Sw333t
I Love my NUC
Geen echte pc hardware dit keer, de aansturing intern is een Raspberry Pi model B (512Mb). Deze gebruiken wij voor het afspelen van onze film collectie (die elke maand vernieuwd wordt met dank aan de zaken die tegenwoordig niet meer legaal te noemen zijn ). Omdat deze in eerste instantie los hing achter de tv (ik kan daar dus echt niet tegen en mijn vrouw werd gek van de schitteringen van de status leds), moest er een behuizing omheen.
De naam... Pi Nes, een samentrekking van de behuizing en de core inside. Dat het lijkt op Penis... dat komt deze dubbelzinnige aap natuurlijk van banner-pas .
Nu zijn wij beiden nogal knettergek op Nintendo consoles, de meest vierkante schijnt het makkelijkst te zijn met modding dus daarvan eentje opgesnord bij de buren.
Een paar dagen een leukie tegengekomen:
Tijd voor demontage:
Daarna werd het eerst tijd om te kijken naar wat ik allemaal in moet bouwen en waarvoor ik nog op pad moet (ik ga 1x op pad voor onderdelen, kan dus af en toe even duren met updates).
De benodigheden (in rood wat al aanwezig is, in groen wat ik al wel online gevonden heb maar nog niet besteld heb en in zwart waar ik nog naar op zoek ben):
Externe USB harde schijf
Omvormer 12vdc -> 5vdc
1x HDMI panel mount verlengkabel
1x USB verlengkabel (zwart gegoten)
1x powered usb hub
1x Netwerk switch (oude RouterKabouter)
1x Controller verlengkabel
Wat ledjes voor de ledslet.
Tijd om wat dingetjes te bekijken, wilde eerst de harde schijf swappable maken door middel van de originele tray maar die constructie nam veel te veel ruimte in beslag:
Het stond wel gaaf, maar de uitvoering was gewoonweg niet perfect en de manier van ejecten was natuurlijk ook niet je van het voor de harde schijf:
Hup, dikke streep er doorheen en weer door met een vaste montage van de harde schijf.
Gewoon plat erin, er moet tenslotte nog een hoop ander spul in. Het ledje dat je ziet is de status led van de externe harde schijf. Wordt nog gewijzigd.
Kwam bij de tv wat aansluitingen te kort en dacht gelijk... een Pi neemt niet zoveel ruimte in.. had nog een oude Netgear router, prima om te gebruiken als switch. Behuizing eraf gejast en in de top geplakt. Beetje verkeerd gemeten en het gat veel te groot gemaakt, komt vanzelf wel weer een keer goed (warme uitlaat klep dingesje).
Raar gezicht, die antenne achterop.. het is gelijk ook een accesspoint .
Nog plek zat voor HDMI, power en weet ik veel wat ik allemaal nog tegenkom . Dit is dus geen show build, daar zijn anderen veel beter in.
Wanneer de volgende update komt weet ik niet. Ben met tig dingen tegelijk bezig (tuin eigenlijk het grootste struikelblok) en heb ook niet altijd mod-zin.
Laatst bewerkt: