• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Powerswitch voorzien van stroom?

je hebt waarschijn dus de plus en de min nodig.! die gaan op de schakelaar.
daarna is er 1 contact die de plus doorgeeft.
dus de bedoeling is dan.
plus van de voeding op de schakekelaar de min ook.

daarna de ledstrip pakken de min aan de min op de schakelaar doen.
en de plus op het lege contact doen.

je moet er alleen achterkomen welk contact het p contact is. ( schakelcontact)
 
Als je goed kijkt naar de 3e foto in de shop, dan zie je dat 2 aansluitpunten zilverkleurig zijn en eentje geel/goudkleurig.

Op de geel/goudkleurige sluit je zowel de massa (-) aan van de molex aansluiting (waar je alles mee van stroom gaat voorzien) als de massa (-) van de ledstrip.

Op de middelste zilverkleurige aansluiting zet je de + aansluiting naar de ledstrip toe.
Op de buitenste zilverkleurige aansluiting zet je de + aansluiting (geel) vanaf je molex aansluiting.

De led intern heeft dus geen aansluitingen nodig, dit regelt de switch intern.
 
Gezien je niet helemaal zeker weet of je het in een keer goed doet. zou ik de schakelaar aansluiten met kabelschoenen. LINK. Deze kun je er namelijk altijd weer afhalen.

Tekening van het aansluitschema.
g12.jpg

gr. bas
 
Gezien je niet helemaal zeker weet of je het in een keer goed doet. zou ik de schakelaar aansluiten met kabelschoenen. LINK. Deze kun je er namelijk altijd weer afhalen.

Tekening van het aansluitschema.
Bekijk bijlage 11628

gr. bas

Bedankt voor je antwoord Bas!
Ik snap je tekening helaas niet helemaal.
Zou je de tekening iets specifieker willen maken van molex naar led?
Ik bedoel dan waar de plus en waar de min.
Deze staan er wel alleen verward mij het +12v gedeelte.
Aan de led zit al een molex aansluiting.
Is het dan slim om deze ook te verwijderen?
 
Beste Tweakers & Modders,

Ik ben er helaas nog niet uit hoe ik het kan doen.
Heb inmiddels twee van deze mooie switches in een frontpaneel: http://highflow.nl/modding/power-switches/rocker-rectangular-switch-black-with-white-led.html
En deze twee flex-led-strips wil ik hierbij kopen: http://highflow.nl/modding/leds/phobya-led-flexlight-highdensity-30cm-white-36x-smd-leds.html
Nu weet ik niet goed wat ik kwa materiaal hierom nodig ben?

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen wat ik nodig ben en wat te doen.
 
Hier moet je naar toe:



Rood = 12V+
Blauw = 12V+
Zwart = GND

Betekend dus een hoop bewerkingen aan de ledstrips. Er is nog een andere manier, maar dat zal wel wat duurder gaan worden aangezien je dan moet gaan werken met molex adapters (voordeel hiervan is wel dat je niets hoeft te wijzigen aan de ledstrips).
 
Hier moet je naar toe:



Rood = 12V+
Blauw = 12V+
Zwart = GND

Betekend dus een hoop bewerkingen aan de ledstrips. Er is nog een andere manier, maar dat zal wel wat duurder gaan worden aangezien je dan moet gaan werken met molex adapters (voordeel hiervan is wel dat je niets hoeft te wijzigen aan de ledstrips).

Bedankt wwwicked.
Ik betaal liever iets meer zodat ik niets hoef te gaan wijzigen aan de ledstrips.
Wat zou ik dan nodig zijn?
 
6 kabelschoentjes 6,3 mm
1 Krimptang voor kabelschoentjes,
1 molex connector MALE (met pinnetjes),
2 molex connector FEMALE (ook weer inclusief de pinnetjes).

Eventueel een krimptang voor het monteren van de pinnetjes van de molex connector. Maar oude molex connectors hergebruiken hiervoor (met bekabeling eraan) kan natuurlijk ook.

NILev7e.jpg


Goed opletten met het maken van de kabelschoentjes, er moeten namelijk meerdere kabels in.

Het kan nog iets netter, zal dat vanmiddag / vanavond uitwerken op de pc (zit nu op de laptop, lijntjes trekken met touchpad is verrekte lastig).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
K oneigenlijk gebruik vandal powerswitch Cases en Modding 5
R powerswitch modden Cases en Modding 3
Adam Vandervorst EVGA SR-2 voorzien van case en PSU Hardware & Software 2
Yil Sidepanels voorzien van window. Cases en Modding 13
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan