• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

pomp stopt er ineens mee:S`

Dustyrick

Junior Member
hallo,

na een tijdje niet op het forum zijn geweest, omdat ik niks meer deed met me pc en ik op vakantie was. Maar ik zit nu met een probleem....

Vandaag ging ik even het een en ander eruit halen omdat het niet naar me zin zat, want je zag teveel kabeltjes, deed me WC pomp het ineens niet meer, nadat ik alles weer goed had. Ik heb niks aan me WC gedaan toen ik bezig was..... De pomp deed het prima voordat ik begon.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn??

Alvast bedankt;)
 
losse connector kan het niet zijn, want ik heb nu geen molex, maar alleen die pinnetjes, en die duw ik even in de stekker, omdat dat makkelijker is....

kabel breuk zou kunne, maar wat kan ik daar aan doen???

Ik heb zo pomp in reservoir XSPC reservoir pump ofzo...

Wat me net opviel was dat er 1 van de 4 schroefjes ontbrak, die schroefje houden de pomp vast in het reservoir. zou de pomp hem hebben kunnen inzuigen, en dat hij nu vastloopt op dat schroefje???
 
Laatst bewerkt:
is goed,

Ik heb me reservoir pump er even uitgehaald, maar ik denk dat je wel weet waar hij hoorde:p....


2z7mr2e.jpg




Boven op staat me radiator, nu staat hij maar op 4 schroefjes, maar normaal op alle 12, maar ik ben die dingen eromheen aan het spuiten....

29isma.jpg




2r22kk9.jpg



Hier zie je wat ik bedoel met het schroefje dat er mist....??!:S
xksyv6.jpg





Ik hoop dat je er iets aan hebt??
 
nou die van je res is niet scherp maargoed gaat om het idee ;)

een schroefje lijkt mij redelijk zwaar om helemaal op te zuigen...
maar als hij toch echt niet in je res zelf zit denk ik dat hij idd in je pomp zit
ik weet niet of je je res open kunt maken??
je moet hem eigenlijk zoizo niet aanzetten want als het schroefje erin vast zit kan hij dan doorbranden...
 
Nee, ik heb hem niet meer aangezet...

Open maken word een probleem daar had ik namelijk ook al naar gekeken, maar het zijn plexiglas delen die aan elkaar zijn gelijmd.

Dat is denk ik niet open te maken...?
 
schudden om te kijken of je hem eruit kan schudden/hoort ratelen??

hoelang heb je het res eigenlijk al?

schudden heb ik al heel vaak en lang geprobeerd, maar ik hoor niks....

Ik heb het reservoir gekocht ong. 2 maanden geleden van iemand hier op het forum...Hij is gekocht op 28 Mei 2008, dus hij is al meer dan 2 jaar oud....

Normaal moet die pomp wel los te halen zijn. Ik zie nu even niet je foto's maar zoek eens goed naar klik mechanismes of kleine schroefjes...

schroefjes zitten er echt niet, maar een klik mechanisme kan ik niet zo zien....
 
jammer, ik vrees dat het dan toch een andere pomp word...

@beta911: die pompen worden volgens mij er ingezet en dan word het geheel dicht gelijmt... ik heb namelijk nog nooit op zo een res een rubber rand gezien dus dan zit hij ook niet dicht geklikt of schroeft :)
 
je kan proberen de plexi eraf te slopen..
dan kan je de pomp goed bekijken, maar dan nog is de vraag of de pomp het dan nog doet, en zo ja hoe je hem dan kan gebruiken (want heeft hij fitting aansluitingen op de pomp zelf...)

daarentegen een leuke ervaring om op te doen denk ik wel zo een ding uit elkaar halen :)
 
Hmm, dat uitelkaar halen wil ik alleen doen als er echt geen andere mogelijkheid is,maar het is niet anders.....
Ben net een paar maanden geleden begonnen met sparen voor met scooter..

En je hebt daar gelijk in ja...ik kan er geen slangen op doen,, heb is een dompel pomp, dus hij moet gedeeltelijk onderwater staan...
 
IK zou zeggen probeer hem er zo voorzichtig mogelijk uit te demonteren zonder al teveel te slopen kijk het pompje na. Dan eventueel dichtlijmen lukt dat niet dat pak je gewoon een groter doosje en hang je de pomp er daar zolang in totdat je een nieuwe hebt. Dan kun je altijd nog je pc gebruiken zonder met kopzorgen te zitten.
 
jongens,

Gisteravond met me vader nog maar is naar gekeken...En het is warschijnlijk toch het schroefje dat tussen 1 van de schroefbladen van de motor vast zit....Want als je stroom op zet, hoor je dat de motor gewoon stroom krijg, maar dat hij vast staat.

Iemand een idee om dat schroefje eruit te krijgen, want ik ben gister avond al 2 uur bezig geweest:p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5
TYPHOON Pomp krachtig genoeg? Advies Waterkoeling Setup 3
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan