• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

pomp+fans+uv-lampen op fancontroller

Zo, dat is even geleden.
Ik heb de spullen donderdagmiddag binnengekregen maar ik kon (helaas) vandaag pas aan de slag. Alles zit er netjes in en het is dus 'zo goed als' af. Wel heb ik nog 1 klein probleempje.
- hoe kan ik de snelheid van m'n pomp (mcp355) regelen?
Wanneer ik 'm aansluit op de fancontroller, krijg ik wel de rpm te zien, maar gebeurd er vervolgens niets als ik het voltage aanpas...

Ik zal binnenkort even foto's maken ;)
 
Als het goed is zitten er 2 kabels aan die MCP355. Eentje met fanconnector (die is voor het uitlezen van het RPM signaal) en eentje met een molex aansluiting (dat rechthoekige ding met 2 draadjes). Die molex is voor de stroomvoorziening.

Om deze op je fancontroller aan te sluiten heb je deze nog nodig: 4-Pin Molex naar 3-Pin Fan Adapter

Je kan het ene draadje van de fanconnector die is voor het uitlezen van het rpm signaal in de loze aansluiting van die adapter steken.
 
Thanks, het werkt. Die adapter had ik toevallig nog liggen. Ik heb de molex stekker van de pomp nu aangesloten op de adapter, en dan het 3pins-stekkertje (van de adpater) in de fancontroller gedaan. Nu is 'ie perfect regelbaar. Nu zie ik alleen de rpm niet (hoeft ook niet). Maar mocht ik dat wel willen dan moet ik dus het kleine stekketje van de pomp in een vrij slot doen van de fancontroller?
 
De stekker die je nu op de fancontroller hebt zitten (die van de adapter), die heeft als het goed is een ruimte vrij.

Hier kan je het draadje van de pomp in stoppen. Hiervoor dien je wel het kabeltje uit de connector te halen:

DSC00442.jpg


De witte in het bovenstaande plaatje zou bij jou geel moeten zijn. Als je de connector (van de adapter) vast houdt zoals op het plaatje hierboven, dan zou het van boven naar beneden in jouw geval zwart, rood en geel moeten zijn.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar daar ga ik maar niet aan zitten pielen. Het maakt mij niet echt uit op hoeveel rpm de pomp draait, meer hoeveel lawaai 'ie maakt ;)

Ik ben op dit moment nog niet in het bezit van een 'goede' camera, maar de foto's zullen er komen. Zoals beloofd!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
ForresT [TKA-Led lampen] Verkocht 1
E Welke uv lampen voor mijn vloeistof? Waterkoeling 6
Hightower Aerocool fancontroller 2100 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
B Scythe fancontroller Hardware & Software 5
P Keuze nieuwe fancontroller. Hardware & Software 3
A Fancontroller Lamptron CW611 Waterkoeling 3
Sp33dFr34k Fancontroller voor Liang DDC-1RT Waterkoeling 6
Evanix Bitfenix Recon (white) Fancontroller HighFlow Product Reviews 0
PlayGamble [VERKOCHT] Aerocool Touch-1000 fancontroller Verkocht 2
B suggesties voor high end fancontroller Electronica 0
S flow meter op fancontroller Waterkoeling 6
T Fancontroller werkt niet bij bepaalde fans Hardware & Software 3
BlaserR93 Scythe Kaze Master Flat Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
T D5 pomp aan channel van fancontroller Waterkoeling 3
D Vraagje over draaiende fans/watt/fancontroller Overige Koeling 11
Sw333t Reeven RFC-01 Fancontroller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
K [VERKOCHT] Fancontroller Aerocool V12XT Verkocht 6
BlaserR93 Fancontroller starten met PSU bridging tool Electronica 2
U Advies omtrent fancontroller en sleeving Cases en Modding 4
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
BlaserR93 Typhoon fans draaien niet op fancontroller of voluit Overige Koeling 20
Alex PWM fancontroller Electronica 7
S Tacens Ventus Pro compatible met fancontroller? Overige Koeling 2
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
Robin Fancontroller koolance HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
G 3-pins fan op pwm aansluiting (fancontroller) Hardware & Software 10
Sentinel3d fans voor fancontroller Overige Koeling 4
A Fancontroller voor Cosmos 1000 Overige Koeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan