• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: "1949"

Daar heb je gelijk in Sir! Haha!

Zo de radio is nu eindelijk gearriveerd in me nieuwe woning. Maar kan er nog niet mee verder. Eerst de rest nog.
Gisteren nog even getest of hij echt niet werkt. *je weet maar nooit* Helaas, alleen maar gebulder van de speaker.
 
Ja, gaat goed met het huis. Wat een werk nog! Heb me daar wel weer eens flink in vergist. De radio is gelukkig heel overgekomen. Moet nog een bureau bouwen ( ook niet geheel onbelangrijk ). En de trap moet nog geschilderd worden, dan vind ik het welletjes en ga ik de rest van mijn spullen verhuizen.

En dan eindelijk tijd om mijn hobby weer op te pakken.

Eerste klus: Het demonteren van de radio.


PS: Ben nog opzoek naar een leuke fotokader met de naam van de build, waarin mijn foto's passen. Dus als iemand zo creatief is met ideeën en Photoshop. Graag hier melden :) (tutorial mag ook)
 
Hallo mensen,

Na zes maanden op mijn gat te hebben gezeten ben ik nu druk bezig met het ontwerp, ideeën genoeg uiteraard. Maar de uitvoer liet toch op zich wachten.

Dit had ik toevallig nog op Picasa staan (LAWL :eusa_doh:):
1949%281%29.png


Na een lange verhuizing, een kleine vakantie en het opruimen van de zolder heb ik weer zin gekregen om wat te gaan doen aan deze build. Het zat nog in ontwerp fase en heb nog geen moeite genomen om deze radio uit elkaar te halen.

Vandaag ga ik 'eindelijk' beginnen met het uit elkaar trekken van deze radio. Uiteraard met pijn in mijn hart, aangezien dit echt een nostalgische radio is. Maar aan alles komt een eind en het wordt tijd om hier nieuw leven in te blazen, stof happen kost geen geld. Maar het is zonde om dit te laten liggen.

Vanavond zal ik dus beginnen met het uit elkaar halen van het binnenwerk. Daarna word het meten welke hardware gaat passen. Heb de nodige donor-PC's klaar staan. Met name dank aan wwwicked voor een extra donor. En ik heb een kleine voeding weten te bemachtigen.

First things first, eerst demonteren dus.

Ik zal vanavond de foto's uploaden, dus stay tuned.
 
First things first, eerst demonteren dus.

Na 64 jaar gaat de radio dan toch uit elkaar. Eerst de achterkant maar verwijderen.
IMG_0928A+copy.jpg


Na 4 schroeven verder is de behuizing los van de radiohardware.
IMG_0930A+copy.jpg


Eenmaal uit de behuizing en met behulp van zonlicht zien we het stof van 64jaar. Inclusief dode spin!
IMG_0931A+copy.jpg


Wat een geschiedenis zit er in deze radio, mooie glaze buizen. Ik heb aardig wat verstand van PC's maar dit gaat me toch

net iets te boven.
IMG_0938A+copy.jpg


En dit is de voorkant van de radio, uit zijn behuizing.
IMG_0939A+copy.jpg


Het was inderdaad een wereldontvanger.
IMG_0940A+copy.jpg


De knoppen komen ook weer terug in de build.
IMG_0942A+copy.jpg


De frontpaneel is er af, ik denk niet dat ik deze ga poetsen. De oude 'look' is gewoon te mooi.
IMG_0949A+copy.jpg


En de verlichting van het plexiglas, zoals ze het vroeger deden met een gloeilamp. Tegenwoordig dus LEDs.
IMG_0951A+copy.jpg


De voorkant eraf geschroefd en nu kan ik de binnenkant ook laten zien. Alles werkt met kleine veertjes en draadjes.
IMG_0957A+copy.jpg


De catrolletjes met draad. Niet kapot te krijgen.
IMG_0960A+copy.jpg


Het is echt oud en alles werkt nog machinaal.
IMG_0962A+copy.jpg


Ik schrok van de onderkant. Wat een bedrading! Tegenwoordig zit alles op een klein PCB.
IMG_0963A+copy.jpg


Ik ben echt verliefd geworden op de glazen buizen.
IMG_0971A+copy.jpg


En toen was het tijd om de speaker te demonteren.
IMG_0976A+copy.jpg


Ik wou toch even stiekem kijken of de speaker nog heel was. En jawel. Geen scheurtje!
IMG_0981A+copy.jpg


Speaker is weg, nu de rest eraf schroeven. Deze plaat is de blauwdruk (Mal) voor de nieuwe voorkant. Belangrijk onderdeel.
IMG_0983A+copy.jpg


Het stof is echt vergaan helaas. En zo te zien heeft er een houtworm huisgehouden.
IMG_0984A+copy.jpg


Hier de mallen bij elkaar. De achterkant, voorkant en plexi. Deze ga ik nog hard nodig hebben om het passend te maken met

nieuwe onderdelen.
IMG_0986A+copy.jpg


Dit heb ik 6 maanden geleden ergens gekocht op marktplaats. De trofee van mijn build en roept ook het steampunk-toon naar

boven.
IMG_0990A+copy.jpg


En hier een voorbeeld van hoe het eruit ziet.
IMG_0996A+copy.jpg


De lege behuizing blijft over.
IMG_0997A+copy.jpg


En dan wordt het nu tijd om te gaan meten, meten en nog meer meten! Tot de volgende update!


Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
banner5to.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf dit toch een gaaf idee vinden,
snel gaan bouwen! :p
Ja, ben ik ook wel van plan. Niet snel, maar wel bouwen.

kon niet wachten tot je weer ging beginnen aan deze .... asom build.
succes zit nu al te genieten.
Gaaf die oude bulbs zo te zien :)
Dank je Zwelgje. Haha, eindelijk! En heb wat leuks voor de build.

Kijk dit zie ik dus graag he :) Ook altijd leuk om wat oude elektronica terug te zien. Zoveel beter dan de pruts die ze nu maken.
Ja, vroeger was het build2last.

Zal jullie even mijn idee delen. Middels een korte filmpje:
 
Hallo lezers!

Het is vandaag een heerlijke dag (Ben ook vrij ook!). Dus een dag om een paar klusjes in huis te doen. Natuurlijk hoort het huishouden er ook bij. Máár niet getreurd, ik ben ook bezig geweest met de 1949 build.

Vandaag heb ik de videokaart, HD 6570 sapphire passive even uit elkaar gehaald om de koeling te voorzien van een brons/messing kleur.

Hier de plaatjes van vandaag, de HD 6570.
IMG_1003A.jpg


Deze kleur moet het gaan worden.
IMG_1005A.jpg


Natuurlijk moet de koelblok eerst van de PCB.
IMG_1011A.jpg


En daar heb je ze weer, de gebroeders schoonmaak.
IMG_1014A+copy.jpg


Beter schoonmaakmiddel is er gewoonweg niet.
IMG_1016A+copy.jpg


En natuurlijk hoort afplakken hier ook bij. (Btw Arctic Clean werkt ook bij het weghalen van verfresten)
IMG_1017A+copy.jpg


Eenmaal gespoten ziet het er zo uit. Als het oud aandoet voor je dan zit ik goed!
IMG_1019A+copy.jpg


Na een paar uur te laten drogen, kon ik beginnen met het schoonmaken van de sticker en koper.
IMG_1039A+copy.jpg


En hier is het koelblok weer gemonteerd aan de PCB.
IMG_1042A+copy.jpg


Natuurlijk even de bovenkant 'showen'.
IMG_1044A+copy.jpg


En daarna was het tijd voor de Bulbjes. Hopelijk blijft het zo zitten. Anders maar een ander alternatief bedenken.
IMG_1048A+copy.jpg


Omdat de kleur niet helemaal ten goede komt binnen heb ik even twee foto's buiten genomen van de video kaart.
IMG_1058A+copy.jpg


Even een close-up. *wat een prachtig weertje*
IMG_1060A+copy.jpg




En dat was een stukje over de videokaart. Maar er is natuurlijk meer. Ohja? Ja natuurlijk! Want tijdens het wachten op het drogen van het koelblok ben ik niet stil gaan zitten. Het was tijd om de behuizing op te meten.

Gelukkig kom ik soms om in de PC onderdelen, maar kon niet de juiste plaat vinden voor het moederbord. Maar na even goed nadenken heb ik dan maar mijn Lian-Li bench tafel opgeofferd. *met pijn*
IMG_1024A+copy.jpg


En daar is hij dan, de grondplaat eraf geschroefd. De lijn voor de Dremel afgetekend.
IMG_1027A+copy.jpg


Pada-bing pada-bong! En er is nog maar een heel klein stukje over.
IMG_1029A+copy.jpg


Natuurlijk moet er wel gepast worden. En gelukkig pas het precies! *af dremelen gaat wel, maar andersom....*
IMG_1031A+copy.jpg


Ter verificatie maar de voeding ernaast gezet. En het past ook gewoon nog! ^^ haha
IMG_1034A+copy.jpg


Even de voorkant van de Philips Radio erop gemonteerd om te kijken of de hoogte wel juist was.
IMG_1036A+copy.jpg


Voldoende koeling? Check! Daarvoor heb ik een XSPC mount.
IMG_1063A+copy.jpg


Tevens was dit ook het laatste plaatje voor vandaag! Hopelijk hebben jullie, net zoals ik, genoten van de plaatjes. Op naar de volgende update!


Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
banner5to.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan