De afgelopen twee jaar ben ik bezig met een master op de UT, en dat vreet nogal veel tijd. Hierdoor is eigenlijk al het andere naar de achtergrond verdrongen, ook het casemodden. Ik ben er alleen niet zo blij mee dat ik dat heb laten gebeuren, dus daar gaan we maar eens verandering in brengen.
Afgelopen april was ik samen met _ferry_ in Madrid bij Campus Party Europe, waar we uitgenodigd waren als Nederlandse casemodders. Het was een erg gaaf event, waar we veel casemodders uit heel Europa ontmoet hebben, zoals Phinix en p0Pe. Er waren echter ook heel wat momentjes dat we niks te doen hadden, en in die tijd heb ik onder andere de abc-formule bewezen :+ Ook heb ik een handvol reservoirs ontworpen, en daarom schrijf ik dit nu
Het betreffende reservoir heb ik Reflow gedoopt, let's go:
Het ontwerp van het eerste stuk plexi:

Ik heb de afgelopen jaren een ontzettend grote voorraad plexiglas opgebouwd. Voor dit projectje kon ik dus gewoon een stukje 20mm dik plexi van een grote plaat afzagen:

Het grove ontwerp werd op het blok zelf getekend, waarna ik gelijk maar de moeilijkste gaten geboord heb. Het betreft hier twee gaten van 12mm diameter, een centimeter of vijf diep.

De twee gaten aan de bovenkant zijn voor het vullen en ontluchten:

Dit is de achterkant van dezelfde plaat. Zoals je ziet lopen de gaten vanaf de onderkant slechts naar 1 zijkant. Jullie zullen nog we zien waar dat voor is 

Hmm, misschien hebben jullie het al iets sneller door
Ik heb namelijk twee buizen nodig, 60mm in diameter, haaks gezaagd en glad geschuurd:

Van oranje plexi maak ik twee afsluitplaatjes. De kleur heeft niks met voetbal te maken, het is gewoon een vette kleur en bovendien heb ik er nog veel van liggen:

Met behulp van de schuurmachine heb ik ze perfect rond en passend gekregen. Binnenkort zal ik ze op de buizen plakken, als de zijkanten helemaal netjes afgewerkt zijn. Daarvoor zullen jullie echter nog even moeten wachten, de foto's daarvan komen in de volgende update