• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Plasti Dip

ForresT

Member
Mede HF'ers


Ik kwam dit tegen in de buildlog van django s - [CCIP] Blue Lightning!.



Het gaat over Plasti Dip (webshop).


Ik vond het nogal appart spul en heb er een aantal vragen over en vond de witte variant wel leuk voor mijn mod.
Hebben mensen ervaring met het gebruik van deze spray?

Zo ja kun je dan je moederbord of bepaalde heatsinks en backplates een kleurtje geven?

Is het er weer gemakkelijk af te halen? (op youtube zie je alleen grote vlakken en geen moeilijke hoeken)

Als je het er weer afhaalt zijn je componenten dan nog RMA geldig?

Geleidt het elektriciteit?
(lijkt mij van niet want het is een rubber spray, maar misschien door een toevoegingen wel)

Isoleert het? (warmte)

Aan Freddy: is dit niks voor de shop?

gr. Basje
 
dan vergis je je zwaar Homie :p

Die velgen waren gewoon normaal roze, en in die tijd bestond plasti-dip nog niet in europa ;)

plasti-dip bestaat nu 2 kleine actieve weekjes in nederland, een auto tuning onderdelen leverancier heeft goede connecties met een leverancier in amerika waardoor hij dur goedkoop aan alle sooren plasti-dip spullen kan komen!

Hierbij een linkje :
** Plasti Dip® **
 
Werking Plasti Dip

Mede HF'ers,

Ik heb van de week een spuitbus Plasti Dip besteld op www.plastidip.nl
Om te weten hoe het spul werkt even een proef monstertje gemaakt.


SAM_0108.JPG
De Spuitbus

SAM_0111.JPG
Voor de proef maar even mijn optische drive en aftap kraantje wit gemaakt. Had op zich niet gehoeven, maar ja een beetje oefenen is ook niet mis.

SAM_0116.JPG
De eerste laag er op.

SAM_0121.JPG
En het eind resultaat.
SAM_0122.JPG

Om het verhaal even af te maken, mijn mening over plasti dip. Waar je wel heel erg op moet letten bij het spuiten is dat alles wat je afgeplakt hebt los moet snijden van je gespoten onderdeel. Doe je dat niet en trek je het los krijg je een heel rafelig randje. Verder vind ik dat het heel slecht dekt (de witte kleur). En dat je er wel even rekening mee moet houden dat je echt zo'n 4 tot 6 lagen nodig hebt met een tussenpauze van 15-30 min. Neem daarom wel voldoende tijd (gehele zaterdag). Het laagje wat zich vormt is inderdaad een heel dun laagje rubber die je er indien nodig in ze geheel weer kan verwijderen.

Even een opsomming van de + en - punten

+ Is echt weer te verwijderen
+ Geleid geen elektriciteit
+ Geeft een hele mooie matte finish

- Spuitmondje raakt snel verstopt
- Dekt slecht
- neemt veel tijd in beslag

gr. basje
 
Leuk spul ;D , was eest van plan om bij conrad een liter blik te halen en met het plastidip thinner het te verdunnen dat je het met een spuit pistool kan spuiten , zon blik is rond de €17 euro en zon bus +/- €14 , dus zon blik en vermengen goedkoper ? alleen zal het nog het zelfde effect geven dat het goed blijft zitten .
 
Ik heb het op mijn velgen gebruikt en na 2 maanden ofzo zit het er nog steds goed op. 5 lagen per velg.
full.jpg


Na
full.jpg

full.jpg
 
Heb deze tut gebruikt , zonder je wielen eraf tehalen.
Na 2 velgen besloten om maar de band afte tapen(zie vorige pic), kreeg het nl moeilijk van de band af na het spuiten.


De spuitkop werd ook snel verstopt zoals eerder werd gezegd.
 
De spuitkop werd ook snel verstopt zoals eerder werd gezegd.

De Plasti Dip® vloeibare velgenfolie combineert de wens van iedereen, individualisering samen met beschermende eigenschappen.
De velgen worden na het spuiten met de Plasti Dip® velgenfolie niet alleen trendy mat zwart, maar worden ook beschermd tegen krassen en strooizout.
De velgenfolie is gewoon te spuiten op de gereinigde en ontvette velgen, de velgenfolie is met de hand verwijderbaar.
De unieke vloeibare velgenfolie is in een set verkrijgbaar bestaande uit 4 x spuitbus van 400 ml en een set beschermingskaartjes

• Goedkoop alternatief
• Wasstraat en hogedrukreiniger bestendig
• Duurzaam
• Bescherming tegen vuil
• Verwijderbaar

InstructiehandleidingReinig en ontvet uw velgen
Bescherm uw ventiel met een dopje of plak hem af met tape
Spuitbus 1 minuut schudden voor gebruik
Spray gelijkmatig op 25 cm van de velg
Na 15 minuten kan de volgende laag worden gespoten, 4 tot 5 maal herhalen voor het beste resultaat
Na gebruik kunt u de spuitbus op zijn kop houden en het spuitventiel schoonblazen door 3 seconden ingedrukt te houden
Het is raadzaam bij oplosmiddel gevoelige oppervlakten een beoordelingstest te doen.

HoudbaarheidOngebruikt houdbaar : 3 jaar.
 
Heb deze tut gebruikt , zonder je wielen eraf tehalen.
Na 2 velgen besloten om maar de band afte tapen(zie vorige pic), kreeg het nl moeilijk van de band af na het spuiten.


De spuitkop werd ook snel verstopt zoals eerder werd gezegd.

erg bedankt denk dat ik dan ook eens mijn velgen ga plasti dippen , dan wel met spuitbussen dan gaat het zeker goed.
In iedergeval bedankt ;)
 
Terug
Bovenaan