First things first, eerst demonteren dus.
Na 64 jaar gaat de radio dan toch uit elkaar. Eerst de achterkant maar verwijderen.

Na 4 schroeven verder is de behuizing los van de radiohardware.

Eenmaal uit de behuizing en met behulp van zonlicht zien we het stof van 64jaar. Inclusief dode spin!

Wat een geschiedenis zit er in deze radio, mooie glaze buizen. Ik heb aardig wat verstand van PC's maar dit gaat me toch
net iets te boven.

En dit is de voorkant van de radio, uit zijn behuizing.

Het was inderdaad een wereldontvanger.

De knoppen komen ook weer terug in de build.

De frontpaneel is er af, ik denk niet dat ik deze ga poetsen. De oude 'look' is gewoon te mooi.

En de verlichting van het plexiglas, zoals ze het vroeger deden met een gloeilamp. Tegenwoordig dus LEDs.

De voorkant eraf geschroefd en nu kan ik de binnenkant ook laten zien. Alles werkt met kleine veertjes en draadjes.

De catrolletjes met draad. Niet kapot te krijgen.

Het is echt oud en alles werkt nog machinaal.

Ik schrok van de onderkant. Wat een bedrading! Tegenwoordig zit alles op een klein PCB.

Ik ben echt verliefd geworden op de glazen buizen.

En toen was het tijd om de speaker te demonteren.

Ik wou toch even stiekem kijken of de speaker nog heel was. En jawel. Geen scheurtje!

Speaker is weg, nu de rest eraf schroeven. Deze plaat is de blauwdruk (Mal) voor de nieuwe voorkant. Belangrijk onderdeel.

Het stof is echt vergaan helaas. En zo te zien heeft er een houtworm huisgehouden.

Hier de mallen bij elkaar. De achterkant, voorkant en plexi. Deze ga ik nog hard nodig hebben om het passend te maken met
nieuwe onderdelen.

Dit heb ik 6 maanden geleden ergens gekocht op marktplaats. De trofee van mijn build en roept ook het steampunk-toon naar
boven.

En hier een voorbeeld van hoe het eruit ziet.

De lege behuizing blijft over.

En dan wordt het nu tijd om te gaan meten, meten en nog meer meten! Tot de volgende update!
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: