• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Primo Victoria!

Frostii

New member
7103276429_d0d73fa53e_z.jpg


Hallo mede-HF'ers,

Mijn naam is RJ, ik woon in het prachtige zuiden van het land, om precies te zijn in Oosterhout! Ben pas 17 geworden en zit al jaren na te denken over een mod en eindelijk is het zover! Ik kijk al naar hardware sinds mijn 12e, dus 5 jaar, maar zat al aan de schoolcomputertjes te sleutelen op de basisschool (aansluiten e.d.). Maar genoeg geluld en op naar de orde van de dag!

De hardware :

CPU : Intel i5 2500k @4.5 GHz
Moederbord : MSI P67A-GD65 B3
RAM : 8GB G.Skill RipjawzX CL7-7-21 (Komt misschien nog een 2e setje bij voor de looks)
GPU : XFX HD6990
HDD : 1x Samsung Spinpoint 1TB (Misschien nog met uitbreiding van een OCZ Vertex 120GB)
PSU : Silverstone Strider Gold 850W

En niet vergeten de case : Corsair Carbide 500R White

Ik heb lang zitten twijfelen over het feit of ik waterkoeling moet nemen of niet, nog niet helemaal over uit. Maar al wel iets op het verlanglijstje gezet.

Radiatoren : 1x Black Ice GT Extreme 360
1x Black Ice GT Extreme 240
Pomp : Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top
Top : EK-D5 X-TOP - White Acetal G1/4 Rev.2
Res : Bitspower Water Tank Z-Multi 150 - POM BP-WTZM150P-BK
CPU Block : Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1156 Black Nickel Chrome
GPU Block : EK-FC6990 - Acetal
Fittingen : 10x Alphacool HF Screw connector G1/4OD 10mm (3/8 ID - 1/2 OD) - Deep Black 17078
8x Alphacool HF Screw connector 90 G1/4OD revolvable 10mm (3/8 ID - 1/2 OD) - Deep Black 17075
Tubes : 3m Masterkleer Clear 3/8 ID - 1/2 OD
Fluid : Mayhems Pastel - Ice White - MD-P-IW
Fans : 5x Phobya Nano-G 12 Silent Waterproof 1500rpm Multioption
Fancontroller : NZXT Sentry 2

Zo, genoeg tekst neergelapt. De eerste foto's :

Front, vergezeld bij mijn sympathieke subwoofer ^^

6957187582_f97d3de339_b.jpg


Side, met de nu nog huidige standaard 200mm fan

6957185618_eb6c9dc758_b.jpg


6957183828_1a1c23789e_b.jpg


De huidige binnenkant :

6957179924_5a40c86ff5_b.jpg


En al 3 Fans in de lak gezet

6957181348_69dc5d2b37_b.jpg


Zo, kleine introductie. Vanmiddag nog 2 fans besteld, deze gaan van de week in de lak. Dan in de doos naar Cygnitron waarbij ze een beetje een upgrade krijgen :). Ook bij de bestelling van vanmiddag zat de fancontroller, hoop deze dinsdag/woensdag allemaal binnen te hebben. Zoals jullie zien zijn mijn photoshopskills niet zo heel goed. Dus als je je geroepen voelt om iets leuks in elkaar te flansen voor me, be my guest! Mijn dank zal groot zijn.

Dit is geen übersnelle build, kan ik jullie nu al vertellen, aangezien ik nog op de HAVO zit, niet al teveel tijd heb om te werken, dus ook niet zoveel middelen binnen krijg :).

Zoals hierboven ook al stond, met medewerking van CygLeds!

cropped-1080p-banner2-copy.jpg


Of we go then! Wish me luck :)
 

Bijlagen

  • 7103276429_d0d73fa53e_z.jpg
    7103276429_d0d73fa53e_z.jpg
    112,7 KB · Weergaven: 3
Klopt zit er al tijdje op, vooral ogen uitkijken en jaloers zijn op de andere, maar nu gewoon zelf de moed gevonden om te beginnen :)[/QUOTE]
zo mag ik het horen :p
wanneer heb je de overstap op water geplanned?
 
Klopt zit er al tijdje op, vooral ogen uitkijken en jaloers zijn op de andere, maar nu gewoon zelf de moed gevonden om te beginnen :)
zo mag ik het horen :p
wanneer heb je de overstap op water geplanned?[/QUOTE]

Uuh over lange tijd, gaat zeker nog wel paar maanden overheen zitten, wil eerst me pc helemaal klaar hebben zodat alles erin past. en dan moet ik nog het geld ervoor hebben, want het is een flinke bestelling :)
 
Update :)

Al wachtende voor het pakketje van Freddy met de fans en de controller, kreeg ik wel mijn bestelling bij stickerland.nl binnen :). Ik had een vel van 120x20cm wit besteld :). Het plan was om dit op mijn backplate van me GPU te plakken, zodat het witter is binnenin alvast.. Ik zal eens een paar fotootjes geven :)

Dit is de foto met de normale backplate er nog op :

7119930279_f1a8dc1b75_b.jpg


Kon het niet laten om de voorkant ook nog even te fotograferen :

7119930905_7acc9b7ee9_b.jpg


Backplate eraf :

7119929483_77e0794613_b.jpg


De chips uitgetekend :

7119931911_04c5c5c887_b.jpg


Ik ben zelf niet heel tevreden over het resultaat, misschien kan dat ook liggen aan het tijdstip waarop ik eraan ben begonnen (00:15) maar heb net besloten dat dit tijdelijk is, en dat er ergens volgende week een laag Motip lak overheen gaat, See for yourself :

6973850816_234162946d_b.jpg


To do list next week :

Fans #4 en 5 spuiten
Gaten van 5mm boren in alle fans
Fans opsturen naar Cygnitron voor de Ledmake-over
Backplate spuiten
Nadenken over wat er met de fancontroller kan gebeuren.

Dit was m weer voor vanacht, ik duik onder de wol..

Mede mogelijk gemaakt door :

cropped-1080p-banner2-copy.jpg
 
Is wel mogelijk, mijn stickers zijn niet rekbaar. Maar is het gewoon niet stoerder om te hele backplate weg te laten? Waarmee het ook temaken heeft is dat je de 'hoogteverschillen' niet heb meeberekend, hierdoor krijg je ook dit soort rimpels.
 
Is wel mogelijk, mijn stickers zijn niet rekbaar. Maar is het gewoon niet stoerder om te hele backplate weg te laten? Waarmee het ook temaken heeft is dat je de 'hoogteverschillen' niet heb meeberekend, hierdoor krijg je ook dit soort rimpels.

Kan je nu wel stickers uitdraaien die groter zijn dan a4? Mijn plaat is 32x10cm of iets dergelijks, qua hoogteverschil is het maximaal 1mm. Ik denk gewoon dat ik motip ga halen :)
 
lak is waarschijnlijk de beste/netste methode in deze. met de sticker die je gebruikt hebt kun je misschien met warmte de kreukels er nog uit krijgen, maar zoals eerder gezegd de hoogte verschillen zijn lastig + alle hoekjes/bochtjes.
haal in het vervolg wel even de papieren code stickertjes eraf voor het mooiste resultaat ;)
 
Kan je nu wel stickers uitdraaien die groter zijn dan a4? Mijn plaat is 32x10cm of iets dergelijks, qua hoogteverschil is het maximaal 1mm. Ik denk gewoon dat ik motip ga halen :)

Niet liggen, kan ik wel aankomen. Zoals Octo ook al zegt, met warmte ed. krijg je dat ze na verloop van tijd los gaan laten bij hoge temperaturen (lijm lost op) Zou het inderdaad overspuiten, of wat ik persoonlijk zou doen de complete backplate weglaten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan