• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project 303

ProAce

Master Elektronicus
U5II8B5.jpg



Na een tijd niets gedaan te hebben met modden begon het toch weer te kriebelen en begonnen er wat ideetjes op te komen. Deze ideeën baseerden zich al snel rondom de In Win 303 wat ik toch wel één van de mooiste "betaalbare" kasten van dit moment vindt. Nadat ik hem op gamescom op meerdere plekken had zien staan toch maar de stoute schoenen aangetrokken en eens bij In Win nagevraagd of ze er niet nog eentje over hadden. En na een paar weken stond daar dan een heuse In Win kast op de stoep, klaar om aangepast te worden.


cbrueZA.jpg



Het doel met deze build is om een zo strak mogelijke zwart-witte build neer te zetten die als een showmodel moet kunnen dienen. Één ontwerp fout die daarbij direct in de weg zat is de blauwe led balk voorin, degene die dat bedacht heeft.... Die zijn dus al snel vervangen voor een stripje zogenaamde ws2812b LED's, ook wel "Neopixels" genoemd. Deze programmeerbare leds komen straks door de hele kast en worden aangestuurd door een arduino, zo kan ik allemaal leuke effecten in programmeren.


iCCqJEl.jpg

KbNcmGw.jpg



Gezien ik een showmodel wil maken moet alles te zien zijn, daarom heeft In Win mij een tweede glazen zijpaneel toegezonden voor aan de rechterzijde. Daar is nog geen ruimte voor, maar dat valt prima te maken. Een hoop van deze aanpassingen zullen gemaakt worden met mijn 3D printer, dan wordt die ook eens optimaal gebruikt :9


Een hoop van de "lelijke" componenten zoals bijvoorbeeld de SSD en HDD zullen bedekt worden met een mooi geprint kapje. Hiernaast zijn er nog zoveel andere ideeën zoals het rechtop plaatsen van de GPU zodat die ook zichtbaar is, maar dat moet nog uitgewerkt worden en zal voor een volgende post zijn, maar het moet er ongeveer zo uit gaan zien (maar dan wat hoger):


2d5Q8Os.jpg



Dat was het voor nu, ik zal nu eerst bezig gaan met alle 3d ontwerpen en dan beginnen te printen en kijken hoe snel dat allemaal gaat lukken.


See you next time!
 
Laatst bewerkt:
U5II8B5.jpg


Na een langer dan geplande afwezigheid nu weer een update van de 303. Eerst ben ik bezig gegaan met het maken van de tweede window. Om aan beide kanten een window te hebben moest er of iets gebeuren met het standaard stalen paneel, of moest een tweede glazen paneel passend gemaakt worden. Voor de eerste optie had ik nog een mooi stuk glas kunnen redden (scanner bed) die prima paste. Na een half uur door het staal te hebben geworsteld met een decoupeerzaag was er een rechthoekig gat met redelijk rechte zijden waar het glas mooi inpast.

w6bhV6a.jpg


Maar eigenlijk is het mij niet netjes genoeg, daarom ga ik nu aan de slag met het maken van een beugel om één van de glazen panelen daar te kunnen plaatsen. De standaard ophanging methode is nogal onnodig complex, even kijken hoe dat makkelijker kan.

Ondertussen heb ik ook het grootste deel van de leds op maat gemaakt, gesoldeerd en gesleeved. Daarnaast heb ik een simpel PCB gemaakt om alle led strips makkelijk aan te kunnen sluiten. De volgende stap is om alle effecten in te programmeren en alle andere kabels te voorzien van wat sleeving. Daarnaast wil ik nog wat kapjes lasersnijden/3d printen.

dw9pryw.jpg


Al een tijdje ben ik samen met mijn goede vriend, DBRichard, bezig met wat projecten, en deze maand zijn we bezig geweest met één van zijn spectrum builds. Mede hierdoor had Project 303 wat vertraging. In de builds gebruikt Richard dezelfde leds als ik hier doe, en na een hoop solderen en wat programmeren krijg je dan onder andere dit:

AC5M7QO.gif


Dat was het voor nu, tot de volgende keer :w
 
Laatst bewerkt:
Is altijd maar afwachten met die ledstrips. Waar heb jij deze vandaan? Had een 5m rol zwart pcb via Ali gehaald, maar kwaliteit is om te huilen ditmaal. Wit licht is gewoon licht-paars :icon_hang:.

Het hangt er natuurlijk maar net van af wat voor leds je besteld en van welke verkoper. ik haal al mijn leds bij Ali weg. Dit zijn de duurdere programmeerbare ws2812b leds, die hebben meestal een prima kleurweergave, maar zijn niet zo los te gebruiken. Ik heb ook een rol besteld met programmeerbare RGBW leds, die moeten wit perfect weer kunnen geven.

Kleine update tussendoor. Gister op het idee gekomen om mijn In Win Pro-1 headphone stand iets meer bij het project te laten passen. Ik presenteer u, de In Win Pro-1 Spectrum:

CW2W4dL.gif


Ik heb het idee om de grafische kaart te kantelen laten varen, en daarvoor in de plaats meer te doen met leds en acryl. Maar nu eerst verder met de frontpanel!
 
Laatst bewerkt:
U5II8B5.jpg


Update time!

Ik was niet tevreden met hoe het frontpanel er uit kwam te zien, het was veelste open en nog steeds blauw. Toen het schuurpapier te voorschijn gehaald en een uur later had het een brushed look en werd het licht ook echt verdeeld, ziet er een stuk beter uit zo.

O5362hH.jpg
EQVjKVy.gif


In de tussentijd heb ik Cooler Master benaderd en die wilden graag meedoen aan dit project. Maandag viel hierdoor een leuk pakket op de mat met daarin een CM V550 en hun nieuwe CM Masterliquid 240 (review incoming). Deze zullen voorzien worden van een spectrum touch en gaan er voor zorgen dat alles lekker koel blijft lopen, gezien er een stuk minder airflow is door het tweede glazen sidepanel.

hh8M4Ib.jpg


Na een hele hoop metingen en verschillende tekeningen heb ik alle tekeningen klaar voor de lasersnijder. Hiervoor heeft Custom Acrylics aangeboden dat ik hun laser snijder kan gebruiken. Alles uitgetekend in Fusion en eens kijken hoe dat er uit komt. Onder de meeste platen komen LED's te zitten wat er echt geweldig uit komt te zien :D

D4fzBZB.jpg


De volgende update hoop ik het acryl te hebben en hoop ik het sidepaneel passend te hebben. Hier moet ik iets doen om te zorgen dat de warme lucht nog weg kan, ik zat te denken aan een magneet in elke hoek. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.
 
U5II8B5.jpg


Update tijd, deze periode heb ik het wat druk gehad met verschillende projecten waardoor het iets langer heeft geduurd, maar er is toch een hoop gebeurt!

In de vorige update had ik al gemeld dat Cooler Master mij voorzien had van een mooie waterkoeler en voeding. Maar deze pasten nog niet helemaal in het plaatje, dus na de review moesten ze al snel onder het mes. Ik ben begonnen met het openmaken van de pomp om te zien hoe het er van binnen allemaal uitzag en of het te doen was om deze te voorzien van andere slangen en vloeistof.

ZHPMhZQ.jpg


qNc4JOl.jpg


Dit leek mogelijk dus weg met de huidige slangen en de gifgroene koelvloeistof. De witte LED op de pomp is leuk, maar een RGB LED is nog veel leuker, dus ook deze kan nu worden aangesloten op de controller. De nieuwste versie van de controller is ondertussen binnen gekomen en ik ben druk aan het testen om de verschillende effecten er in te zetten.

JtUpAWe.gif


CWIJMTL.jpg


In Win had nog een verassing in petto door ook een set In Win Aurora fans te sponoren. Dit pakket is nog een sample voor productie maar werkt al erg goed. Het zijn fans met daarin een zelfde soort LED's als ik gebruik in dit project, met allemaal leuke effecten. Deze fans worden aangestuurd door de bijbehorende controller waar ook een afstandsbediening bij zit. Al met al een heel leuk setje voor dit project!

8Nlzskj.jpg


Om het tweede glazen zijpaneel mogelijk te maken moest er een stuk uit de kast gehaald worden. Het plateau waar de voeding op rust steekt namelijk te ver uit. Gezien dit vrij dik staal is ging dat niet lukken met mijn no-name dremel knock off. Gelukkig bood een nabije garage een oplossing en heb ik daar gebruik kunnen maken van hun rotary tool op lucht. Een 10 minuten later was het klaar en nog best netjes gelukt, wel een paar uitschieters maar daar komt toch plexiglas overheen, en ik zit er aan te denken om de snede af te dekken met een stukje rubber.

6CLcrU7.jpg


wxuGiay.jpg


Door op het zijpaneel vervolgens een paar magneetjes te plakken past het perfect en blijft het goed zitten. Dit beviel mij zo goed dat ik ook het originele mechanisme weggehaald heb en die kant ook vastgemaakt heb met magneten.

GmsAubb.jpg


Het laatste wat ik voor deze update gedaan heb is een begin maken met het sleeven. Hiervoor heb ik van AddonCustoms een pakketje gekregen met een hoop connectors waarvan ik dankbaar gebruik maken. Daarbij heb ik een 50 meter witte kabel gekocht en een hoop paracord. Hiermee aan de slag gegaan en het resultaat mag er wezen al zeg ik het zelf. Nu moet alleen de 24 pins kabel nog.

C1w8V0E.jpg


4VVcrJt.jpg


Dat was het voor nu! In de volgende update hoop ik het plexiglas binnen te hebben, het sleeven af te hebben en de AIO voorzien te hebben van nieuwe slangen. Tot de volgende keer!
 
U5II8B5.jpg


Long time no see. De afgelopen tijd heb ik de build afgemaakt, maar nog niet de tijd gehad om de buildlog bij te werken. De build is klaar en heeft al op The Party gestaan, hierbij eerst de laatste update en later zal ik nog een post doen met de final foto's. Door de drukte zijn de tussentijdse foto's er ook af en toe er bij in geschoten, de meeste details zullen bij de finals naar voren komen :)

Eerst heb ik het vervelendste uit de weg geholpen, het sleeven van de laatste kabels. De 24 pins en alle I/O kabels zijn nu mooi uniform.

NGcyAMh.jpg


4NzCeDq.jpg


pHGQ8zM.jpg


Het grootste te tackelen probleem was die van de waterkoeling. Hoe ik het wilde hebben wilde maar niet werken. De combinatie van de niet goed schoon te maken all in one onderdelen en de buizen samen met de vloeistof zorgde voor een hoop problemen waar alles met elkaar begon te reageren. Uiteindelijk na drie uur schoonmaken maar gegaan voor demi water, en dit draait al een tijdje naar behoren. Al met al is het er best goed uit gaan zien naar mijn idee.

fU8nf0A.jpg


88BIihh.jpg

Alles leek hier nog goed te gaan.

JLsW1lw.jpg

Maar na een paar dagen zag het er uit als dit.

uXZQC21.jpg


el9vDWC.jpg


Om deze build helemaal af te maken heb ik op school gebruik gemaakt van de laser snijder om wat acryl op maat te snijden. De designs die ik eerder heb laten zien heb ik zo kunnen gebruiken. Het maakt de afwerking zoveel strakker en netter. Helaas was ik in mijn enthousiasme vergeten wat foto's te maken van de machine, maar wel foto's van het resultaat.

mGeMBIY.jpg


Ik had jullie ook RGB LED glorie belooft, dus de laatste stap was om de build wat op te kleuren. Uiteindelijk zitten er zo'n 150 LED's in de build aangestuurd door de custom controller. Bij de final foto's zal ik hiervan gif'jes toevoegen zodat ook jullie de regenboog glorie kunnen aanschouwen :D

tw7wVLT.jpg


Met een week hoop ik de final foto's online te zetten, tot dan!
 
Zeker mooi geworden. De cumstom controller echt super idee!
En natuurlijk ook op de TP15 mogen aanschouwen, vooral de kleurrijke verlichting!

Maar is de witte pastel kleur dan ineens verdwenen na een aantal dagen? Lijkt erop dat het ergens door neerslaat gezien de binnenkant van het reservoir. Is dat een alu res?
 
Zeker mooi geworden. De cumstom controller echt super idee!
En natuurlijk ook op de TP15 mogen aanschouwen, vooral de kleurrijke verlichting!

Maar is de witte pastel kleur dan ineens verdwenen na een aantal dagen? Lijkt erop dat het ergens door neerslaat gezien de binnenkant van het reservoir. Is dat een alu res?

De witte kleur begon te vlokken en bleef achter in de radiator en op de bodem van het reservoir. Het reservoir is gemaakt van alu maar is wel gecoat voor zover ik weet. [MENTION=3384]DBRichard[/MENTION] ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14
tehurtaget [Buildlog] Project S235 Gallery & Build Logs 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan