• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Portal 2!

Je zou het denk ik kunnen omschrijven als een aktie-puzzelspel. Het speelt zich af in afgesloten ruimtes. Met een speciale gun kan je een gat in de muren schieten. Dat is dan een poort die leidt naar een andere plak binnen dezelfde ruimte of naar een andere ruimte. Eenmaal aan de andere kant van de poort is de zwaartekracht vaak ook gelijk weer anders en moet je je opnieuw oriënteren.
Het doel was geloof ik om uit de ruimte te komen waar je in zit en zo voort te gaan. Maar ik kan er naast zitten. Ik heb alleen portal 1 gespeeld en dat is alweer een poosje geleden. Maar 2 wil ik ook zeker een keertje gaan doen. Als je het schieten en springen een beetje door hebt, is het een heel amusant spel dat je 3D denken aardig op de proef stelt.


1sz7sy.jpg




5yynnp.jpg
 
Laatst bewerkt:
haha, ja.
Zoals coolfris al uitlegde met de portals, je hebt er 2. Als je ze beide schiet kan je door de ene naar de andere.
Het mooie hiervan is dat je ook de zelfde wereld gewoon door de portal ziet, Dus als je de portals goed schiet dan zie je je zelf door de portal heen lopen.


het verhaal in het kort:

je zit in een lab die veel onderzoek doet. jij bent nu een test persoon.
Je moet proberen om de testen te behalen. Dat zijn dus de 'puzzels'.
Je leeft dus in een nieuwe tijd. Waar robots eigenlijk slimmer zijn als de mensen. Jij bent als een van de enige door alle levels heen gegaan, wat dus eigenlijk niet de bedoeling was want dan ben je 'vrij'. Nu wou de robot jou vermoorden. Maar je ontsnapt nog net.(zo niet moet je het overnieuw proberen ^^). De robot zegt dan: 'Ha Ha Ha, We pretended to murderer you. We still have some cake if you come to<weet ik niet meer>' Maar overal op de muur staat 'THE CAKE IS A LIE THE CAKE IS A LIE THE CAKE IS A LIE'.
uit eindelijk lukt het je om de robot te verslaan door de portals. Nu(in portal 2) zit je weer in een nieuwe fase, waar het hele lab uitelkaar valt. Je probeert te ontsnappen samen met een kleine(grappige) robot. Verder vertel ik het niet want dan spoil ik nogal veel.. :p

Ik ben zelf nu denk ik iets over de helft met Portal 2, heb z'n 4 uurtjes gespeeld.
 
*Activates annoying troll mode*

Gaaf plaatje, maar klopt niet helemaal. Het lichaam dat de blauwe portal in gaat is omhoog gericht vanaf de benen gezien, maar het lichaam dat uit de oranje portal komt is naar beneden gericht :p.

*annoying troll mode off*
 
hey
ik heb hem ook de single player is klaar :)
vindt het van dat orkest vlak voor dat je boven wel leuk
tussen 4;30 en 5;15

verder wie wil met mij de co-op doen ??
ik heb niemand anders die het spel wil kopen :(
pm me maar voor me steam naam
 
had graag willen spelen maar mijn portal valt altijd direct weg na het valve filmpje. (gedownloade versie, maar steamers hebben het ook dus denk ik er niet eens aan om hem normaal te kopen. wat ik wel van plan was)
 
Nog eens terug begonnen met portal. De nieuwe maps zijn echt wel fun. Je kan nu gewoon maps zelf maken en spelen van andere spelers. Zijn er wel een paar moeilijke bij. Tot nu toe vind ik die Angry Tests van CaretCaret toch wel het leukste :p
Voor de mensen die het spel al tijd niet meer hebben gespeelt is het zeker de moeite om nieuwe puzzels te proberen.
Ik weet niet hoelang steam er al met bezig maar ik wist het past toen ik het zag op TPU. ^^
 
Terug
Bovenaan