• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[PENTACASE] First Compaq 510 mod!

DjangoSoe

Member
Ik ben Django en heb tot nu toe zelf een kast gemaakt Blue http://forum.highflow.nl/f34/ccip-blue-lightning-12478/ hiervan moet ik nog even paar goeie foto's maken en dan is die af. Ondertussen alvast begonnen aan een mod voor de verjaardag van een vriend.

Idee
het modden van een oude HP Compaq D510 zodat hij er weer goed uitziet.

Hoezo/wat/warrom?
Een vriend vroeg of ik nog een PC voor op zijn kamer zodat hij kan msn'en etz. dus ik zij Ja. maar om gewoon een lelijke oude pc te geven voor iemands verjaarag vind ik niet echt tof dus ik dacht dan maak ik toch nog een casemod, en oppeens kwam het idee in mij op om een groot pentagram op de bovenkant te maken en dan met veel punten net of hij is opengescheurd. zonder echt een ontwerp te hebben ben ik maar aan de slag gegaan

Naam
De naam is nogal logisch want er zit een best wel groot Pentagram op de bovenkant en als je Penta combineert met Case krijg je PentaCase!

Sponsors
Mijn middelbare school (Tesla College) voor het weggeven van deze geweldige pc aan een super student:005:

hardware
Al een lange tijd niet aangehad dus ik weet niet meer wat erin zit maakt ook niet veel uit uit want daar gaat het niet om, als ik opeens nieuwe hardware vind zal ik het erin zetten en laten weten:016:
 
Update 1

UPDATE 1

voorkant bovenkant en ondebalkje eraf halen, ook meteen even de cd-drive en hdd eruit gehaald.

RuIcxh.jpg


hlwGrh.jpg


lQRmah.jpg


lQRmah.jpg



Voorpanneel van de bovenkant afgeschroefd om beter bij de deksel te kunnen:
lAxegh.jpg


De bovenklep gepolijst zodat deze glimt en later beter opvalt, word later nog wel duidelijk :016:
EOp4Dh.jpg


XQGSoh.jpg



Aan de bovenkant van de kap een pentagram afgetekend en gaten geboord in de punten om hem uit te zagen met decoupeerzaag :
KVcnih.jpg


3tCnIh.jpg


uyra7h.jpg


WhSb0h.jpg


b2JBih.jpg



De binnen ster en de glimmende achterkant die is beschadigd door het zagen... dus die moet ik even opnieuw doen.
jTEUrh.jpg


SetDUh.jpg


nV3PHh.jpg

Bling Bling Bling


Bij de buiten ster de decoupeerzaar erin gezet en best wel veel lijntjes gezaagd:
rbTgGh.jpg


ER4OLh.jpg


2y2Xrh.jpg

Closeup:
FnOQvh.jpg



Alle hoekjes naar boven gebogen in de hoop dat dit er goed uitgaat zien. Dat duurt echt lang! heb mezelf maar 2 keer in mij vingers gesneden en een blaar aan de binnenkant van mijn ringvinger??? geen idee hoe ik daaraan kom.
AjM2Mh.jpg


bcxIwh.jpg


ACeoEh.jpg


KTZb1h.jpg



Bij de binnen ster hetzelfde gedaan:
m4VSlh.jpg


mYeX4h.jpg


M16wkh.jpg


Bij elkaar gelegd, vind het er zelf best goed uitzien:
pzpbOh.jpg





Voorkant sticker vrij gemaakt geschuurd en in de grondverf gezet, Professionele grondverf!
uu9z9h.jpg


48cg4h.jpg


ishsch.jpg


MrVLPh.jpg



Kast weer in elkaar gezet.
Als iemand nog iets orgineels of gewoon handigs weet voor mijn floppy disk plaats mag het graag laten weten! gebruik namelijk geen floppy´s meer en zou graag iets ander doen met die opening in de front.
wiodYh.jpg


Met een close-up foto van de Spikes!
47QLYh.jpg


aBXaSh.jpg



Nu moet ik kiezen tussen mat zwart of hoogglans??? heb een zijkant maar even voor de helft met mat en half glans gedaan maar is moeilijk op de foto te krijgen :(
als iemand een idee weet voor glans of mat hoor ik het graag! ik kan ook de kap mat doen en het front (plastic) glans of andersom maar weet niet of dit er mooi uitgaat zien :dunno
4r4n2h.jpg


zL3Tmh.jpg


v15Drh.jpg
 
Stoer man. Overigens, wellicht kan je een ssd hotswap maken in die floppy gleuf (moet je hem denk ik nog wel iets meer uitvijlen gok ik ;).

Overigens is hoogglans niet echt aan te raden, mat zwart staat dan net wat strakker.
 
Vet en origineel!
Bedankt!

Overigens, wellicht kan je een ssd hotswap maken in die floppy gleuf
Ik ga er zoizo geen SSD voor kopen dus dat lijkt me onnodig, en een SSD is voor OS dus hoezo zou je die er snel uit willen kunnen halen?
maar wel tof idee!

Overigens is hoogglans niet echt aan te raden, mat zwart staat dan net wat strakker.
Dan doe ik de bovenkant gewoon met matzwart
 
en een SSD is voor OS dus hoezo zou je die er snel uit willen kunnen halen?
"Omdat het kan" is vaak een reden om iets te doen wat totaal nutteloos of overkill is, maar wel uniek is en wellicht dik staat ;).

Anderzijds, zou je er ook een cardreader in kunnen modden. En anders dichtsmeren die gleuf.

PS: Er past ook een non-boot 2.5 HDD in die swapbay ;).
 
Update 2

Ik ben gister weer verder gegaan aan de case maar was nogal laat geworden om foto's te uploaden dus hier zijn ze dan:
Als eerste de binnenster afgeplakt zodat alleen de binnenkant zwart word en de buitenkant blijft glimmen, gespoten met gewoon mat zwart maar omdat het lastiggen plekken zijn om te spuiten zat er veel te veel en ging alles druipen en werd het niet mooi:
5jMuNh.jpg


s9x8Ah.jpg


ZCQPqh.jpg



Toen de verf er met tinner weer vanaf gehaald en maar met een potje verf en een kwast aan de gang gegaan:
oegzGh.jpg


SkzgNh.jpg


US0FB.jpg


nUiwrh.jpg


uqz4ch.jpg


wCCYIh.jpg


ZxyDQh.jpg



Voordat ik aan de gang ben gegaan met spuitbus ook maar meteen de handkwast gepakt bij de buitenster, ik doe maar klijn stukje met kwast omdat dat tog minder egaal is dan met spuitbus vandaag doe ik de rest met spuitbus:

6bhrEh.jpg


eo2bMh.jpg



6V85Sh.jpg


V5G2Hh.jpg




Meteen even de wieldop van de Opel Manta opnieuw zwart gemaakt omdat de verf erop versleten was, en dat maakt dan wel het grooten verschil bij een auto:

VIIcBh.jpg


3G3mDh.jpg



het gat van de floppy disk heb ik maar vol gestopt met plamuur, ook de plaats waar het compaq logo zat dicht geplamuurd:

Le8ZYh.jpg


MO8jJh.jpg


ToBPyh.jpg


naast de aan/uitknop zaten 2 groene leds vastgesoldeerd op het mobo waardoor ik deze moeilijk kon vervangen, dus de plamuur gepakt:
f2xyqh.jpg


Mijn hdd van 250gb is net binnengekomen!!! dus kan ik vanavond voor het eerst in mijn leve windows7 installeren op een Pata disk.
OlA12h.jpg


4s2M5h.jpg


en net even nieuwe verf gehaald bij de Action zodat ik vandaag verder kan met spuiten:
E2zroh.jpg


Als het goed is upload ik vanavond de foto's van Update 3 want daar ga ik vandaag mee beginnen
 
Update 3

De bovenkant gespoten met mat zwart, ijzeren plaat op maat geknipt en erop geplakt met Ductape om te kijken hoe het eruit komt te zien:
88U4Eh.jpg


vYXSXh.jpg


Pb6Ndh.jpg


OKb2xh.jpg


I1Fpuh.jpg


YT3Rth.jpg



De onderkant en zijkanten zwart gespoten:
THnU0h.jpg


PMuQAh.jpg




Mijn airbrush maar weer eens uit de kast gehaald en een metallic rode laag over de zwarte heen aangebracht. Het is nogal lastig te zien op camera maar het ziet er met de juiste licht inval erg mooi uit :116::
nf2hlh.jpg


rh4nMh.jpg


beZ5Kh.jpg


lPJwvh.jpg


0gJHph.jpg


19WqWh.jpg


X4TN0h.jpg


KFXJCh.jpg


l2mj5h.jpg



(Voor de mensen die het interessant vinden dat ik lege energie blikjes spaar hier nog een foto:
579660_287893374639365_1990293355_n.jpg
)


Al een paar maanden geleden een 12V ledstrip besteld om te kijken hoe ze werken en wat voor iets het is, dus meteen maar even in gebouwd, en aangesloten tussen de hdd en voeding.
Nif29h.jpg


9p240h.jpg


FdaJ0h.jpg


lH14eh.jpg


bkqeHh.jpg



De zilveren plaat ook rood gemaakt, gelijk met de aan/uit knop en druk/openmaak knoppen/plaatjes, :S:eusa_eh::icon_confused:
(Eerst in de grondverf natuurlijk)
7JyIoh.jpg


fezrgh.jpg


2l8n4h.jpg


AUZPOh.jpg



Windows 7 geinstaleerd bij mijn broer op de kamer. Stuk gezelliger en naast mijn mooie BlueLightning!
qAXt8h.jpg



Tijdens het terug in elkaar zetten van de kast kwam ik erachter dat het erg lastig ging om de schroeven met een kruiskop schroevendraaier vast te zetten..................
maar toen wist ik het!!!!
het was een torx schroef:eusa_wall:, dus dat ging met een torx schroevendraaier ook een stuk soepeler
FTkKrh.jpg



Dan nu de final pictures!
Rr2aYh.jpg


ZZPlSh.jpg


T6tVLh.jpg


4XJlfh.jpg


rKCAZh.jpg


AjZr3h.jpg


3cRS5.png

foto van het Pentagram om de bovenkant can de case.

xyufGh.jpg


dWWmrh.jpg


Een erg geslaagde mod!
Hoop dat jullie hebben genoten van de foto's van deze pentagram casemod PentaCase en tot mijn volgende build!
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan