• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Project] BigBoss III

Meeste ga ik verkopen, maar daar maak ik tegen die tijd wel een aparte topic voor aan.

Ik ben nog aan het twijfelen welke slangen ik ga gebruiken.

Het gaat dus om drie loops:
1) CPU
2) GPU1 + GPU2
3) NB/SB + MOS1 + MOS2

Suggesties iemand? :)

Ik zelf zat aan dit te denken:
TFC 1/2" Blauw voor CPU
TFC 1/2" Rood voor GPU
TFC 3/8" Zwart voor NB/SB/MOS

Overigens hoop ik dat ik niet in de knel kom met de GPU met dit blok:
EK-FB RE2 - Plexi
 
Ik heb er twee jaar voor gespaard en geef weinig geld uit aan andere dingen, dan mag het wel vind ik :D

Case is van www.mountainmods.com

Een leuke watercooling set kan al snel in de duizenden euro's lopen, maar dan heb je eigenlijk ook echt overkill :p
Een goede set voor CPU heb je al vanaf 100 euro.
Check de topics in "waterkoeling" waar men om advies vraagt, daar krijg je een goede indruk van de mogelijkheden en de bedragen die daarbij horen.
 
k ga zowiezo upgraden naar GTX295, zodra ze beschikbaar zijn, zet k de 4870X2 for sale, in een topic,

en als je antwoord in topic, je weet afspraak , als je ze nog wilt krijg je eerste keuze, maar wil ze liever per twee verkopen.
Jij was de eerste.

@ Freddy : Mountain mod is niet zo mijn ding.
 
Ik moet trouwens ook nog uitvogelen waar ik de reservoirs ga laten.
Nu heb ik twee MCRES achter 5.25 bays geschroeft.
Dat gaat niet meer lukken als ik de Scythe Quit drivers daarin ga zetten...

En een derde loop erbij, denk nog een MCRES.
Dan kan ik de drie aan elkaar "plakken" en ergens plaatsen...
De vraag is waar...
 
Ja tis een grote kubus en super handig met waterkoeling :)
Maar het is wel ergggg zwaar..

Ik ga denk ik trouwens gewoon voor de 4870X2.
Want het gaat te lang duren voor de GTX295 en laat staan de waterblokken ervoor.

Welke merk en model voor de 4870X2 zal ik gaan?
 
en als je antwoord in topic, je weet afspraak , als je ze nog wilt krijg je eerste keuze, maar wil ze liever per twee verkopen.
Jij was de eerste.

Mijn aanbod geldt nog steeds, mits ik ze alletwee in een koop heb. :icon_cool:

Ja Freddy, een luxeprobleem. Misschien heeft Coolfris nog wat tips aangezien die sinds en tijdje ook een Mountainmod heeft. En die houdt het ook niet bij 1 loop.
 
Mooie keuze, EK.
Het enige EK wat ik heb is de Bazckplate lga1366, meer niet lol.
Blokken swiftech en de rest custom hahahaha

En idd, met die vga's kun je weer even door, kom maar op met 3dmark06 he,

onder de 80K ben k niet tevreden als score van jou.:wehe
 
...
Ja Freddy, een luxeprobleem. Misschien heeft Coolfris nog wat tips aangezien die sinds en tijdje ook een Mountainmod heeft. En die houdt het ook niet bij 1 loop.

Met de indeling van mijn kast heb ik me nog niet zo intensief bezig gehouden. Het gaat wel passen, dat zeker :)

Maar ga je die microres V2 gebruiken? Die kan je met een kort SLI verbindingsstukje direct op de ingang van de pomp plaatsen.
2nvtpo5.jpg

Dit is een pic van de testsetup voor dat phobya blokje. SLI stukje dat ik hier gebruik is eigelijk te lang. Kan je beter een korter stukje voor gebruiken of die van die sliding nozzles koolance, die zijn in nog kortere maten te krijgen.
Zo een pomp/res combo kan je dan met hulp van een unisink Z-bracket en een pomp bracket aan een 3x120 rad bevestigen; worden de pompjes ook direct een beetje gekoeld.
attachment.php

(^is van de build van mr unisink zelf)

Mooiste is dan wanneer ze alle drie naast elkaar komen, maar voor kortere slangroutes, en dus meer ruimte, is het misschien handiger om een plak te zoeken in de buurt van de blokken.

Zelf ga ik ze denk ik op de bodem plaatsen met een unisink pomp bracket. Die z-bracket twijfel ik nog over, maar dat is meer een financiele twijfel dan een praktische, lijkt me nl een erg mooie oplossing om de pompen te plaatsen.

Zonder shroud zou je ook erg veel ruimte kunnen besparen, maar zo te zien ga je meer voor stilte/minder geluid & prestatie dan voor de perpecte indeling ;)
Waren die Yates niet stil genoeg? Die noctua's 800 rpm zijn door hun geringe rpm natuurlijk wel lekker stil, maar voor radiators zijn het lang niet de meest efficiente fans (en nog erg duur ook). Die witte yates of nexus fans (1000rpm) zouden misschien een betere keuze zijn. Die heb ik eens bij iemand zijn waterkoeling geinstalleerd en ik dacht dat ik ze niet goed aangesloten had. Op 12v hoorde ik ze nl niet eens. Voor en toefje meer prestatie en evengoed stilte zouden die fans imo zeker het overwegen waard zijn. Hou je gelijk geld over voor eventueel die unisink brackets ;)
 
Thanks coolfris!
Heb weer wat ideeën opgedaan! :idee

Ik heb nog de oude MCRES, dus zonder aansluiting aan onderkant.
Maar als ik nieuwe had, zou ik dat niet doen met SLI fitting.
Ben dan bang dat ik per ongeluk tegen aan stoot en de boel afbreek.

Misschien dat ik de drie MCRES nog net kwijt kan op het stukje standaard waar de moederbordtray op steunt.

En jaaa, ik was helemaal de UN brackets vergeten :S
Ik ga dat zeker gebruiken, zelfde als op foto (op de dual rad).
Maar dan nog eentje extra erbij aan de "overkant" (op de triple rad).

Thanks voor de tip van de fans, ik ga dan denk ik toch voor Noctua, maar dan de S12, die op 1200RPM draait.
 
ik zou het geduld wel hebben om voor de GTX295 te gaan.

de HD4870X2 zit nog wel in het topsegment, maar zijn alweer sterk verouderd.
de GTX295 heeft ook betere performance dan de x2. dan gooi je de WCblokken toch erop als deze voorhanden zijn? dan blijf je lekker aan het knutselen en heb je toch nog je van het!
 
Ja dat is waar. Maar ja, ik heb het nodig vóór Energylan :p

En nog iets.
Ik heb 6 vrije 5.25 bays.
Daarin komen het volgende:
2x DVD-RW (heb ik al)
1x Aerocool Coolpanel 3 (kan van 3 fans toeren aflezen, sluit ik daar mooi de 3 pompen op aan)
2x Scythe Himuro/Quit Drive
1x Sunbeam Rheobus met 6x Y-Splitter (kan ik 12 fans aansturen)

Iemand nog ideeën voor een betere indeling?

Qua fans ga ik toch maar de Noctua P12-1300.
Die geven meer druk en dat is wel nodig bij Thermochill radiatoren.
En ik ga er een fan filter voor zetten, waardoor de fan dus nog meer druk moet geven.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan