• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Custom Case - Build by Dutch Engineers

online moet het prima lukken. En zoals isp al zegt, endusers hebben inspraak. We moeten dus eerst maar eens een lijst endusers maken :D

overigens lijkt mij e-atx voldoende, htpx zie je niet zoveel meer toch?
 
Zou er niet zo over inzitten, volgens mijn huidige tekeningen passen mob o's van 380mm breed en 420mm diep, daarmee past eventueel HPTX en heb ik in de diepte nog een extra 6cm over, welke nog meer is als je geen diepe 5,25" componenten gebruikt.

Later vandaag maak ik een verfijnde lijst met materialen zodat we binnen 5% zekerheid weten wat de ruwe grondstoffen per kast gaan kosten (zonder bulkprijzen).
 
Een tijdspad/planning gaat wat lastig als nog niet alles vast staat he?
Ik kan je wel een stappenplan geven zodat je weet in welke fase wij nu zitten.


1. Ruw idee -> voltooid
2. Inbreng van mensen meegenomen -> voltooid (lees verder voordat je over dit punt commentaar hebt!)
3. Verfijndere schets -> voltooid, deze is voorlopig nog niet openbaar
4. Prototype bouwen om constructie problemen op te sporen -> deze fase gaan we vandaag in
5. Dimensioneren en een nauwkeurigere prijsschatting maken op 50 euro nauwkeurig ipv 100 -> nu mee bezig
6. Ik moet uitzoeken of we het mobo tray inkopen of kunnen laten maken -> deze fase gaat ook vandaag in
7. Zodra het prototype klaar is kan er commentaar gegeven worden door mensen die hebben ingetekend -> reken een week
8. Ik maak de definitieve autocad tekeningen -> nog niet aan begonnen, zelfde week als hierboven
9. Kijken waar we het een en ander laten watercutten -> Dit loopt continue door maar dan maken we een definitieve keuze, ze;fde week als hierboven
10. Ik verwacht dat het bedrijf 2 weken nodig heeft om alles te kunnen leveren -> dit weet ik uit ervaring met dit soort orders
11. Ondertussen gaat Harjo het een en ander buigen/maken -> dit loopt in die zelfde week
12. De week daarop kunnen de eerste kasten verstuurd worden

Reken rustig op minimaal 1,5 tot 2 maanden, houd rekening met langer.
Hierboven staan veel onbekenden en dan kun je geen tijdspad plannen.
Wat kan ik wel zeggen? Van het moment dat we een prototype hebben tot het punt dat jij hem thuis hebt kan het dus makkelijk een maand duren. Voor deze tijd gaan we ook niet minder tijd nemen, want daar maak je de echte fouten.



Het mobotray inkopen komt op 60 euro/stuk ruwweg, laten maken in massaproductie is zeker goedkoper, maar de vraag is waar kan dat en bij welke aantallen is het goedkoper?
Dat zijn geen makkelijke vragen en daarvoor moet ik ook stevig onderhandelen, ik wil alles bij 1 bedrijf doen om kosten te drukken.

Je mag nog steeds met ideeën komen alleen deze worden niet meegenomen voor het prototype, domweg om als wij vooruit willen moeten we eerst een lijn trekken voor de eerste fase. En juist dat heb ik gister single hand besloten omdat het prototype van de huidige tekeningen mij al representatieve informatie verschaft en daarmee ik ook redelijk vlug de belangrijkste aspecten van de tekening kan aanpassen.

Zodra het prototype klaar is post ik ook tekeningen met commentaar waarom voor wat gekozen is, dan blijkt ook welke afwegingen ik gemaakt heb, en wat Harjo gevonden heeft eventueel.
 
Stappenplan is prima.
Het is ook meer zodat iedereen iets meer duidelijkheid heeft.
Ik ben all for, al was het alleen al om de creatieve geest te ondersteunen. En laten we wel wezen: als dit klaar is en het is allemaal gelukt dan waren we wel met zn allen bij de geboorte van dit bijzondere project. Dan kunnen we wel enorm trots zijn dat dit hier op ons thuisforum geboren is.

Is het misschien een idee om het stappenplan in de beginpost op te nemen zodat iedereen kan zien hoe ver het ermee staat?
En misschien een kalender zodat we weten wanneer we wat mogen verwachten. Ik neem aan dat de meeste mensen ook willen weten wanneer het benodigde bedrag opgehoest moet worden.
 
Waren er geen plannen om het prototype op TP10 te tonen zodat we dan konden beslissen of we 'intekenen' of niet?
Ik denk wel dat velen dat graag zouden hebben alvorens ze zich opgeven een case met zo'n prijskaartje.
 
Wellicht dat ik eens wat links naar posts kan zetten, maar dat komt dan later wel.
Heb net de kostenraming af aan de hand van groot- en eenheden, en dan kom ik tot de conclusie dat mijn raming spot on was.
Wel moet er even de prijzen nagelopen worden maar deze wijken nooit veel af.
Extra functies gaan extra geld kosten, en zoals het er naar nu uit ziet kost het basis model 400 euro, waarbij hij zeer gunstig geprijsd is tegenover de "vergelijkbare" kasten, herstel meer dan zeer competitief als je bepaalde functies meerekent (nu al!).

Of TP10 te halen valt durf ik niks over te zeggen, want Harjo moet tijd vinden om dat ding te bouwen, eventueel hem uit Drenthe halen is geen probleem voor mij en naar Eindhoven brengen.

Harjo kent het huidige ontwerp en ik laat het aan hem over daar uitspraken over te doen.
Boefmans gaat over het uiteindelijke financiële plaatje en ik laat aan hem over daar definitieve uitspraken over te doen.
Ik kan vooral wat zeggen over het voor en middentraject, waarbij ik vooralsnu alleen kan zeggen; het duurt zolang het duurt.
 
Ik ga proberen en prototype klaar te hebben voor The Party
Hierbij word het plaat werk nog niet bewerkt met en waterjet of dergelijk dus moet alles met de hand doen
ik probeer het matriaal volgende week in huis te hebben en dan flink wat avond uurtjes er in te stopen zodat de case voor the party af is helaas kan ik niet zeggen als dit gaat lukken ofniet we willen niet met en case aankomen die bij het zachte briesje wind uit elkaar valt
 
Natuurlijk niet :) Ik vroeg het enkel omdat TP10 voor velen een mooie gelegenheid zou zijn om eens met eigen ogen te aanzien waar we precies voor tekenen. Met foto's kan je wel veel tonen, maar als het voor je staat zegt dat toch zoveel meer he :D
 
owja, mensen met interesse, stuur mij even een mailtje? En geef aan hoeveel procent interesse je hebt zeg maar :)

overigens komen er ook opties bij, zoals hierboven gesteld wordt.


Inmiddels zes bedrijven gemaild, eens kijken waar ze mee komen qua prijzen en mogelijkheden. (vor het watersnijden)
 
Laatst bewerkt:
een aanpassing op het E22 ontwerp? hier kunnen sowieso 2x 480 in :)

15B-1.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan