel wat wijzer geworden en weet hoe ik de boel ga aanpakken.
Ik weet dat omdat het een staalcutter is, ook makkelijk door meerdere platen aluminium tegelijk kan wat flink kosten bespaart.
Bij benadering kan k alles uit 2 a 3 platen halen voor een kast wat het totaal toch wel redelijk terug brengt kwa kosten.

Wat heb ik nu bedacht? eerst een klein privé projectje wat in 1 dag af te ronden is kwa aluminium werk; een zelfbouw versterker.
Hierna weet ik hoe dat apparaat cad bestanden vreet en weet ik ook hoe een zetbank werkt (zelf nog nooit een gebruikt).
Daarna wil ik me gaan focussen op de mobo tray aangezien dat het lastigste is, mogelijk doen we dit met een kleinere kast, en dit duurt ook niet lang.
Dan kunnen we voor het echte werk gaan en een flinke kast maken.
Hoe lang het gaat duren? afhankelijk van hoeveel tijd ik in privé projecten mag steken en hoeveel tijd ik in het buitenland zit.

Dan zijn er nog een paar kleine dingen welke ik met de andere projecthoofden moet doorspreken, maar ik wil jullie niet onthouden wat dat is want meningen daarover zijn welkom.
Allereerst de gaten voor bekabeling; ik ben nogal voorstander om een standaard casco af te leveren welke met de post als pakket verstuurd kan worden, en daaruit volgt ook geen gaten toevoegen voor bekabeling zodat je die zelf kan boren waar jij het wilt en zoveel je nodig hebt. Als tweede is een optie om de kast te spuiten waar ik 2 dingen tegen heb. Allereerst kunnen wij dat heus niet (veel) goedkoper aanbieden dan je zelf kan of ergens kan laten doen bij een autospuiterij ofzo... ook gaten toevoegen nadat het spuitwerk gedaan is moet je niet willen. maar het grootste probleem nog is dat ik geen fan ben om gespoten dingen via de post te versturen, zeker geen bouwpakket.

Maar goed, ik heb komend half jaar het spulletje tot mijn beschikking en dat moet meer dan voldoende tijd zijn, zeker omdat alles min of meer al in cadstaat en alleen aangepast hoeft te worden naar de ervaringen welke ik nu ga op doen.
 
2u6pwyv.jpg


Mooi ding wat laat zien wat mogelijk is met een nieuwe machine welke binnenkort komt... en dit is zelfs staal en geen alu!
 
Machientje? Het is toch een heel behoorlijk ding :p
Denk aan 2 bestelbusjes kwa breedte en hoogte.
Plaatwerk van 2 bij 2m is sowieso geen probleem, het max weet ik eigenlijk nog niet.
Het is niet ondenkbaar dat ik 1 kast ook uit 1 plaat kan gaan halen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan