• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pomp voor 2 radiatoren

noob2070

Young, Wild and Free
Goedendag,
Ik zit er aan te denken om een waterkoelings set-up in me pc te gaan bouwen.
Volgorde zoals ik het wil> resevoir > pomp > radiator 200 mm > gpu > radiator 360 mm > cpu.
Ik wil het eigenlijk met 1 pomp i.v.m dat ik niet zoveel ruimte in de kast heb (coolermaster haf 912 plus)
Ik dacht zelf aan deze pomp omdat ik er toch veel goede dingen over heb gelezen: Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

2de vraag: word dit wel koeler met deze opstelling i.v.m dat ik gpu+cpu heb?
En kan ik dan wel wat overclocken?

Mvg Noob2070
 
Over die pomp kan ik niet veel zeggen, maar de specs zien er in ieder geval voldoende uit. Wat betreft CPU en GPU koelen, dat zou met twee zo'n rads geen probleem mogen zijn, ik draai nu een GTX580, i7 2600k en mijn chipset op 1 360 en ik heb genoeg ruimte om te overklokken. Gezien je nog een 200mm rad hebt ook zal je dus nog beter af zijn :)
 
Goedendag,
Ik zit er aan te denken om een waterkoelings set-up in me pc te gaan bouwen.
Volgorde zoals ik het wil> resevoir > pomp > radiator 200 mm > gpu > radiator 360 mm > cpu.
Ik wil het eigenlijk met 1 pomp i.v.m dat ik niet zoveel ruimte in de kast heb (coolermaster haf 912 plus)
Ik dacht zelf aan deze pomp omdat ik er toch veel goede dingen over heb gelezen: Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

2de vraag: word dit wel koeler met deze opstelling i.v.m dat ik gpu+cpu heb?
En kan ik dan wel wat overclocken?

Mvg Noob2070

wat voor cpu en gpu?
waar ga je reservoir plaatsen? er zijn bay reservoirs waar je een pomp in kwijt kan. Maar dan nog, als je een beetje goede pomp neemt moet het zowiezo geen probleem zijn.
 
Ik doe toch een bay resevoir komt beter uit met de ruimte maar dan geen pomp er in.
Ik heb een hele mooie tekening gemaakt (uhgg uhgg) dan kan je het zien.
Alleen helemaal links waar leidingen uit de kast gaan daar zit dan de 360 rad en aan de voorkant is de rad wel wat kleiner (dat is een 240mm en ik wil 200 mm);)
21agwia.jpg
 
Denk dat als je het netjes berekent de reversibiliteit wel meevallen. Ga je schroeffittingen gebruiken (dan is het minus twee fittingen), een pomptop (minus pomptop)... En voordeel van die 650 of 350 serie pompen dat die populair zijn en pok goed 2e hands verkrijgbaar als het moet :)
 
Oke bedankt voor de hulp ik denk dat het makkelijkste is om dan deze te nemen: XSPC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump
Maar 200 liter per uur is dat niet weinig?:$

@sanders
Ik wil een kleine res omdat ik niet veel ruimte heb maar hij moet het juist goed doen.
Want, de bios zegt dat deze cpu(AM3+6100) goed te overclockel is naar 6,4 ghz en dat wil ik wel zien;p
Maar ik wel hem eigenlijk mooi stabiel kunnen krijgen op 4ghz

EDIT: je bedoelt zo'n eentje XSPC X2O 200 5.25 Single Bay Reservoir Pump ?

EDIT2: http://forum.highflow.nl/f34/obsidiantje-12270/ en dan vooral de eerste post van hem dat hij de hdd bays er uit heeft gehaalt en dan een rad.
 
Laatst bewerkt:
Volgorde zoals ik het wil> resevoir > pomp > radiator 200 mm > gpu > radiator 360 mm > cpu.

Staar je niet blind op de volgorde. Het maakt voor de koelprestaties nauwelijks iets uit waar je de radiateurs in de loop plaatst. Dat gaat om tempverschillen van gemiddeld 0.2°C. Deze nauwelijks waar te nemen tempverschillen hebben geen enkele invloed op de hoogte van je overklok.
Als je dus een gemakkelijkere/kortere/mooiere slangenroute ziet, is het gemak daarvan nuttiger dan de slangenroute in rare bochten te wringen en omwegen te maken.
Zorg wel dat de pomp altijd na het reservoir komt. Verder heb je alle vrijheid zonder dat dit de temps merkbaar zal beïnvloeden.

http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-12008/



2de vraag: word dit wel koeler met deze opstelling i.v.m dat ik gpu+cpu heb?
En kan ik dan wel wat overclocken?

Met een 200mm en een 360mm radiateur heb je zeker voldoende koelcapaciteit. :p



Oke bedankt voor de hulp ik denk dat het makkelijkste is om dan deze te nemen: XSPC X2O 200 Single Bay Reservoir Pump
Maar 200 liter per uur is dat niet weinig?:$

Dat is een leuke pomp voor kleine waterkoelsetjes. Bijvoorbeeld een set waar alleen de CPU watergekoeld wordt of als pomp voor een 2e loop met daar ook niet al te veel blokjes in.
Voor jouw plannen is deze pomp/reservoir combo niet aan te bevelen.
Wat denk ik een goeie keuze voor jouw zal zijn is een MCP350 met daar een topje naar keuze op:

Laing DDC-1 MCP350 + Top Actie

Klein pompje met meer dan voldoende kracht voor een CPU - GPU - rad - rad loop.

Ik wil het eigenlijk met 1 pomp i.v.m dat ik niet zoveel ruimte in de kast heb (coolermaster haf 912 plus)
Ik dacht zelf aan deze pomp omdat ik er toch veel goede dingen over heb gelezen: Aqua-Computer Aquastream XT USB 12V - Ultra

Dat is ook een goeie pomp. :) Wel een stukje groter dan een MCP 350.



@sanders
Ik wil een kleine res omdat ik niet veel ruimte heb maar hij moet het juist goed doen.
Want, de bios zegt dat deze cpu(AM3+6100) goed te overclocken is naar 6,4 ghz en dat wil ik wel zien;p
Maar ik wel hem eigenlijk mooi stabiel kunnen krijgen op 4ghz

Het reservoir heeft geen enkele invloed op de koelprestaties. Deze is er alleen om de boel kunnen te vullen en de luchtbellen na het vullen door te kunnen laten ontsnappen. Daarna is de enige taak van het reservoir om mooi te zijn. :)
 
Oke bedankt voor de goede hulp en snelle reactie's.

Ten eerste zoals vermeldt staat in de beschrijfing van de laing dcc1:De pomp beschikt over 3/8" aansluitingen, waardoor deze geschikt is voor slangen met een binnendiameter van 9,5 mm
3/8 past dat wel op schroeffittingen van g1/4?
Want ik wil dan eigenlijk deze res er op zetten als het kan: XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir .
En deze gebruikt ook G1/4 schroeffiting.
 
Dier specificaties voor de slang met een 9,5mm geldt alleen voor het standaardtopje dat op de pomp zit. Dat standaard topje moet je eraf halen om die pomptop/reservor combo van XSPC erop te zetten. In dat reservoir zitten G1/4 schroefdraad aansluitingen. Daar kan je elke fitting met een G1/4 schroefdraad in draaien en heb je dus ook de vrijheid om vor elke dikte slang te koeizen. :)

Hier een filmpje over hoe je een standaard DDC topje vervangt door een after markt topje. Dit gaat exact hetzelfde met de reservoir/pomptop combinatie die jij hebt uitgezocht.

 
Dat kan eventueel als je 'm aansluit op een fancontroller met een minimaal aantal Watts per kanaal. Voor de MCP350@10W zou dat een fancontroller met minimaal 10W per kanaal moeten zijn. Je moet dan wel de 4 pin molex vervangen door een 3 pin stekkertje.

Een DDC pomp die gemaakt is om op lagere snelheden te laten lopen is de MCP35X. Deze kan je PWM aansturen via bv het moederbord.

In combinatie met dit bijbehorende reservoir heb je ook een compacte krachtige en stille combinatie. Wel wat duurder. maar omdat ik nog geen budget ben tegengekomen, dacht ik je deze combo ook maar even voor te schotelen. :D
Voordeel van die Swiftech combo is dat het zeker beter ontlucht als die van XSPC en meerdere aansluitpunten heeft, Dat kan weer van pas komen in een mooiere slangenroute.


Hier met de oudere versie van dat reservoir (met een aansluiting minder erop)


http://forum.highflow.nl/f18/review-swiftech-mcp35x-pumpe-aufsatz-agb-mcp35x-res-8419/
 
Bedankt voor de reactie's!:D

Budgets doe ik niet meer aan... ik wou een budget gamer pc hebben voor 400 euro dikke lijst alles gemaakt zit nu al +/- 1000 euro en hij is nog niet af...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Pomp voor Aqua-Computer Aquaero 6 XT Advies Waterkoeling Setup 1
DutchChilles Combinatie Bitspower top en EK Housing voor DDC pomp Handleidingen en Installatie Tips 5
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
M Pomptop, waarom een top voor een pomp? Advies Waterkoeling Setup 2
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
T Pomp genoeg voor.... Waterkoeling 4
L 12V molex fan kabel voor H60 pomp Electronica 2
N Alphacool VPP655 Pomp: Schroefring voor Bitspower top? Waterkoeling 8
alain-s [REFUSED] Pomp stand voor EK-D5 X-TOP Verkocht 0
E Te veel flow voor systeem / Pomp te sterk? Waterkoeling 5
R D5/MCP655 Pomp krachtig genoeg voor 2x GTX480, CPU, Chipset, RX360, BI GTX240? Waterkoeling 14
D Pomp advies voor dual loop I7 systeem Advies Waterkoeling Setup 14
vincent controler voor liang D5 pomp. Waterkoeling 1
X 2e pomp voor grotere flow? Waterkoeling 16
S advies pomp voor behuizing Waterkoeling 7
Baloo.be tops voor Laing pomp Waterkoeling 2
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan