• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

pomp aansluiten op mobo?

Robert616

New member
Hey mensen,

ik heb net een WC-setje samengesteld met een mcp 350/DDC-1 pomp en
ik vraag me af of ik die op m'n mobo kan aansluiten?

Volgens de specs van de pomp 10W en max1A moet het kunnen op mijn CrosshairV.
Nogmaals volgens de fabrikant kan elke fan header max 24W of 2A aan met een maximum van
7A of 84W voor alle aansluitingen( 8 stuks).
Maar hoe zit het nu eigenlijk met die opstartwaarde voor de pomp? Die zou nl. een stuk hoger liggen.
Weet iemand hier meer over?

En dan nog 1 vraagje, waar de meningen altijd zo verschillend zijn, kan ik mijn FX 5120 en HD7970
koelen met een 240 rad? 7970 met EK fullcover block en cpu met EK-supreme HF block.
Ik ben geen OC'er, maar wil gewoon die stofzuiger van m'n GPU en heb dan maar ineens een blokje
voor de CPU bijgenomen.
TDP van de CPU is 125W en van de GPU ong.300W
De radiator wil ik koelen met 2 slip streams van 1200rpm.
Graag een beetje advies hierover.

Alvast bedankt
 
Ik kan nergens terug vinden van wat je zegt over dat de fanheader max 2A kan geven. Kan je aangeven waar je die informatie vandaan hebt gehaald, 2A is nogal erg veel in mijn ogen (er zijn fancontrollers die dit niet eens halen, vandaar).

Overigens, van een DDC-1 is de piek / startspanning 1A, de nominale spanning ligt iets lager.

Maar indien het moederbord ook daadwerkelijk 2A kan geven, dan kan de pomp er in mijn ogen gewoon op.

@Kenny, de pomp kan geen piekspanning geven. De voeding is degene die een piekspanning kan geven, vandaar dat elk moederbord ook heerlijk voorzien wordt met spanningsregulatoren.
 
Dat van die fanheaders komt letterlijk uit de handleiding van het mobo. Ik weet dat je die info niet makkelijk kan
vinden, ik heb me dan ook te pletter gezocht tot ik op het lumineuze idee kwam om dat boekje dat bij het mobo zat
een keertje te lezen :) Staat in chapter2 HW-info pag. 23

Zou het echt niet lukken met die 240 rad? Ik heb nl. niet veel plaats en ik wil alles intern omdat de case(P280) in
de woonkamer staat. Het gaat me vooral om de geluidsproductie, maar als jullie het afraden om cpu en gpu met 1
240 rad te koelen, dan laat ik gewoon mijn Mugen II hangen of ik zoek nog een creatieve oplossing om een extra 120 rad
toe te voegen.

Alvast bedankt voor de snelle respons
 
Het staat inderdaad in de handleiding. Echter, waar ik me druk om maak is het volgende:

Er staat een totaal van 7A - 84W. Ik tel 8 aansluitingen. Zou dus 10,5W per aansluiting zijn. En dat wordt dan wel erg krap. Enigszins heb ik dan ook sterk mijn vermoeden dat die 2A per aansluiting wel een beetje overdreven is ;).

Het moet in mijn ogen alsnog mogelijk zijn, mits de andere aansluitingen niet te zwaar belast gaan worden. Echter, ik geef er geen garantie op ;).
 
Ik ga het erop wagen er staat max 24W op 1 aansluiting met een limiet van 84W voor alle aansluitingen samen.
Ik zal het wel testen met de multimeter op het mobo er zijn toch al meetpunten voorzien.
Wat de andere aansluitingen betreft, kom ik alles samen op 1.5A uit.

Voor de radiator vreesde ik eigenlijk al, 425W Tdp is niet niks natuurlijk. Vind het jammer dat er van radiators zo weinig info te vinden is ivm max en/of gemiddelde capaciteit om warmte af te voeren. Voor luchtkoelers is dat niet het geval.
Het ziet er dus naar uit dat de Mugen nog ff dienst mag doen tot ik een plaatsje vind om een extra rad te plaatsen.
Zonder had makkelijker geweest voor de WC-installatie. Kan ik weer even puzzelen :)

Thanks
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M advies gevraagd: aansluiten Aquacomputer Ultra pomp op Aquabay+Aquatube Waterkoeling 3
M schroeilucht na aansluiten van pomp maar alles werkt perfect Waterkoeling 5
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan