• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: "1949"

Wowie, echt een uber gaaf project heb je daar. Die buizen roepen herinneringen op :)

Ben zelf een lange tijd in het bezit geweest van een Cayin A 88t MK2 buizenamp en samen met een Musical Fidelity M3 loopwerk + een paar Martin Logan Theos speakerjes, klonk dit geweldig (oeps :icon_rolleyes: liet mezelf weer eens meeslepen, eens een audio gek altijd een audio gek :D )

nu weer ff ontopic.... vind het een origineel concept. Veel success met je build en mijn volgmodus staat natuurlijk aan.

Ha Webdesigner, dank je wel voor je compliment! Het is ook ontzettend leuk om aan te werken.

Ik ga al het houtwerk vervangen voor nieuw. Ook komt er nieuwe stof op de radio (aan het hout). Daarnaast wil ik de zenderlijst op het plexiglas laten uitsnijden door een laser. Met hier en daar een aanpassing.

Probeer deze build zo origineel mogelijk te krijgen. Met natuurlijk de aanpassing dat het een PC is en geen Radio.

Haha, die buizen zijn inderdaad mooi. En ze komen zeker wel terug in de build. Maar moet wel even bedenken hoe ik het wil hebben. Van een collega van mij heb ik gehoord dat ik de oude buizen (die nog werken) onder stroom kan zetten om ze te laten branden. Via Tweakers.net heb ik al veel advies gekregen.

Ook een leuk advies was dat ik de ledstrips in een van binnen gespoten acrylen buis kan stoppen. Zodat het 'oud' lijkt. Een super goed idee! Die ik zeker ga uitvoeren.

Het eerste wat moet gebeuren is het opknappen (schoonmaken) van de Radio. Er zit wel wat weer op, maar daar gooi ik wel wat polijst over.

Daarna zal ik alles opmeten. Omdat ik toch waarschijnlijk in de radio ga boren en tappen. Want het moederbordplaat moet namelijk omhoog gehouden worden. Ik moet er namelijk ook weer bij kunnen aangezien de HDD en SSD aan de onderkant komt te zitten.

Back to the drawingboard dus. Gelukkig heb ik de tijd voor deze delicate build.

Bedankt voor je volgmodus!

Update!

Voor de sneeuwval heb ik geprobeerd om de buitenkant van de Radio schoon te maken en te polijsten. Ik wou even weten of het met succes kon worden doorgezet, want heb geen zin om deze radio te verpesten. Eerst een stukje uitgeprobeerd op de onderkant. Later de bovenkant maar gedaan. Het binnenwerk heb ik nog niet schoon gemaakt. Dit ga ik zsm doen. Wou alleen weten of ik het nog goed kreeg. Bakeliet heeft namelijk nog een aantal polijst uren nodig. :) *Doet me denken aan het lappen van een CPU* Dus dit was sessie 1.

IMG_1074A.jpg

Spullen die ik heb gebruikt:
  • Sopje (Water en Zeep)
  • Wasbenzine (Ontvetter)
  • Commandant 4 (Krassen verwijderen)
  • Koper Glans Polish (Kleine krassen verwijderen)
  • Kalfshuid (Voor het oppoetsen)
  • Schone poetsdoeken
  • Auto Glym (voor de glans)

Het zonnentje brak even door en hier een foto van de reflectie van de schutting (Onder aan de binnenkant is nog niet gepoetst. Zo zag het er ook aan de bovenkant uit. Maar moet nog een paar keer goed poetsen.
IMG_1069A.jpg

Vandaag ben ik een halve dag vrij. Dus een mooi moment om even naar de bouwmarkt te gaan. Mijn keuze is natuurlijk Multimate, want die heeft hier in Enschede een uitstekende klantenservice. En ze zagen hout netjes op maat. Kan ik van de andere bouwmarkten hier in de buurt niet zeggen.

Dus shoppen maar... Heb gekozen voor 2 materialen. De één is stuk MDF die ik ga gebruiken voor de achterkant. De tweede is een stuk mulitplex van 1 cm dik. Deze komt aan de voorkant en wordt met stof overtrokken. Beiden stukken hout kostte mij nog geen €3,50.

Ook heb ik nagedacht over een probleem met de ondertray voor het moederbord. Uiteindelijk gekozen voor gewoon schroefdraad die ik zelf ga tappen in de radio. Voor het vastmaken/krijgen van het moederbord gebruik ik verlengmoeren. Daarop kan de tray namelijk rusten (zonder ringetjes en boutjes e.d.) en een gewone M4 schroef worden vastgeschroefd. Heb er 8 en dat moet ruim voldoende zijn om de ondertray vast te houden (te laten zweven).

IMG_1107A.jpg

Ik heb niet gekozen voor gewoon hardboard. Want het is namelijk wel hetzelfde kleur en het is lekker dun. Maar buigt veel te makkelijk. Uiteindelijk viel mijn keuze op MDF, dit is namelijk wat harder en makkelijker werkbaar.
IMG_1111A.jpg

De plank waar normaal de box op zit gaat vervangen worden door een nieuw stuk Multiplex, gelukkig heb ik de oude nog. Dat wordt makkelijk natrekken. Het oude hout was ook gemaakt van Multiplex, dus geen reden om een andere houtsoort te gebruiken.
IMG_1112A.jpg

En dit was de update tot nu toe. Hopelijk kan ik straks nog wat meer dingen aanpakken. *schoonmaken dus* Het leuke werk komt later!

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
banner5to.jpg

Laatst bewerkt:
Super Awesome! Mijn opa had veel van dit soort oude meuk, dus dit roept vel herinneringen op. VOLG!:016:
Dank je wel DrGio! Ja, oude meuk is kewl!

Mooie originele build! Ik had deze nog niet eerder opgemerkt, follow!
Dank je wel Skydrone! Bedankt voor je volgje!

Zo even een kleine update, iets wat ik even moet delen.

Heb hier de achterzijde van de radio afgetekend. Moet natuurlijk precies passen.
IMG_1116A.jpg

Hier de onderdelen bij elkaar. Moederbordtray en 200mm Fan.
IMG_1117A.jpg

Dit is ongeveer het idee wat ik voor ogen heb. Echter heb ik ruimtegebrek om deze fan te plaatsen. Máár het kan ook op een andere manier... Daarvoor laat ik de 200 mm Fan in het hout zinken. *Ik haal mezelf weer eens flink wat werk op de hals :D*
IMG_1119A.jpg

Till next!

banner5to.jpg

Laatst bewerkt:
Update!

Jammer genoeg moet ik vandaag werken, maar heb nog even wat kunnen doen. Het is niet veel maar moet ook gebeuren.
IMG_1121A.jpg

Moest voor het natrekken van de randen wel het stof verwijderen. Heb natuurlijk wel een sample bewaard. Maar het was wel ff slikken om het eraf te trekken.
IMG_1122A.jpg

Daarna toch maar de fan geplaatst en ook nagetrokken. Ga de fan toch erin laten verzinken.
IMG_1124A.jpg

Scheelt een paar millimeters maar heb niet zin in teveel schuurwerk. Wat toch wel staat te gebeuren :)
IMG_1127A.jpg

Het plexiglas met de zenders heb ik als voorbeeld genomen en op het hout gelegd. Dit wordt wel opnieuw ontworpen en laten uitsnijden door een laser. Maar eerst het ontwerp maken. Het moet een grill gaan worden voor de fan. *moet er niet aan denken dat de katten er de pootjes tussen krijgen*
IMG_1129A.jpg

Dat was het dan weer. Till next!

banner5to.jpg

Laatst bewerkt:
En vandaag eindelijk weekend! Tijd om even verder te gaan met de build.

Het boren en zagen is als eerst aan de beurt, had niet echt zin om te poetsen. Misschien vandaag nog of anders morgen.
1.jpg

Na het gat te hebben gezaagd, moest ook de Corsair 200mm Fan er aan geloven.
2.jpg

Zo de rest moet nog lekker bijgeschuurd worden maar het begin is er.
IMG_1130A.jpg

En natuurlijk moet ik controleren of het wel past.
IMG_1133A.jpg

Het past! Gelukkig maar. Hier en daar nog wat afschuren, want het stof moet er ook nog door.
IMG_1135A.jpg

Even omdraaien en kijken hoe het staat. Ben er wel uit. De Fan ga ik overspuiten naar brons, want zwart is geen gezicht op deze oude radio.
IMG_1138A.jpg

Toch even uitproberen of het allemaal wel past en kan.
IMG_1139A.jpg

Hier een kleine teaser, gelukkig loopt niets aan. Moet alleen nog wel bedenken wat ik met het plexiglas ga doen. Houd ik het origineel. Of ga ik een ander ontwerp maken... Keuze is moeilijk.
IMG_1143A.jpg

Morgen ga ik weer verder aan de slag. Till Next.

EDIT:
Mijn volgende aanbesteding staat alweer in de shop! Dank je wel Freddy!
http://forum.highflow.nl/f17/bitfenix-alchemy-multisleeved-cables-14634/#post257368

banner5to.jpg

Laatst bewerkt:
Op 1 of andere manier had ik een hele serie updates gemist, kheb alles doorlopen en ben weer helemaal op de hoogte :D
Word echt mooi buurman! je stopt er leuke ideeën in!
Dank je wel Buurman! Ik doe ook nog wel eens wat :p Blij dat je weer helemaal bij bent.

Ziet er echt super uit!
Dank je wel Jon!

Update!

Daar gaan we dan. Een dagje vrij dus een middag knutselen.
IMG_1153A.jpg

Eerst de voorkant geheel uitzagen.
IMG_1155A.jpg

Kijken hoe het er uit ziet. Wel leuk om te vertellen is dat het originele speakergat 1cm afwijkt naar rechts. Dit heb ik uiteraard hersteld. Is dat wel niet meer origineel maar staat wel beter.
IMG_1156A.jpg

De plaat past precies ook de schroefgaten. Mooizo!
IMG_1166A.jpg

Even de behuizing neerzetten op het bureau voor een foto.
IMG_1168A.jpg

Hier ben ik begonnen met het zagen van de achterkant. Dit doe ik met een speciaal zaagje waarmee je figuren kunt zagen met een decoupeerzaag.
IMG_1171A.jpg

Tijdens het zagen was ik ook bezig om een grondlaag te spuiten over de fan. Hiervoor gebruik ik plastic Primer.
IMG_1173A.jpg

De achterplaat is geheel uitgezaagd. Moet alleen nog iets bij geschuurd worden, denk ik.
IMG_1177A.jpg

De oude achterplaat en de nieuwe achterplaat.
IMG_1179A.jpg

Hier het verschil tussen de twee achterplaten.
IMG_1180A.jpg

De binnenkant van de Case.
IMG_1182A.jpg

De achterplaat past gelukkig wel op de behuizing.
IMG_1184A.jpg

Maar moet wel wat bijgeschuurd worden. (Zwarte lijntje moet geschuurd worden.)
IMG_1185A.jpg

En de nieuwe voeding van Cooler Master is binnen. Een kleine FlexPSU.
IMG_1188A.jpg

Wat een kleine voeding.
IMG_1194A.jpg

Na het 2x plastic primen van de Corsair 200mm Fan heb ik deze bronze gespoten.
IMG_1197A.jpg

Dit is het resultaat tot nu toe met een 'bronzen' fan.
IMG_1203A.jpg

Zo dat was de update van vandaag. Eindshotje.
IMG_1207A.jpg

Het hout wordt nog overtrokken met nieuwe stof. Maar de samples zijn nog niet binnen. Zodra ze binnen zijn kunnen we kijken wat het mooiste is.

Till next!

banner5to.jpg

Laatst bewerkt:
Dank je Sir.

Hij zit er strak in. Het stof moet ook nog door het gat en daarna word deze vast gekit. Heb alleen nu nog niet op volle rpm laten draaien omdat hij niet 'vast' zit. :thumbup:

Ben benieuwd waar je het gelezen hebt.

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

jemig dat is een hele tijd geleden toen ik ook plannen had om fans te spuiten (en moederbord) toen kwam ik dat ergens via google volgens mij tegen.. maar kan ook dat degene die het zei dit niet juist had... dus ik blijf gewoon volgen en zien we het vanzelf hehe :)

Dat is mooi gelukt met die fan, past mooi in het plaatje.
Dank je wel Enthernal! Ik was bang dat het niet mooi zou zijn.

jemig dat is een hele tijd geleden toen ik ook plannen had om fans te spuiten (en moederbord) toen kwam ik dat ergens via google volgens mij tegen.. maar kan ook dat degene die het zei dit niet juist had... dus ik blijf gewoon volgen en zien we het vanzelf hehe :)
Klopt, iemand bij TNET zei precies hetzelfde. Maar ben er niet bang voor. *aftikkend op hout*

Ziet er zeker netjes uit leuk hoor zo'n built.

Wat betreft die fan als het goed is weten we dadelijk allemaal of hij gespoten kon worden of niet
Dank je wel GerGio! Ja inderdaad! Komen we maar op 1 manier achter. *doen*

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 16
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
V Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
V Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
kmp-cooling [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan