• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

pmp 500 probleem

BravoNijN

Member
Heb nu een probleem met mijn pmp500 pompje

dat ding is zeer onbetrouwbaar
gister de hele dag gedraaid en vanmorgen ging het niet aan
de hele loop leeg laten lopen en uitgebouwd
toen deed hij het wel weer
net weer ingebouwd en met het vol lopen niets aan de hand
na vol lopen pomp uitgezet en daarna weer aan .. doet het niets meer
iemand enig idee

Ik dacht zelf dat die 3 pin connector niet lekker was maar hoe los je zoiets op zonder de garantie eraf te halen ?

(dit verhaal staat ook bij wc help gedeelte op forum)
 
zal zo foto's makenm, maar dat zal het niet zijn
tis een mooie loop
mocht het water er niet door heen pompen hoor je de pomp nog wel maar komt het water niet (lijkt mij)
hij doet af en toe wel wat en vaak niet daarom dacht k dat de connector verrot was
daarbij heb ik de 3 pin gesloopt en alles door gesoldeerd
toen deed hij het wel voor 45 minuten
daarna pc uitgezet en op zijn plek gezet .. nu weer helemaal niets
 
ik heb foto's gemaakt
maar de pomp reageert zo random dat ik niet weet wat er precies mis is
eerste deed hij het gewoon via de controller .. tijdens het vullen
de hele avond gedraaid en afgelopen nacht uitgezet
vanmorgen weer aangezet .. pomp deed het niet ook niet buiten de controller om.
op andere voeding ook niets .. met controller op andere voeding .. bingo hij doet het weer
controller ertussen uit en doet het ook op andere voeding
op eigen voeding gezet ... hij doet het, controller ertussen ... nope .. kabels verwisseld .. bingo .. hij werkt op controller.
p.c. weer uit .. kast op zijn plaats .... aanzetten .. niets
op andere voeding ernaast .. hij doet het niet .. controller op die voeding .. en hij werkt .
ik dacht dat het de 3 pin stekker op de pomp was .. deze na gekeken en daarbij gesloopt .. weg garantie :(
dan maar solderen op andere kabels .. nog net zo random.. word er gek van

foto1.jpg
foto2.jpg
foto3.jpg
foto4.jpg
foto5.jpg
 
ik zie wel een knik erin zitten :)

meschien dat eerst eens oplossen? kan je je pomp geen stress test geven om hem in een loop met reservoir en rad te zetten buiten je case?

en zit er geen temperatuurs geschakelde klep in je chiller? of werkt dat niet zo?
 
ik weet niet waar jij die knik ziet maar er zit nergens een knik
lijkt misschien door de foto .. maar alle tubes zijn gewoon rond .. ben ik heel druk mee geweest om knikken te voorkomen
maar mocht er een knik in zitten dan hoor ik de pomp tegen de druk aan jengelen
maar hij start gewoon echt niet
de chiller is gewoon een apparaat waar het doorheen loopt
 
13360d1388353798t-pmp-500-probleem-foto1.jpg


als dit er zo al uitziet, is het aan de binnenkant nog krapper :) maar indd de pomp zou dan wel iets van flow moeten geven.

dan blijf ik bij me mening, maak een loop met pomp-rad-res en stukken slang.

om het uur de pomp uitzetten en 10 min wachten pomp aan zetten, en weer een uur aanlaten probeer dit eens voor een halve dag (3/5 cyclussen) mocht je pomp het doen of wat dan ook is hij gewoon intern kapot? helaas dat je wel de connector heb gesoldeerd want je heb dus geen garantie meer :S
 
het is geen charmante foto maar de ruimte is zo'n 20 cm diep dus dat valt wel mee
en de slang waarbij staat "radiator" uit is niet de slang die je door het gat weer naar buiten ziet gaan

ik ben van mening dat mijn pomp defect is en dat het een nieuwe word.
maar geen pmp 500 meer
ik zoek een goed stillere vervanger voor dit ding .. met g1/4 aansluiting anders moet ik weer nieuwe slang aanschaffen en de hele rattenplan
 
Als ik het goed heb gezien bedoeld k.3nny de slang van 'pomp uit' naar 'radiator in'. Op de foto waar beide slangen elkaar kruizen lijkt er een beginnende knik in te zitten. De slang wordt niet helemaal dicht geknepen, maar het zorgt wel voor extra weerstand.

Gezien de handelingen die je al hebt verricht verwacht ik niet dat de knik het probleem is. Het lijkt er meer op dat er een slechte verbinding in de pomp de problemen veroorzaakt.
 
lijkt op een beginnend knikje maar is reflectie van andere slang .. die gebogen slang is een hele stevige en deze bocht zit er perfect in
en nu de garantie toch weg is zal ik de pomp openschroeven en kijken of ik niet een compleet nieuwe 3pins erop kan solderen.
nu is het toch een onbetrouwbaar stuk metaal
 
het is de pomp die niet werkt
ik ben er de halve dag mee bezig maar doet helemaal niets
ik hoor wel een kleine brom voor een milliseconde tijdens opstarten en heb geprobeerd deze op te nemen
deze zal ik probere toe te voegen later

Added after 27 minutes:

audio clip van meerdere opstart pogingen .. dus de tikjes achter elkaar is om t elaten horen .. in echt is die tik maar 1 maal

 
Laatst bewerkt:
en hoe doet het weer
ik heb de pomp nu echt helemaal uit elkaar gehad
en bij de magneet zat een ijzeren ringetje deze hoorde om de as maar zal met assemblage eraf zijn geschoten
nu op de juiste plek en draaien maar
het tikje wat ik dus steeds hoorde was het rad dat tegen het metalen ringetje kwam en daardoor niet verder kwam
 
pomp weer uit elkaar gehaald en daarna weer in elkaar in de loop gezet en draaien als een gek.. de loop vol vloeistof en de hele nacht gedraaid ...
p.c. uit weer op plek gezet en .................. hij draait niet meer.
zelfs nu die leeg is en dus echt geen druk heeft draait de pomp een halve slag en dan niets meer.
 
wat is een mooie alternatief voor deze pomp ?

ik zit met 3/8 ID 1/2 OD slang in mijn setup

ik dacht aan de Laing D5-MCP655 12V

ik zal dan wel een stuk slang moeten aanpassen ..
vanuit res naar pomp op 1/2 ID 3/4 OD en vanuit daar 1/2 ID 3/4 OD naar eerste rad en vanuit daar op oude slang verder .... lijkt mij geen groot probleem .. flow genoeg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R [VERKOCHT] Koolance PMP-500 Verkocht 3
l3p Koolance PMP-500 Pump G1/4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
gunnie_nl koolance pmp pumpblocker Gevonden 0
AQuAKiNG PMP 450/450s aansluiten op lamptron FC5 Electronica 6
Cygnitr0n [IN-ACTIVE] rad/res/pmp/fan/div Verkocht 12
l3p [VERKOCHT] Koolance PMP-400 + Koolance Heatsink + EK-DDC X-RES 100 Verkocht 1
adje [IN-ACTIVE] koolance pmp-450s + EK evga classified full cover block Verkocht 11
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Thierry PMP-450s mod. Waterkoeling 3
Traxtorm Heat Sink PMP-400 Pump HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
Deleted_User_Z Koolance MCP655/D5 Top (PMP-450) Acetal Waterkoeling 79
R Aansluiten PMP-450S Waterkoeling 11
D PMP-400 icm controller Waterkoeling 1
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
J [Waterkoeling] €500 i5 2500K, (GTX970) Advies Waterkoeling Setup 20
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
B Waterkoeling i7 3770k 7970top dcu2 corsair 900D ongeveer 500 euro Advies Waterkoeling Setup 40
bundymania [Bundymania User Review] Cooler Master CM Storm Ceres 500 Gaming Headset - ENGLISH HighFlow Product Reviews 0
ProAce Game PC €500, in gedeeltes Hardware & Software 28
D [Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN Advies Waterkoeling Setup 14
W CM Force 500 Bild International Forum 1
J [Waterkoeling] €400-500 Core i7 950 + GTX 770 Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
G XSPC X20 500 Single bay HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
K [Waterkoeling] €500 euro, X6 1100T Black Edition, Sapphire Radeon HD 4850 Toxic 512MB Advies Waterkoeling Setup 4
k.3nny [IN-ACTIVE][500-750]15" laptop voor daily. Gevonden 2
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
I [Waterkoeling] €500 euro, i7 2600k Advies Waterkoeling Setup 13
R Waterkoeling, 500 Euro , i7 920, en in toekomst GPU Advies Waterkoeling Setup 25
G my first watercooling. cpu only 500€ Advies Waterkoeling Setup 3
F €500, i5 2500k, 6990 Advies Waterkoeling Setup 18
The_Saviour# Laptop €500/600 gezocht Hardware & Software 7
C WC set, Budget: 500 Intel i7 920/ Asus 5870 Matrix 2GB / Asus P6T6 WS Revolution Advies Waterkoeling Setup 11
P [waterkoeling] €500 ,am2 ,gtx480 Advies Waterkoeling Setup 2
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
O GTX 500/400 Series High-Flow Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
the_cyberspace [Waterkoeling] +- €500 euro, 2x Intel Xeon E5620, Fractal Design Define XL Advies Waterkoeling Setup 6
H [Waterkoeling] €500, i7 2600K, GTX580 Advies Waterkoeling Setup 2
M [WC +- 500 Euro] i5 2500K + HD6970 - Absolute Stilte Advies Waterkoeling Setup 5
A [GEANNULEERD] 5x 500 GB Seagate Barracuda HDD's Verkocht 7
N [waterkoeling] €500-€700 I7920, 5870,GIGABYTE -EX58-UD5 Advies Waterkoeling Setup 11
B [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, NB, SB, Mosfets, 2x EAH6850, CM Storm Sniper (BE) Advies Waterkoeling Setup 7
R [watercooling] 500/600 euro, i5 2500k, ASUS EAH5870, HAF X Advies Waterkoeling Setup 7
Z [waterkoeling]€500,- 2x hd5850, Phenom II X4 965 @3.4 GHz Advies Waterkoeling Setup 68
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,- Hardware & Software 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan