• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Probleempje met setup. tips aub

ShockRaver

Junior Member
Afijn ik heb dus een Corsair 800D

Onderin zit een plank om de voeding te scheiden van de rest.
Nu wil ik dus onderin me pomp plaatsen (danger den pomp)

nu zit ik dus met 2 problemen

probleem 1:
Pomp onderin moeten de slangen door 2 gaten geen probleem opzich maar ik wil dit het liefst zo netjes en strak mogelijk doorvoeren?
wat kan ik hiervoor gebruiken?
(los kan de slang erdoorheen maar ik vindt het gewoon niet mooi)
2 fittingen erin draaien? gaat denk ik niet werken??

dus hebben jullie ideeen tips? oplossingen ? voorbeelden?

probleem 2:
Ik heb binnekort een andere radiator
RX360
nu heb ik ook een 5.25 bay resovoir...
maar daarvan zit de dop aan de bovenkant... voor vullen ontluchten etc.
hoe kan ik het beste de reso of rad plaatsen zodat ik het resovoir wel "uit" me case kan schuiven om eventueel te ontluchten of als ik wil drainen??

foto ter verduidelijking...

ik heb overgens ook mobo wc eraan toegevoegd..
echter zit er ook nog een vidkaart watergekoeld in... echter niet afgebeeld...
heeft iemand ook een idee voor de beste loop?
domiwcopstelling.jpg


DSC01314_ir_0.jpg
 
ik heb hier nog 2 fillports van DD liggen deze vind ik zelf alleen echter wat lomp...
mijn voorkeur zou dan eerder naar bitspower uitgaan... ivm die wat compacter zijn..

maar het is dus geen probleem om dus 2 fittingen erin te draaien? en het als verlengstuk te gebruiken?
dan is dat zo goed als opgelost :D

dan nog probleempje 2... :p
 
ik wil hem door een stuk aluminium heen voeren..
zoals op de foto... de plank boven de voeding/pomp
daar gaat het om... los kan de slang er ook wel doorheen maar vindt ik zelf niet zo heel mooi staan...
ik wil het strakker hebben...

de lussen op me mobo ga ik ook aanpassen... wil het liefste alleen strakke stukken erin hebben... wat gewoon 100% strak en mooi staat...

eigelijk wil ik het doel bereiken dat het er zo strak uitziet dat je gewoon gaat twijfele of het wel echt is... als t ware... hahaha
 
Met 2 Bp fillports gaat het lukken hoor... Ik heb het bij mijn build net zo gedaan...

ook ff een slang verloop schetje gemaakt... misschien heb je er wat aan..

54iosx.jpg


Op deze manier kruizen de slangen niet zo veel en staat het netjes
 
Ik kon het eerst ook niet begrijpen/geloven en toen zelf maar meerdere temp sensoren in een loop gezet.... en toen kwam ik ook tot de zelfde uitkomsten met de temps...
 
hmm... mja eerst maar weer eff wat dingen bestellen en dan weer eff de loop aanpassen

denk wel dat ik het zo ga doen zoals jij zegt Kerensky scheelt een hoop slang.. en staat een stuk strakker

denk alleen wel dat ik me rad omdraai...
met de aansluitingen aan de achterkant... zodat ik 1 lange slang van rad naar resovoir krijg... ivm ik dan gewoon me reso in de top 5.25 bay kan plaatsen..

mischien ga ik het zometeen eff aanpassen...

hmm... maarja.. dan moet ik het nog een 2e x perfectioneren... hmmm...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
L2202 Klein probleempje met XSPC LCD Display Hardware & Software 7
Quadcore probleempje met asus physx kaart Hardware & Software 14
Wouter Probleempje met me pc. Hardware & Software 20
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
DutchMicro Youtube 60 FPS probleempje. Algemene Discussies 4
C Cosmos II fan control probleempje? Cases en Modding 0
soppy verschillend stekker probleempje Problemen & Oplossingen 3
Deutz RAM geheugen "probleempje" Hardware & Software 4
S ati radeon hd 5870 eyefinity 2 gb probleempje Hardware & Software 7
MonsterEnergy Probleempje switch, server en FTP Problemen & Oplossingen 4
L Probleempje in de loop. Waterkoeling 13
Craven raaaaar probleempje Hardware & Software 11
Sentinel3d probleempje: Zalman CNPS9700LED Overige Koeling 2
lowie_runner Probleempje (HELLUPP!!) Hardware & Software 12
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
D aansluitingen op waterblock met ABP Waterkoeling 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
HighFlow AtGames Legends Ultimate Arcade Kast met 300 games HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Jason Nieuw: Singularity Computers Protium 2.0! Reservoirs met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D 2 GPU's met active backplate koppelen HighFlow Forum 7
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
HighFlow Lian Li komt met SL120 fans die met elkaar verbonden kunnen worden HighFlow Product Suggesties en Nieuws 34
D M3 schroefjes Corsair AIO? Zwart of evt wit met platte kop kruiskop Cases en Modding 1
HighFlow EK-Quantum Flow Indicator / Flow Meter met D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
HighFlow Sony toont uiterlijk PlayStation 5: zwart met wit, twee varianten Gaming 4
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
D 75 graden met 360 fractal design koeler?? Waterkoeling 4
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
M moederborden met waterkoeling Waterkoeling 4
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
HighFlow EK-Quantum Kinetic TBE D5, pump/res combo met DRGB/ARGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan