Het was vandaag een productieve zondag
Naast het modwerk dat ik voor klanten heb kunnen doen, heb ik ook nog even een leuk ideetje uitwerkt voor mezelf. Ruim een jaar geleden heb ik mijn monitor opgehangen, en dat was echt een verademing. Er ontstond veel meer ruimte op m'n bureau. Zo stond het bureau er dus al een tijdje bij:
Ja excuus voor de kwaliteit van de foto's. Mijn camera ligt zo vaak op de plank, dat de batterijen altijd dood zijn als ik hem wél nodig heb :/
Deze keer worden de speakers aangepakt. Het zijn de twee speakers van een Creative 2.1 setje, die heel handige sleuven rondom hebben:
Om ze naast m'n monitor te kunnen zetten, heb ik twee stukken aluminium in deze vorm gezaagd:
Ik moest het ontwerp in tweeën hakken, omdat ik geen platen aluminium had die groter waren dan 500x500mm, ik had iets van 800mm nodig als het uit één deel wilde zagen. Anyway, er moest wel een hoekje in de platen:
Daarna hoefde slechts de tape verwijderd te worden om het mooie geborstelde alu tevoorschijn te laten komen. Even langere boutjes zoeken, de platen vastzetten achter de Vesa-mount, de speakers erin schuiven en de kabels even netjes wegwerken
Dit is het eindresultaat, ik ben er zeer content mee. Ik heb meer ruimte en de speakers zitten meer op oorhoogte in plaats van op buikhoogte