• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Plexiglas buigen?

Chilliewillie

New member
Hallo,

ik ben van plan om een dell xps 720 te kopen maar dan wil ik er een window in zetten. kan het als ik de paneel om de kop leg en dat ik het plexiglas verwarmd en dan er om heen buigen? en zo ja hoe ververwarm je plexi glas?
 
constantaan is een materiaal die ongeacht deze warm wordt zijn weerstand behoud, hierdoor is het ideaal geschikt om te gebruiken voor het lokaal verwarmen van bv. plexiglas (veel beter dan een föhn, die vaak een rommelige hoek opleverd).

als je spanning (elektriciteit) door zo een draad laat lopen zal deze door zijn weerstand warm worden (en een beetje gloeien).

als ik mijn PC weer heb gefixxed (mobo gefrituurd :( ) thuis wil ik best een bouwtekening voor je in elkaar knallen ;)
 
zou wel kunnen, alleen dan moet je echt heel goed je warmte over de buig lijn verspreiden anders wordt deze heel lelijk.

het apparaat in dat filmpje ziet er fancy uit, maar is helemaal niet zo duur om zelf te maken.
 
dat zou zeker wel lukken, zolang je de hitte maar gelijkmatig verspreid over het te buigen deel.

(ook uitkijken dat je het niet te warm maakt zodat de plexiglas verkleurd/verbrand ;) )
 
zet de heatgun niet te warm!
ik had mijn 5mm plexi met 650 graden gedaan, dat is iig geen succes. zo'n 400 moet wel aardig geleidelijk gaan zodat het niet smelt en/of breekt
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy [BUILDLOG] Mini Virtual Pinball Cabinet van Transparant Plexiglas Virtual Pinball / Flipperkast 67
Gaittie Polijsten randen plexiglas Cases en Modding 6
88Gamer88 Plexiglas verlijmen met chloroform Cases en Modding 3
F Plexiglas wit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Blackdash Plexiglas Kast aarden Cases en Modding 3
S [prototype] Plexiglas buis fitting Gallery & Build Logs 24
Anthares Plexiglas/acryl paneel met LED? Cases en Modding 3
gerjanlubbers Plexiglas covers ? Cases en Modding 4
M Plexiglas bevestigen aan paneel Handleidingen en Installatie Tips 4
G Plexiglas en graveren Cases en Modding 5
sir serial [GEVONDEN] 1mm clear plexiglas! Gevonden 7
Sw333t Monteren van plexiglas window: Welke kit heb ik nodig? Cases en Modding 8
Sw333t 1mm getint plexiglas Cases en Modding 5
pulse Hexahedron - Custom Plexiglas Cube Case Gallery & Build Logs 20
pulse [GEVONDEN] Plexiglas 5mm Gevonden 2
T1mmy Waar degelijke plexiglas kopen? Cases en Modding 13
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
S plexiglas wand Cases en Modding 7
D Plexiglas bewerken Cases en Modding 12
MonsterEnergy Zwart plexiglas (ondoorzichtig) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
k.3nny [INACTIVE] Plexiglas behuizing Gevonden 2
E [INACTIVE] EK-FC 4870X2 CF - Plexiglas Gevonden 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
Source Plexiglas bewerken Handleidingen en Installatie Tips 34
Source Plexiglas, groter formaat? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Freddy Antec Bigboy / Plexiglas panelen op voorraad HighFlow Computer Cooling Shop 8
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
J Wie kan me helpen met PETG buigen? Omgeving Haaksbergen Waterkoeling 15
Heineken [Gezocht] acryl buis buigen (1) Waterkoeling 0
T Hard tubing buigen Waterkoeling 16
Hightower silicone koord voor buigen acryl tube HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Fuwa Fuwa Led 3mm Ultra Helder Metal draad mogelijk te buigen? Handleidingen en Installatie Tips 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan