• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

Reflow, update 1

De vorige keer ben ik geëindigd bij het maken van twee oranje schijfjes, die moeten natuurlijk wel opgeschuurd en gepolijst worden. Dit is wat ik daar voor nodig heb, een kolomboormachine, een lappenschijf en een blok polijstpasta:

Nu kost het slechts een paar minuutjes van dit werk om ze helemaal glimmend te krijgen:

En voor de verandering heb ik maar gelijk te tape eraf gehaald om ze, vastgeplakt en al, te bewonderen :)

De tape ging er na de foto trouwens weer op hoor, ik heb geen zin in krassen ;)

Voor het reflow gedeelte heb ik dit stukje buis nodig, wat door de dikke plaat plexi heen moet gaan:

Gelukkig had ik na weken eindelijk m'n vijl terug en kon ik dit gat op maat vijlen :p

Aan de onderkant zitten nu vier gaten, twee getapt tot M4 om het reservoir te monteren en twee gaten waar nu G1/4" draad in getapt wordt. Eentje zal de input worden, de andere (goh) de output. De plaat is ingeklemd om barsten te voorkomen, want er komt nogal wat kracht op te staan met zo'n tap. Hij past niet eens in mijn wringijzer, vandaar dat ik een 10mm steeksleutel gebruik.

Degenen die al naar de wirwar van lijntjes op het blok hadden gekeken, konden al een beetje gokken wat er ging gebeuren. Ik ga twee flinke stukken van het blok afzagen, de vraag was hoe ik dat het beste kon doen. De decoupeerzaag laat het plexiglas smelten, en hij heeft jammer genoeg geen pendelbeweging. Niet dat je dat normaal moet gebruiken, maar bij zulk dik plexi was het het proberen waard.

Dan proberen we het eens met mijn nieuwe tool, gekocht van mijn verjaardagsgeld + nog wat :p Het betreft hier een Fein Multimaster, een oscillerend stuk gereedschap dat zich door alles heen vreet :D Ik zat tussen dit en een slijptol te twijfelen, maar qua beheersing ligt dit toch meer in mijn straatje.

Na het overhalen van de handel bovenop kun je de bout er aan de onderkant uit trekken, er een stuk gereedschap op zetten en de bout weer vastdrukken. Zeer snel en gecontroleerd:

Na een eerste test bleek ook dit stuk gereedschap niet in staat netjes een stuk dik plexi door te zagen. Ik was even vergeten dat dit ding ook als een gek beweegt en frictie creëert, net zoals een decoupeerzaag ;) En toen vroeg ik me af, "what would Cade Courtly do?" Hij vertelde me dat ik maar gewoon de handzaag erbij moest pakken, dus dat deed ik. Gelukkig zat er een stand op van 15 graden die redelijk overeen kwam met de hoek die ik van plan was te gebruiken:

Een kwartiertje later ziet het blok plexi er zo uit:

En met die kluifhanger laat ik jullie deze keer achter, tot de volgende keer 

Terug
Bovenaan