• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Probleem met Classified

3ssam

Junior Member
Ik had mijn Classified aangesloten op mijn Corsair HX1000W (1x 24pin ATX en 2x 8pin EPS12V), één van mijn 285GTX, 3x 2 GB Dominator GT en een 975XE.

Het probleem:
Op de Classified brandt één blauw lichtje wat volgens mij de standbye indicator is. Als ik vervolgens op de startknop van de Mobo klik, dan gebeurd er niks. Met niks bedoel ik helemaal niks. De voeding gaat niet draaien, niks doet het. Ik heb de voeding op mijn huidige pc getest en die doet het gewoon. Ik heb het ook met 1 memory stick geprobeerd, maar zonder resultaat. Er schijnt verder ook geen andere verlichting. Krijg ook niks op de debug display te zien. :(

Iemand suggesties? Dit is niet het eerste systeem wat ik in elkaar zet, maar zie even geen oplossingen. Misschien dat andere Classified bezitters mij kunnen aangeven welke lampjes horen te branden als je de Classified op de voeding aansluit, gaan onderin ook al lampjes branden? Krijg je meteen iets op de debug display te zien...of is het alleen het blauwe standbye ledje wat gaat branden?...en gaat de rest pas branden als je het aanzet...

Alvast bedankt voor suggesties.
 
welke lampjes horen te branden als je de Classified op de voeding aansluit, gaan onderin ook al lampjes branden? Krijg je meteen iets op de debug display te zien...of is het alleen het blauwe standbye ledje wat gaat branden?...en gaat de rest pas branden als je het aanzet...

Je hebt helemaal gelijk. Alleen dat blauwe ledje naast je meest rechtse rammetje brandt en uiteraard de rode E op de northbridge brandt met tussenpozen.
De post display is dan ook uit.
 
Je hebt helemaal gelijk. Alleen dat blauwe ledje naast je meest rechtse rammetje brandt en uiteraard de rode E op de northbridge brandt met tussenpozen.
De post display is dan ook uit.

Ok, bedankt! Ik dacht als er iets anders moet branden het een indicatie zou kunnen zijn dat er iets mis is met de Classified. Nu is het maar een vreemd verhaal. Ik snap er niks van. Alles is aangesloten, maar als ik op de startknop druk gebeurd er helemaal niks. De voeding gaat ook niet aan.

:(
 
Dat heb ik ook gehad toen ik een Antec 1000 W erop had aangesloten. Om gek van te worden. Heb je een leuk bord en dan doet die t niet.

Met de Corsair HX1000 startte die bij mij probleemloos op. (Dus zonder verdere aanpassingen of wijzigingen).
 
Dat heb ik ook gehad toen ik een Antec 1000 W erop had aangesloten. Om gek van te worden. Heb je een leuk bord en dan doet die t niet.

Met de Corsair HX1000 startte die bij mij probleemloos op. (Dus zonder verdere aanpassingen of wijzigingen).

Ik had ook bewust voor de Corsair gekozen, omdat die door veel mensen werd aanbevolen voor de Classified. Het zou raar zijn als die het uitgerekend bij mij niet doet. Ben ook nergens iemand op het Inet tegengekomen die een probleem heeft gehad met deze combinatie.
 
Ik bedoelde t ook meer in de zin van:
"met een andere voeding had ik zonder verdere aanpassingen geen problemen, dus wie weet als je een andere voeding eraan hangt dat die t dan bij jou ook doet"
 
Ik bedoelde t ook meer in de zin van:
"met een andere voeding had ik zonder verdere aanpassingen geen problemen, dus wie weet als je een andere voeding eraan hangt dat die t dan bij jou ook doet"

Ik begreep wat je bedoelde. Ik bedoelde het meer van als de Corsair niet werkt...wat toch door velen wordt aanbevolen...welke zou ik dan moeten proberen? Ik kan denk ik wel een voeding van een maat van me proberen.

Wat deed de Classified trouwens met de Antec 1000. Ging de mobo ook helemaal niet aan...of begon de Antec wel te draaien maar wilde het niet booten?
 
raar probleem.

je zou iemand moeten hebben die verschillende onderdelen met jouw kan wisselen voor alles eens te testen, geheugen, mobo, cpu, psu.

welke Classified heb je ?

de E760 of de E759 of de E762 ????

heb je je geheugen ook in de rode sloten zitten ipv de zwarte ?
kijk na je jumper X-Cool op je mobo of die goed steekt.
je batterijtje van mobo, je Clear C-MOS jumper enz...

alles uitsluiten.
 
raar probleem.

je zou iemand moeten hebben die verschillende onderdelen met jouw kan wisselen voor alles eens te testen, geheugen, mobo, cpu, psu.

welke Classified heb je ?

de E760 of de E759 of de E762 ????

heb je je geheugen ook in de rode sloten zitten ipv de zwarte ?
kijk na je jumper X-Cool op je mobo of die goed steekt.
je batterijtje van mobo, je Clear C-MOS jumper enz...

alles uitsluiten.

Ik heb de 759...had de moederbord maanden geleden gekocht, omdat ik wist dat ze in een beperkte oplage verkocht zouden worden. Kon het niet eerder testen, omdat ik niet alle componenten binnen had.

Ik heb de geheugensticks in de rode sloten gezet. Ook alle jumpers gechecked. Ook gekeken of de Bios chip niet los zat. Misschien is er dan toch een compatibiteitsissue met de HX1000W. Wat ik vreemd vind is dat de voeding ook niet aangaat als ik op de startknop druk. Ik zou in het geval met 'foute' componenten toch een debug code op het displaytje moeten kunnen zien.
 
corsair iIS JUIST compatibel met classified mobo's, k heb er hier drie E760 , E759 EN E762 4way, en ze werken het beste met de Corsair HX1000.

dus daaraan zal t niet liggen.

heb je het geheugen al getest?
Heb je hem al eens proberen aan te sluiten op de ECP Panel ?
Of heb je em er al op gestoken, haal em er eens vanaf.

Haal de batterij er eens 1min vanaf, en probeer dan nog eens.

Jouw geheugen, zeker dat er niet een latje van dood is? getest op ander mobo ?
Welk geheugen is het ?
 
Ik had ook begrepen dat de Corsair ideaal is voor de Classified.

Ik heb geen ander DDR3 liggen hier, zal morgen een maat van me bellen om te testen. Ik heb Corsair Dominator GT geheugen.

Heb het met en zonder ECP panel geprobeerd, kreeg hetzelfde resultaat.

Batterij er ook al eens afgehaald, maar zonder verbetering.
 
kan ook zijn dat je cpu dood is, dan doet je mobo ook totaal NIKS.

je zou ieder onderdeel op een andere pc moeten testen afzonderlijk.

Zoniet, en blijkt na dit alles dat het het mobo is, kun je RMA doen, en krijg je gewoon een nieuw, deze mobo's gaan NIET snel dood, dat kan k je al zeggen.
 
kan ook zijn dat je cpu dood is, dan doet je mobo ook totaal NIKS.

je zou ieder onderdeel op een andere pc moeten testen afzonderlijk.

Zoniet, en blijkt na dit alles dat het het mobo is, kun je RMA doen, en krijg je gewoon een nieuw, deze mobo's gaan NIET snel dood, dat kan k je al zeggen.

Je hebt gelijk over de Corsair. Heb net mijn oude voeding die ik voor mijn huidige pc gebruik aangesloten op de Classified en krijg precies hetzelfde. Dus dan blijven er 3 dingen over....geheugen, CPU of de Classified. Ik hoop het geheugen...
 
probeer latje per latje eens.
kun je niet van iemand anders cpu lenen voor erop?
k heb er hier nog twee liggen te koop, kun je wel eentje testen als je langskomt

Bedankt voor het aanbieden van hulp! Maar ik kan denk ik wel wat kan regelen. Als alternatief kan ik hier wel naar een lokale computerzaak gaan en vragen of ze de CPU en de geheugensticks kunnen testen. Als ze het beide doen, dan is het de Classified.
 
als je na shop gaat laat dan gelijk mobo testen ook met hardware van hun

Het 'probleem' is dat ik bitspower waterblokken op de mobo heb gemonteerd. Zit het hier ook te testen met een gevulde pomp, etc. Maakt het allemaal wat lastiger. Ik heb het niet slim aangepakt, had alles direct out of the box moeten testen en dan pas waterblokken erop monteren. Als de CPU en de geheugen sticks goed zijn, dan zal ik de heatsinks op de Mobo monteren en de classified vervolgens laten testen.
 
Wat deed de Classified trouwens met de Antec 1000. Ging de mobo ook helemaal niet aan...of begon de Antec wel te draaien maar wilde het niet booten?

Het vreemde is dat ik met de Antec exact het zelfde resultaat heb als jij met de Corsair. Op een blauw lichtje na helemaal niks.
Hij reageerde dus nergens op. Kortom, wel spanning maar geen start.

Uiteindelijk slaat dat nergens op aangezien veel mensen een Corsair HX1000 gebruiken. Dus compatibiliteit is bewezen.
 
ey 3ssam, opzich dat je de water blokken erop hebt hoeft geen probleem te zijn, alleen je loop leeg halen en daarna met je mobo naar zo'n computer zaak... je mobo kan echte wel 5seconde aan met alleen water blokken erop..

maar probleem wat je beschrijft is idd wel raar... heb het gelukkig zelf nog niet zo erg in mijn pc'tje mee gemaakt.
 
ey 3ssam, opzich dat je de water blokken erop hebt hoeft geen probleem te zijn, alleen je loop leeg halen en daarna met je mobo naar zo'n computer zaak... je mobo kan echte wel 5seconde aan met alleen water blokken erop..

maar probleem wat je beschrijft is idd wel raar... heb het gelukkig zelf nog niet zo erg in mijn pc'tje mee gemaakt.

Ja, daar heb je trouwens wel gelijk in. Veel schade kan het niet aanrichten. Morgen komt een maat van me langs met componenten om te testen. Ik ben benieuwd. De computerzaak bij mij in de buurt is op maandag gesloten. Dat is dan een alternatief waar ik evt. dinsdag terecht kan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
Sanders Probleem met automatische mail, Android Gadgets 16
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
dark viper zwolle probleem met me gtx 480 NVIDIA 4
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
G probleem met rivatuner Problemen & Oplossingen 10
Wouter Probleem met monitor. Problemen & Oplossingen 14
Wouter Probleem met flaptop. Problemen & Oplossingen 6
P probleem met nieuw aangeschafte corsair ram cooler Overige Koeling 6
D probleem met nieuwe videokaart Hardware & Software 19
N Probleem met muiscursor die steeds groter word bij Windows 7 Problemen & Oplossingen 3
J Probleem met pomp Waterkoeling 6
Wouter [Vraag] Probleem met verwijderen windows.old Hardware & Software 13
Wouter Probleem met mijn HDD Hardware & Software 6
Wouter Probleem met winkelmandje webshop. HighFlow Webshop 2
S Probleem met koeling Sapphire Ultimate HD3870 Overige Koeling 3
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Enola Waterpump header probleem Waterkoeling 3
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
X Probleem Battlefield 4. Gaming 2
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
B pmp 500 probleem Waterkoeling 18
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
K Cat 6 probleem Problemen & Oplossingen 6
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
Stephan---pro Probleem directx !!! Hardware & Software 12
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
D scaleo p2 amd690vm-fmh opstart probleem Handleidingen en Installatie Tips 6
tomasvanderpijl Probleem externe hardeschrijf Problemen & Oplossingen 28
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
D Probleem overclocking Asus Radeon HD6990 Overclocking 4
NAVYVIPER sli probleem NVIDIA 23
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
DutchMicro Wachtwoord probleem. HighFlow Webshop 0
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan