ProAce
Master Elektronicus
Na een tijd niets gedaan te hebben met modden begon het toch weer te kriebelen en begonnen er wat ideetjes op te komen. Deze ideeën baseerden zich al snel rondom de In Win 303 wat ik toch wel één van de mooiste "betaalbare" kasten van dit moment vindt. Nadat ik hem op gamescom op meerdere plekken had zien staan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en eens bij In Win nagevraagd of ze er niet nog eentje over hadden. En na een paar weken stond daar dan een heuse In Win kast op de stoep, klaar om aangepast te worden.
Het doel met deze build is om een zo strak mogelijke zwart-witte build neer te zetten die als een showmodel moet kunnen dienen. Één ontwerp fout die daarbij direct in de weg zat is de blauwe led balk voorin, degene die dat bedacht heeft.... Die zijn dus al snel vervangen voor een stripje zogenaamde ws2812b LED's, ook wel "Neopixels" genoemd. Deze programmeerbare leds komen straks door de hele kast en worden aangestuurd door een arduino, zo kan ik allemaal leuke effecten in programmeren.
Gezien ik een showmodel wil maken moet alles te zien zijn, daarom heeft In Win mij een tweede glazen zijpaneel toegezonden voor aan de rechterzijde. Daar is nog geen ruimte voor, maar dat valt prima te maken. Een hoop van deze aanpassingen zullen gemaakt worden met mijn 3D printer, dan wordt die ook eens optimaal gebruikt :9
Een hoop van de "lelijke" componenten zoals bijvoorbeeld de SSD en HDD zullen bedekt worden met een mooi geprint kapje. Hiernaast zijn er nog zoveel andere ideeën zoals het rechtop plaatsen van de GPU zodat die ook zichtbaar is, maar dat moet nog uitgewerkt worden en zal voor een volgende post zijn, maar het moet er ongeveer zo uit gaan zien (maar dan wat hoger):
Dat was het voor nu, ik zal nu eerst bezig gaan met alle 3d ontwerpen en dan beginnen te printen en kijken hoe snel dat allemaal gaat lukken.
See you next time!
Laatst bewerkt: