Goedenmiddag mensen!
Het is nu al drie weken geleden sinds ik een update heb geplaatst, het spijt me zeer maar het lag buiten mijn bereik. Verhuisd naar een nieuwbouwcomplex waar de kabel nog niet gereed gemeld was etc, waardoor het 2,5 week geduurd heeft voordat alles werkte. Ben ik persoonlijk niet zo blij mee geweest….
Anyways, hier is een vrij grote update van de voortgang van de desk!
Begonnen met het afmaken van de standaard kabels; dubbele draden solderen etc.
Een beetje krimpkous om het netjes af te werken.
In de vorige update heb ik gemeld dat ik stalen poten ga gebruiken ipv de houten. Hier ben ik de tussenplaten aan het maken voor de poten. Deze komen tussen de poten en de basis van het bureau te zitten.
Op deze manier hoef ik geen gaten te boren door de basis heen, waardoor je bouten o.i.d. zou zien als je in de bak keek..
Laatste update was ook de eerste laag van de verf er op gegaan.
Na nog een keer goed naar het bureau te kijken kwam ik op de conclusie dat de schroeven veel te duidelijk zichtbaar waren. Aangezien ik een perfectionist ben heb ik het hele bureau weer opnieuw gaan schuren.
Na schuren de gaatjes opgevuld met MDF vuller. Overnacht laten drogen en de ochtend erna geschuurd.
Geschuurd:
Vond het ook wel mooi om een houder te maken voor m’n headset, en aangezien het thema zwart met koper is: waarom niet? Multimate was zo aardig om me even een buigset te lenen voor deze twee pijpjes.
Moest ook nog de kabels voor de SATA power maken, perfect klusje voor de avond dacht ik zo.
Volgende dag begonnen met het passen van het moederbord en grafische kaart zodat ik kon beginnen met de gpu bracket.
Tijd voor de geliefde Dremel!
Na wat vijlen en schuren:
Toen was het tijd om de onderdelen die nog gespoten moesten worden te verven.
RAM heatsinks, gpu bracket,
pomp bracket en de ringen van de SP120’s zijn gespoten.
Eerst schoongemaakt met wat zeep.
En tijd voor spuiten!
Heb zwarte plastidip gebruikt.
De dag geëindigd met wat leuke shots maken van wat afgemaakte hardware. Foto’s zijn wel met een mobiel gemaakt, excuses.
Ook nog de tweede keer geverfd met een laag lak er overheen.
Volgende update zal het resultaat bevatten daarvan. Die update zal niet zo lang op zich laten wachten als deze, beloofd.