Hallo lezers!
Het is vandaag een heerlijke dag (Ben ook vrij ook!). Dus een dag om een paar klusjes in huis te doen. Natuurlijk hoort het huishouden er ook bij. Máár niet getreurd, ik ben ook bezig geweest met de 1949 build.
Vandaag heb ik de videokaart, HD 6570 sapphire passive even uit elkaar gehaald om de koeling te voorzien van een brons/messing kleur.
Hier de plaatjes van vandaag, de HD 6570.
Deze kleur moet het gaan worden.
Natuurlijk moet de koelblok eerst van de PCB.
En daar heb je ze weer, de gebroeders schoonmaak.
Beter schoonmaakmiddel is er gewoonweg niet.
En natuurlijk hoort afplakken hier ook bij. (Btw Arctic Clean werkt ook bij het weghalen van verfresten)
Eenmaal gespoten ziet het er zo uit. Als het oud aandoet voor je dan zit ik goed!
Na een paar uur te laten drogen, kon ik beginnen met het schoonmaken van de sticker en koper.
En hier is het koelblok weer gemonteerd aan de PCB.
Natuurlijk even de bovenkant 'showen'.
En daarna was het tijd voor de Bulbjes. Hopelijk blijft het zo zitten. Anders maar een ander alternatief bedenken.
Omdat de kleur niet helemaal ten goede komt binnen heb ik even twee foto's buiten genomen van de video kaart.
Even een close-up. *wat een prachtig weertje*
En dat was een stukje over de videokaart. Maar er is natuurlijk meer. Ohja? Ja natuurlijk! Want tijdens het wachten op het drogen van het koelblok ben ik niet stil gaan zitten. Het was tijd om de behuizing op te meten.
Gelukkig kom ik soms om in de PC onderdelen, maar kon niet de juiste plaat vinden voor het moederbord. Maar na even goed nadenken heb ik dan maar mijn Lian-Li bench tafel opgeofferd. *met pijn*
En daar is hij dan, de grondplaat eraf geschroefd. De lijn voor de Dremel afgetekend.
Pada-bing pada-bong! En er is nog maar een heel klein stukje over.
Natuurlijk moet er wel gepast worden. En gelukkig pas het precies! *af dremelen gaat wel, maar andersom....*
Ter verificatie maar de voeding ernaast gezet. En het past ook gewoon nog! ^^ haha
Even de voorkant van de Philips Radio erop gemonteerd om te kijken of de hoogte wel juist was.
Voldoende koeling? Check! Daarvoor heb ik een
XSPC mount.
Tevens was dit ook het laatste plaatje voor vandaag! Hopelijk hebben jullie, net zoals ik, genoten van de plaatjes. Op naar de volgende update!
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door: