• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Problemen met waterkoeling en Aqua-computer

Ruslandsosa

New member
Hallo Allemaal.

Zojuist heb ik net een nieuwe watergekoelde pc gebouwd en zit nu met een aantal problemen.
Set up:
Corsair Obsidien 900D
Corsair AX1200i
Asus Rampage iv Black Edition
I7 Xeon E5
Corsair Dominator 2133mHz 16Gb
Asus GTX 780TI ROG Matrix
Samsung 256GB SSD
Patriot 128Gb SSD
WD Raptor 1000Gb

Waterkoelin:
VGA Waterblok van EKWB
Chipset en MOSFET waterblokken van EKWB
Ram Waterbloken van EKWB
CPU waterblok van Phobia
480 radiator van EKWK
240 radiator van Alphacool
Waterbay van Alphacool met dubbele D5 pomp van Alphacool
Aquaero 6 XT
2x Flow meter mps flow 200
en wat temperatuur sensoren

Ik zal wat toelichten over hoe ik het allemaal heb aangesloten.
Vga koeling is een aparte circuit met daar aan een flow meter een 240 radiator en deze woord rondgepompt door een d5 pomp.

De volgende koelcircuit is waar ik problemen heb en die zit zo in elkaar:

pomp D5-->Flow200-->1eram-->mosfet-->CPU-->Chipset-->2eram-->480 radiator

Het eerste probleem hiermee is dat ik veel te weinig flow heb lijkt dat de D5 pomp veel te weinig opbrengt.( ik ga dus via 5waterblokken naar de radiator misschien iets te veel voor zo een pomp)
Ik heb nu voor nood de flow meter weggehaald (omdat die ook een restrictie er in heeft) en een D4 pomp met een pompkop na de D5 pomp geplaatst nu heb ik iets meer flow maar niet echt dat ik zeg voldoende. Maar nu gebruik ik dus twee pompen. Zitten ook 11-90 graden bochten en 3-45 graden.
Ik dacht om een Aqua-Computer Aquastream XT pomp aan te schaffen maar vraag me af of die wel genoeg zou opbrengen?

Het tweede probleem heb ik met de flow meter zelf. Ik heb dus Aquaero 6 XT en de mps flow 200.
Ik sluit deze gewoon via de aquabus aansluiting op de flow meter met bijgeleverde drie aderig kabel, en op de Aquaaero op de bijbehorende flow aansluiting maak krijg dus helemaal niks te zien op mijn fan controller. Heb al van alles geprobeerd ook de usb maar zonder resultaat. Ik hoop dat er iemand hier misschien wat meer ervaring heeft met aqua-computer elektronica.
[h=1][/h]
 
Nou heb de bay nagekeken was niks mis mee de pomptops zagen er ook goed uit.
Radiator heb ik doorgeblazen en die heeft ook bijna geen weerstand.
Heb de loop van de vloeistof iets veranderd dat er iets minder stijgingen en bochten in zitten.
Als ik nu door de waterbloken blaas dan voel ik wel nog steeds best wel een weerstand wel minder dan ervoor maar toch raar naar mijn idee moet het gewoon heel supel gaan of heb ik het verkeerd?
 
nou vuil kan het niet zijn geweest de radiator was nieuw.
De rest van de spullen ook behalve mijn bay met pompen maar die had ik ook eerst schoongemaakt voordat ik aan de bouw begon.
Maar ik heb het nu leeg gemaakt en nagekeken en als ik dus in de lege systeem blaas met mijn mond dat voel ik weerstand in het normaal of niet??
 
Mijn ervaring met de D5 pomp is dat in een loop als die jij hier hebt een D5 het een beetje moeilijk krijgt, ik heb het zelfde probleem gehad.
Niet dat de temps slecht waren maar de flow wat niet hoog, een 2de D5 zorgde voor een goede flow.

Een DDC pomp kan beter overweg met een loop die restrictief is.
 
oke ik ga ff op onderzoek uit in ieder geval bedankt.

Added after 16 minutes:

heb ff gekeken en denk dat ik de oplossing heb gevonden ik ga een Swiftech MCP50X extreme pressure pomp bestelen. Ik lees goeie reacties op internet over deze pomp in combinatie met meerdere koelblokken en rads. Opbrengst tot 1,5 bar moet wel zorgen dat alles goed aangesloten en vast geschroefd is anders wordt het een onderwater pc haha.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ga ik zkr doen haha.
Ondertussen de pomp met wat toebehoren besteld bij highflow helaas pomp niet op voorad, ff afwachten.
Ben ook uit wat er met mijn flow meters aan de hand was. Heb 2x mps flow 200 maar de flow in mijn systeem is hoger dan 200 l/h dus de flowmeters lieten gewoon 0 l/h zien ondat het buiten hun meetbereik viel.
Ga kijken voor andere meters volgens mij kan ik beter High Flow meters nemen die gaan tot 1500 L/h
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou als een D5 pomp maximaal 1500l/u kan leveren dan vind ik het niet echt raar als ik een flow van 500l/u kan hebben.
Op mijn vga heb ik een waterblok en een 240 rad die word rondgepompt door een D5 pomp daar heb ik ook een mps flow 200 op aangesloten maar deze opstelling heeft natuurlijk zeer kleine weerstand dus d5 pomp doet gewoon zijn werk en zelfs op stand 1 heb ik al meer dan 200 l/u. Dus is het raar? ik weet het niet??? Zelf heb ik ook niet al teveel ervaring met waterkoeling maar als ik logisch nadenk klopt het wel beetje.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
Baloo.be Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp Waterkoeling 116
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
R overclock problemen Overclocking 23
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Freddy Website Storing / Problemen Webhost HighFlow Computer Cooling Shop 8
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan