...
Ja Freddy, een luxeprobleem. Misschien heeft Coolfris nog wat tips aangezien die sinds en tijdje ook een Mountainmod heeft. En die houdt het ook niet bij 1 loop.
Met de indeling van mijn kast heb ik me nog niet zo intensief bezig gehouden. Het gaat wel passen, dat zeker
Maar ga je die microres V2 gebruiken? Die kan je met een kort SLI verbindingsstukje direct op de ingang van de
pomp plaatsen.
Dit is een pic van de testsetup voor dat phobya blokje. SLI stukje dat ik hier gebruik is eigelijk te lang. Kan je beter een korter stukje voor gebruiken of die van die
sliding nozzles koolance, die zijn in nog kortere maten te krijgen.
Zo een
pomp/res combo kan je dan met hulp van een unisink Z-bracket en een
pomp bracket aan een 3x120 rad bevestigen; worden de pompjes ook direct een beetje gekoeld.
(^is van de build van mr unisink zelf)
Mooiste is dan wanneer ze alle drie naast elkaar komen, maar voor kortere slangroutes, en dus meer ruimte, is het misschien handiger om een plak te zoeken in de buurt van de blokken.
Zelf ga ik ze denk ik op de bodem plaatsen met een unisink
pomp bracket. Die z-bracket twijfel ik nog over, maar dat is meer een financiele twijfel dan een praktische, lijkt me nl een erg mooie oplossing om de
pompen te plaatsen.
Zonder shroud zou je ook erg veel ruimte kunnen besparen, maar zo te zien ga je meer voor stilte/minder geluid & prestatie dan voor de perpecte indeling
Waren die Yates niet stil genoeg? Die
noctua's 800 rpm zijn door hun geringe rpm natuurlijk wel lekker stil, maar voor radiators zijn het lang niet de meest efficiente
fans (en nog erg duur ook). Die witte yates of nexus
fans (1000rpm) zouden misschien een betere keuze zijn. Die heb ik eens bij iemand zijn waterkoeling geinstalleerd en ik dacht dat ik ze niet goed aangesloten had. Op 12v hoorde ik ze nl niet eens. Voor en toefje meer prestatie en evengoed stilte zouden die
fans imo zeker het overwegen waard zijn. Hou je gelijk geld over voor eventueel die unisink brackets