• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob)

patrickiseengum

New member
Op advies van een medewerker van HighFlow plaats ik hier mijn idee voor een hardline loop. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies!

Allereerst misschien handig om te weten: Ik ben een ICT'er van beroep, gamer en hobbyist in mijn vrije tijd. Één van de leukste dingen vind ik het bouwen en samenstellen en kies daarbij bewust voor componenten die ik misschien niet helemaal nodig heb. Het heeft bij mij dan ook een "omdat het kan" insteek gemixed met "dan heb ik zeker genoeg" en "maar niet perse onbeperkt budget". Ik wil mijn pc waterkoelen om verschillende reden. Ik wil de computer vooral het liefst nooit horen. Ik ga niet perse overklokken, maar wil dat wel kunnen als ik mij bedenk dat ik dan leuk vind. En als laatst lijkt het mij een heel gaaf project op te gaan bouwen. Het is voor het eerst dat ik het ga doen dus.

Te beginnen met mijn te koelen componenten.

Phateks Evolv X Zwart
Asus ROG STRIX X470-F moederbord
Asus ROG STRIX RTX 2080 Ti OC Videokaart

Hiervoor ben ik uitgekomen op onderdelen van het merk EKWB:

EK-CoolStream CE 420 Triple
EK-CoolStream CE 280 Dual

EK-Velocity Strike RGB - Black Nickel + Black
EK-Quantum Vector Strix RTX 2080 Ti D-RGB - Nickel + Acetal
EK-FC Strix RTX 2080 Ti Backplate Classic - Black

EK-Quantum Kinetic TBE 300 D5 PWM D-RGB - Acetal

EK-Torque HTC-14

Waar ik graag advies over zou willen is het volgende:
  1. Kloppen de componenten een beetje met elkaar? Volgens mij is het overkill, maar dat vind ik niet erg. De lijst komt grotendeels van de configurator van EKWB zelf.
  2. Wat heb ik nodig aan gereedschap? Ik weet dat ik een hittepistool nodig heb, als ook een zaag en iets om de randen fijn te krijgen, maar advies daarover zou prettig zijn.
  3. Wat zou de volgorde van de componenten in de loop kunnen zijn?
  4. Los van buizen en vloeistof, ontbreken er nog andere zaken?
Wellicht een hele lijst, maar advies zou welkom zijn!
 
1) Het is inderdaad overkill, maar dat is hier normaal haha.
Je zou namelijk al genoeg hebben aan de 280 radiator, maar hoe meer radiatoren je hebt, hoe zachter je de fans kan laten draaien.
De gekozen onderdelen zijn goed, je kan voor de zekerheid nog controleren of je de juiste GPU blokken hebt hier: www.coolingconfigurator.com

2) Basis benodigdheden voor hard tubing:
a. Zaagje om de tubes op maat te zagen
b. Deburrer of schuurpapier, om de uiteindes van de tubes netjes te maken

Als je de tubes wilt gaan buigen:
c. Hittepistool / Heat Gun
d. Bending insert, silicone rubber voor in de tubes, zodat tijdens het buigen de tube niet al teveel gaat knikken
e. Bending tool, optioneel, voor je als je nauwkeurige bochten wilt maken, tot de graad precies.

Alle benodigdheden voor hard tubing bewerken kan je hier vinden:

Van jouw lijstje mis je alleen de fans voor op de radiatoren (tenzij je die al in bezit hebt natuurlijk).
 
Super en bedankt voor de snelle reactie! Ik was alleen nog niet helemaal zeker over de fittingen en welke buizen ik daar bij het beste kan gebruiken. Buitenkant 14mm, maar maakt de binnenkant dan dus niet uit of is dat standaard bij deze maat 10mm? Betreft fans heb ik nog een stuk of 4 be quiet! Silent Wings 3 PWM 140mm. Niet de beste qua luchtverplaatsing, maar volgens voldoende gezien de overkill aan radiatoren. Ik zal de onderdelen checken via de link van EKWB en oriënteren op gereedschap.

Alvast bedankt!
 
De keuze qua tube is persoonlijk, qua prestaties maakt het niet uit, dus kies wat je mooi vindt :)
12mm OD is meest gangbaar, maar sommige mensen vinden het te dun.
Daarna 16mm OD het meest gekozen, maar voor sommige mensen weer net te dik.
Dan komt 14mm OD als middenweg :)
De binnenkant maakt idd niets uit (wel op letten als je een bending insert gaat kiezen).
De buitenkant gaat in de fitting, dus het is van belang dat je ook fittingen besteld die geschikt zijn voor 14mm (OD) tubes.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower Phanteks verticale gpu mount. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
L Custom made distro plate t.b.v. Phanteks Enthoo elite / reeds gemaakt HighFlow Forum 4
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
alain-s Phanteks Evolv Shift Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
Freddy Maak jouw RGB setup compleet met Phanteks RGB Evolv Sound Mini Speakers xD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
A 2x Phanteks glacier waterblokken met custom backplate's. Verkocht 4
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
V Phanteks evolv X, heerlijke case. Gallery & Build Logs 5
arwin74 Phanteks Evolv X HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
A nieuwe build phanteks evolv shift x ryzen 5 Gallery & Build Logs 0
F Phanteks case en cooler HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
C Phanteks Eclipse P400 Side Panel Tempered Glass HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
I Montage reservoir phanteks enthoo pro Waterkoeling 2
R Phanteks Glacier C350i HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
N Phanteks Ethoo Pro + i5 6600K OC + RX480 Advies Waterkoeling Setup 6
Q Phanteks Led-strip HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
arwin74 Phanteks Dual SSD Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Sw333t Phanteks Enthoo Mini XL DS (Dual System) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
R Custom-Made Waterkoeling in Phanteks Evolv ATX Advies Waterkoeling Setup 10
I PHANTEKS Enthoo Evolv ITX Gallery & Build Logs 2
J phanteks enthoo primo se HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Hightower phanteks evolve HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Phanteks Enthoo EVOLV ITX Cases en Modding 7
Zwelgje Phanteks PWM Fan Hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
H Kleine mod Phanteks Enthoo Primo Cases en Modding 4
A welke rad pas in de Phanteks enthoo primo Handleidingen en Installatie Tips 1
M Phanteks Enthoo Primo (Full tower, standaard 2 x 480 Support...) :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
vincent Phanteks products HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
HighFlow Black Friday 2023 is hier: 24% Korting op ALLE EKWB items @ HighFlow.nl HighFlow Computer Cooling Shop 1
M EKWB Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
D Welke type ekwb heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 2
Hightower Aio sleeve voor de ekwb 280mm elite Cases en Modding 7
cablegunmaster EKWB, Lian Li Evo Build Gallery & Build Logs 0
Hightower EKWB EK-Nucleus AIO CR240 Lux D-RGB en CR360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 22
P Levertijd EKWB HighFlow Computer Cooling Shop 2
M Welke o-ringen voor (voornamelijk) EKWB fittings ? Waterkoeling 1
D EKWB Quantum Surface Radiators HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Wasmachineman_NL EKWB EK-STC Classic 16/10 Black Gezocht 7
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
W EKWB Uni Pump Bracket 120mm Gezocht 1
G FS: Bitspower, EKWB, Koolance en Barrow Fittingen en koppelingen Verkocht 1
G [TKA-RAD] EKWB PE240 Radiator Verkocht 1
foxbuster [TKA] EKWB Waterblock Verkocht 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan