• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Plastic button paneeltje nabouwen van aluminium

Rinneh

New member
Naar aanleiding van een button/usb/HDD led paneeltje van mijn FOrtress3 kast die niet recht gemonteerd wilt worden (oorzaak kan ik niet vinden) en wil deze voor een aluminium variant vervangen. Ik had dan het idee om per recht stuk alles op te meten en dit op een aluminium plaat uit te tekenen. Maar hoe is dit aan elkaar te bevestigen? Daarnaast, hoe buigbaar is aluminium voordat het scheurt/breekt?

Hieronder het paneeltje wat ik min of meer na wil bouwen. Maar dan in versimpelde vorm van geanodizeerd aluminium.
photo4.jpg

photo5.jpg
 
Je kan zelf de onderdelen op maat maken en de gaten uitsnijden en boren, en ze dan aan elkaar laten lassen.
Zo hoef je dan eigenlijk ook niets te buigen. Ik weet wel niet in hoeverre je het wil nabouwen maar het makkelijkste lijkt mij om gewoon een rechthoekige vorm er van te maken met de nodige gaten er in.
 
Ben erachter gekomen waarom het niet helemaal recht zat, de metalen plaat waar deze op vast zit, is in het middel iets lager dan de uiteindes. Heb dit netjes met een waterpomp tang met keukenrol ertussen om de lak niet te beschadigen waterpas recht getrokken. Het zit nu perfect. toch ga ik even kijken of ik het kan nabouwen in aluminium omdat het er dan mooier uitziet.

Overigens ben ik gaan kijken naar meerdere Fortress3 kasten, kwam het bij meer tegen. Denk een kwaliteits controle fout van Silverstone
 
Zwart past er niet zo bij, ben nog aan het nadenken wat ik sowieso met de case ga doen, wil 'm mischien helemaal matzwart spuiten maar het is geanodizeerd aluminium. Dan van die stealth jetfighter markeringen op de case maken. Window in de zijkant, met een watergekoelde Geforce670 maar luchtgekoelde met een coolermaster V8 cpu. Daaromheen dan UV slange verwerken en het binnenwerk sowieso afwerken met geperforeerd staal. Maarja heb hier dan weken voor nodig :D.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan