• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Custom Case - Build by Dutch Engineers

Txs. Is het mogelijk om twee rads boven elkaar te plaatsen, en daarboven pas de verdieping voor het mobo?

Ik vind de keuze voor 200mm fan niet zo logisch, die dingen zijn niet zo standaard :)
 
test.jpg


gewoon effe en probeersel
 
Nog iets dat reeds in de chat geweest is maar wel zeer handig zou zijn:
maak de mobo plaat verstelbaar van hoogte. Dan kan je kiezen tussen 4x 480 en 2x 3 5,25" of 2x480 en 4x5,25", of zelfs 2x480 en 2x5,25" als je de zaken lager wilt.
 
brainfart om het mobo aan de achterplaat te plakken:

http://i.imgur.com/wj85y.png

kaarten hangen dus met video connectors aan bovenkant, power komt van benee.
denk dat dit alleen een probleem is met de cpu 8pin.

op de achterplaat (zoals in 1e plaatje van iSP) heb ik dus een plaatje met ongeveer de afmetingen van de SR-2.

groen = gpu slots (niet op schaal)
rood = mobo usb poorten, en die hele zooi aan aansluitingen)
paars = cpus in dit geval van de sr-2

leek me wel een intressant idee om eens te concepten. hiermee heb je ook een 90graden knik minder nodig (of minder lange slangen in ieder geval).
 
test180x60x25.png

case is op de mm naar 80x60x25 en de boven en onder rad places zijn 16cm

rad placec naar 18 cm brengen en dan naar 140mm rads/fans gaan is mijn persoonlijke keuze die ik dan zou gaan doen, maar dan krijg je al een beter idee :)
 
Dat modulaire systeem kan wel, maar brengt wel kosten en gedoe met zich mee.
Dan ben ik er meer voorstander van om 2 versies uit te brengen uiteindelijk;
1x versie met 2x 480 en eentje met 4x 480.
 
Misschien is het een goed idee om de kast gewoon iets breder te maken en om de radiator in de top zoveel mogelijk te verschuiving naar buiten toe. Fractal Design heeft hetzelfde gedaan met de Arc Midi, waardoor er hele dikke rads in de top passen met push/pull zonder dat dit voor interferrentie zorgt met o.a. RAM en dergelijke.

Ook vind ik in alle kasten het cable management nutteloos. Hoe goed je ook je best doet, de kabels blijven zichtbaar. Ik zou ook de plaats aan de achterkant heel wat breder maken zodanig dat er een ATX voeding rechtopstaand in past. Op deze manier heb je er dan geen last meer van en kun je zelfs met een non-modulaire voeding sommige kabels wegwerken.

Verder doordat de achterkant verbreed wordt is het goed om in zones te werken. Zo zou ik voor de kabels een soort van kamer inbouwen waar je alles centraal in kunt inpluggen en aansluiten. Ook de harde schijven en optical drives moeten rechtopstaand aan de achterkant gemonteerd worden. Waarom ? Wel op deze manier hoef je geen HDD cages in te bouwen aan de kant van het mobo waardoor er ENORME mobo's als GPU's in passen terwijl dat de kast niet veel groter is dan een Mid tower !
 
Dat de kast wat (niet te veel) breder moet ben ik intussen door detailleringen al achter, echter niet vanwege de rads. Je kan nu al de dikste rads + Delta fans kwijt die ik kon vinden en dit is dus ook een non-issue.

Wat je bedoelt met de voeding snap ik niet helemaal, deze staat al op de korte kant (86mm) en twijfel nu of deze toch niet liggend moet. De gaten voor cablemanagement en slangen moeten zelf nog gemaakt worden, volgens de huidige planning, juist omdat iedereen dat anders wilt. Een aparte kamer, zeker nu met modulaire voedingen, zie ik niet als heel nuttig zelf maar ik heb al een mogelijkheid bedacht zodat je kabels toch ergens weg kan werken. Airflow in het onderste compartiment komt zeker niet in gevaar.

Dat laatste stuk begrijp ik helemaal niet, maar de grootste mobo's passen nu al zoals E-ATX en ik twijfel/onderzoek nu HPTX. Ook de langste graka's passen al prima en zie geen reden om nu een en ander om te gooien. Denk jij grote GPU's en Mobo's te kennen die niet hierin passen hoor ik het graag zodat ik een afweging kan maken wat wel en niet pasbaar te maken is.

De meeste dingen die je uiteindelijk niet terug zal zien van alle ideeën vallen onder of constructie problemen of kunnen vanwege de prijs gewoon niet meegenomen worden, of zijn zo specifiek dat we dit juist aan de user over laten. Onthoud het komt als een bouwpakket anders dan een complete kast waarbij het niet een kwestie is van alles alleen inbouwen. Liever zie ik eerst met een relatief simpeler model waar de probleempjes tegenkomen en met modden zullen er wellicht nog wat boven komen drijven. In een volgende batch is dat dan altijd aan te passen. Je kunt nu eenmaal niet de eerste keer alles perfect doen en ook niet iedereen de zin geven. Zoals al een aantal keer eerder aangegeven we gaan voor wat de massa wil, en ondertussen houd ik zo veel mogelijk rekening met de verdere wensen zodat deze middels mods toch toepasbaar zijn.

Binnenkort over welke dingen wij graag duidelijkheid willen horen jullie. Wij zijn nu bezig om te kijken waar wij bepaalde dingen kunnen krijgen zodat ik wat verder kan met een voorlopig ontwerp en daarmee ook offertes voor bepaalde dingen kan opvragen.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel degelijk mogelijk, en heb er ook over zitten denken en zelfs op papier uitgewerkt.
Echter hangt veel samen met het mobo tray en aangezien dat onzeker is durf ik er nog niks met zekerheid over te zeggen.
De eerste schetsen wijzen op een kostenplaatje van +/- 25 euro om deze optie in te bouwen.
 
Vandaag effe en schets wat verder afgemaakt

even en voorbeeld van wat er allemaal mogelijk is

Optie met 2 radiatoren

build%2520optie%2520verf.jpg


Optie met 4 radiatoren

optie%25202.jpg
 
Laatst bewerkt:
netjes. ruimte voor 4 rads?

die driedubbele ramenpartij vind ik brilliant, krijg je mooie doorkijk van de waterkoeling.
moet er alleen voor het mobo ruimte zijn voor slangen enzo

voeding zou ik liever 'op de grond' plaatsen, vanwege het gewicht.
 
De 3 dubbele raampartij kan idd standaard voor een liggend mobo en daar waren Harjo en ik al van uit gegaan.
Echter als wij hem ook met staande mogelijkheid willen uitvoeren dan is dat pre-made niet zo handig.
Dit is typisch een voorbeeld waar de endusers over moeten beslissen.

Of staand maken een goed idee is en goed past hangt samen met de keuze ATX en HPTX, en ik zit ermee hoe populair HPTX is of blijft in de toekomst. Hier is het oppervlak geen probleem maar wel zo zeer dat ik dan kubisch moet gaan werken; lees de hele achterkant moet ik dan 90 graden kunnen draaien wat betekent zoveel als alle zijden moeten dezelfde afmetingen hebben dan. Dit is met (E-)ATX beter te realiseren dan met een HPTX. Maar constructief is dat geen probleem, puur de dimensies en vervolgens hangt dat weer samen met wel of geen pre-made sidewindows.

Wellicht dat mensen nu snappen welke afwegingen ik moet maken en dat het allemaal niet zo simpel is, los wel maar gecombineerd _erg_ lastig.
 
Jammer dat niet iedereen op TP10 is, anders zou ik een meeting voorstellen op TP10 om het een en ander te laten bespreken en toe te laten lichten door de creatievelingen met eventueel een presentatie?
 
FF welke lanparty is Tp10?
Als het niet te ver is kan ik best even langskomen hoor, en eventueel een kleine presentatie in elkaar gooien.

Edit: gevonden, locatie geen probleem maar 60 euro om even een praatje te komen maken vind ik wel wat aan de hoge kant. Mocht ik worden uitgenodigd kom ik wel. (vroeger genoeg lanparties in het beursgebouw meegemaakt(!))
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
D Custom auto rad project Waterkoeling 1
S Project: Custom TEC GPU Blok Gallery & Build Logs 87
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan