• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Probleem met automatische mail, Android

Sanders

Kapitein
Hey beste nerds,

Ik zit met een probleem en ik weet niet meer wat het is.
Nu zitten hier een aantal Androiders die wel wat verstand lijken te hebben (Johnny, Mao? :p) dus ik dacht kaart het hier eens aan.

Ik heb sinds December een HTC one X+, met de laatste Android daarop 4.1.1, geen rom erop gegooid.
Nu haalt het kreng geen automatische mail op. Niet in de Gmail account en niet in de Hotmail.
Zodra ik ze handmatig open haalt hij wel alles op, dus server instellingen kunnen het niet zijn lijkt me.
Heb zitten spelen met de ververs-interval. "Slim synchroniseren", 5 minuten, om het uur. Maakt allemaal niet uit.
Of hij op 3G zit of op de WiFi maakt ook geen flapdrol uit.
Het ding doet het pas als ik handmatig mijn mailbox open, daar heb ik het natuurlijk niet voor hè.

Melding staat ook aan met geluid, trillen en alle zooi erbij.

Wat kan ik proberen? :p

2a61n3d.png
 
Late reactie, was me eigen topic even kwijt :p

Nee dat werkt ook niet, maar het is een bekend probleem bij HTC. Blijkt na wat googlen.
Zelf hebben ze er ook niet echt een oplossing voor, ze verwijten het data-verkeer van Hotmail accounts, maar zelfs mensen die hotmail uitzetten krijgen op andere accounts geen mail binnen (automatisch).
 
Dit heeft in ieder geval niks met hotmail of Gmail te maken, maar daar was je inmiddels al achter gekomen. Ik heb een One X en mail haal ik op via een eigen Exchange server en heb dit probleem dus ook. Heb me er verder nog niet echt in verdiept.

Wel draai ik een custom rom, en jij de "standaard" software van HTC zelf, dus ook daar moet het probleem dus niet liggen. Ik draai de laatste of 1 na laatste versie van Android. Ik flash zo`n beetje iedere week wel een custom rom (mits er een nieuwe rom is).

Dus ik volg dit draadje ook even :)
 
Ik Telfort, maar zoals Cyberspace al bevestigt: ook via WiFi doet het probleem zich voor, dus aan de provider zou het niet mogen liggen.
Dat het probleem zich met custom roms ook voordoet zou mogelijk zijn, aangezien ze natuurlijk niet altijd alles compleet zelf opbouwen.
Maar vaak alleen overbodige dingen weg modden in de software en er een aantal andere dingen in zetten.
Als het originele mail gedeelte dan wordt overgeslagen?

Vindt het alleen schandelijk dat het topmodel met toch wel zo'n groot probleem kampt.
 
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik dacht dat het aan mij zou liggen, maar jij bevestigd hetzelfde probleem. Bij mij is dit probleem sinds een week of 2 pas naar voren gekomen namelijk en voorheen werkte het allemaal vlekkeloos.

De custom rom die ik gebruik is gebaseerd op de officiele Android software waar een eigen draai aan gegeven word inderdaad. HTC doet dit ook en voegt hier bijv. Sense aan toe. Maar dit wil niet zeggen dat het probleem standaard is, maar dit kan ook komen door bijvoorbeeld whatsapp of een andere app, zoals UnexpectedBE al aangaf.

Het feit blijft wel dat zoiets gewoon niet mag kunnen en dat ze met hun handen in het haar zitten en het gewoon proberen af te schuiven op een ander, want daar lijkt het wel op als ik het zo hoor.

Ik zal eerdaags ook even gaan rond speuren op XDA enzo, wie weet kom ik iets tegen en dan laat ik dat hier ook gelijk even weten.
 
Bij mij is het probleem waarschijnlijk gevonden door Whatsapp te verwijderen en opnieuw te installeren vanuit de Playstore. Het valt me op dat Whatsapp weer in de lijst met accounts staat die je kan vinden in de instellingen. Voorheen stond Whatsapp hier niet tussen. Ik krijg nu dus ook weer mailtjes binnen via de push functie. Dit heb ik geprobeerd nadat jij (UnexpectedBE) het hier over had, dus bedankt! :)

En vergeet even niet dat Sense niet zomaar te verwijderen is, dit is de grafische schild die HTC ontwikkeld heeft en alleen gebruikt word op HTC toestellen. Zonder het toestel te rooten gaat het je niet lukken om dit te verwijderen. ;)

Heb ook in het topic van m`n rom gezocht en ik weet niet hoeveel pagina`s gelezen en ik kon nergens iets (terug) vinden over het probleem wat Sanders en ik hebben, maar bij mij is het opgelost lijkt wel.

Gebruik jij Whatsapp Sanders? Ik meende een keer te lezen in de shout dat jij dit via een emulator zou doen op je pc? Of heb ik dit verkeerd gelezen?
 
Nee dat ging over iemand anders die wilde weten of WhatsApp ook op de PC draait.

Ik heb Whatsapp gewoon op mijn HTC staan, en dit is inderdaad een applicatie die al vanaf de eerste minuut erop staat (samen met Facebook en nog een paar anderen).
Zal dus ook zeker proberen deze opnieuw te installeren en kijken of dat werkt.

Will post results here
 
Ik verwacht eerder dat de dataverbinding word uitgeschakeld wanneer je je mobiel voor een x aantal minuten niet gebruikt. Krijg je het ook niet binnen als je een uur lang met je mobiel in je klauwen zit?
 
Ik verwacht eerder dat de dataverbinding word uitgeschakeld wanneer je je mobiel voor een x aantal minuten niet gebruikt. Krijg je het ook niet binnen als je een uur lang met je mobiel in je klauwen zit?

Energie besparing heb ik aan staan, maar heb de "Dataverbinding naar slaapstand bij scherm uit" niet aangevinkt, juist omdat ik push berichten wel in een keer wil krijgen.
Mn whatsapps en facebook zaken komen ook wel goed binnen.
 
Energie besparing heb ik aan staan, maar heb de "Dataverbinding naar slaapstand bij scherm uit" niet aangevinkt, juist omdat ik push berichten wel in een keer wil krijgen.
Mn whatsapps en facebook zaken komen ook wel goed binnen.

Dan is dat inderdaad niet het probleem. Dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Succes in ieder geval.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Resonantie probleem met Aquacomputer D5 en XPSC Bay Reservoir Waterkoeling 1
B probleem met watercooling loop Waterkoeling 34
DieHard Probleem met HTC One X. Practisch nutteloos toestel na update KitKat en waterschade. Problemen & Oplossingen 17
X Probleem met windows 7 activeren Problemen & Oplossingen 2
Rico Probleem met nieuwe Videokaart! Problemen & Oplossingen 3
dark viper zwolle probleem met me gtx 480 NVIDIA 4
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
Dark-NighT Probleem met Laing D5? Waterkoeling 8
G probleem met rivatuner Problemen & Oplossingen 10
Wouter Probleem met monitor. Problemen & Oplossingen 14
Wouter Probleem met flaptop. Problemen & Oplossingen 6
P probleem met nieuw aangeschafte corsair ram cooler Overige Koeling 6
D probleem met nieuwe videokaart Hardware & Software 19
N Probleem met muiscursor die steeds groter word bij Windows 7 Problemen & Oplossingen 3
3 Probleem met Classified Problemen & Oplossingen 30
J Probleem met pomp Waterkoeling 6
Wouter [Vraag] Probleem met verwijderen windows.old Hardware & Software 13
Wouter Probleem met mijn HDD Hardware & Software 6
Wouter Probleem met winkelmandje webshop. HighFlow Webshop 2
S Probleem met koeling Sapphire Ultimate HD3870 Overige Koeling 3
Hightower Lian li sl uni fans synchroniseren probleem Overige Koeling 15
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
arwin74 Corsair Gaming Audio SP2500 probleem Problemen & Oplossingen 5
O Probleem installeren EK cpu waterblock Waterkoeling 3
K Liquid.cool Vortex One DIY AM240: lucht probleem Waterkoeling 3
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Enola Waterpump header probleem Waterkoeling 3
J probleem primochill slang icm ek fitting Waterkoeling 2
X Probleem Battlefield 4. Gaming 2
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
B pmp 500 probleem Waterkoeling 18
A Swiftech H220 pomp is verbrand dik probleem. Waterkoeling 5
K Cat 6 probleem Problemen & Oplossingen 6
G Waterkoeling GPU Probleem. Waterkoeling 14
reclamations cpu, mem of mobo probleem Problemen & Oplossingen 3
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
Stephan---pro Probleem directx !!! Hardware & Software 12
DeKentering Luxe probleem! Welke pomp? Waterkoeling 9
D scaleo p2 amd690vm-fmh opstart probleem Handleidingen en Installatie Tips 6
tomasvanderpijl Probleem externe hardeschrijf Problemen & Oplossingen 28
sir serial PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S Problemen & Oplossingen 7
W Club3D 6950 Coolstream waterblok probleem Waterkoeling 6
D Probleem overclocking Asus Radeon HD6990 Overclocking 4
NAVYVIPER sli probleem NVIDIA 23
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
Fuwa Fuwa Videokaart probleem (error 43) Problemen & Oplossingen 7
DutchMicro Wachtwoord probleem. HighFlow Webshop 0
S Processor koeler probleem Hardware & Software 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan