• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PCI-E Risers en gaming in SLI? (een vage droom of werkelijk te realiseren?)

Mortum

Member
De titel zegt het al een beetje:

Idee:

Ik ben aan het oriënteren naar mogelijkheden voor een Casemod (Scratch build) en wil een SLI opstelling plat neerleggen in de kast.
(dusdanig dat de SLI connectoren naar elkaar wijzen en de PCI-E connector van elkaar)

Plaatje erbij! (jup, de teaser voor mn project ;) )
Crude-layout.png


Ik heb daarvoor (zeer) lange PCI-E risers nodig, enkel gaan er tegelijkertijd alarmbellen bij mij rinkelen m.b.t. prestaties.

(Hardware lijst)

Voordelen:
- Kwa koeling zou deze opstelling perfect zijn aangezien ik het zo kan maken (dmv klein tussenschot) dat ze beide verse lucht kunnen aanzuigen.
- Je kijkt bij 1 kaart recht op de voorkant (koeler), en de andere naar een (mooie) backplate.
- het kan heel plat gemaakt worden.

Nadelen:
- Draadbreukgevoelig
- De lengte PCI-E 16x risers (1x 30cm 1x 50cm) die ik denk nodig te hebben kan ik niet online vinden.
- Prestaties kunnen mogelijk beïnvloed worden door de lengte van de risers? (geen idee tbh )


In hoe verre is dit idee haalbaar? (helaas heb ik geen budget om het maar "ff te proberen" maar ik vermoed dat er vast en zeker iemand al eens een dergelijk iets heeft geprobeerd)

Zijn er trouwens ook ronde kabel-uitvoeringen van een PCI-E 16x riser? (google en de zoekoptie in dit forum gaf helaas geen wenselijk resultaat)

EDIT:
Resultaat wordt niet (merkbaar) beïnvloed :D:
PCI Express Extender Cables Benchmarked
EDIT2:
wordt dus toch zelf proberen :p
 
Laatst bewerkt:
dat is een 1x naar 16x riser, heb je dan geen last van beperkte bandbreedte?
Ik had die namelijk ook al gezien maar had het idee dat die niet geschikt zijn voor videokaarten als je grafisch werk wilt doen
 
Puur alleen 16X extenders gebruiken. (Zoals in de shout besproken gisteravond)

Zeker geen 1X USB risers, deze zijn alleen voor mining en andere kaarten waar de datadoorvoer heel laag is.
 
Dank voor jullie reactie :) ik ben even bij 3M aan het polsen wat die van dit plan vinden (zij hebben shielded risers in hun assortiment) ik denk dat die problemen van "ruis op de kabel" dan ook een beetje ingeperkt worden.
 
En de problemen die kunnen ontstaan bij een te lange of slechte kwaliteits 16X extender.

- Werkt gewoon niet
- Spontane reboots
- Driver crashes

Heel irritant dus.

Dus van te voren heel goed testen met goede kwaliteits extenders 20-30 cm, shielded en misschien powered.
 
Reactie van 3M:
Goedendag,

U kunt het beste met uw vraag terecht bij onze distribiteur Texim Europe te Haaksbergen.
Zij kunnen u technische ondersteuning verlenen, en waar nodig de materialen leveren.

Succes met uw toepassing.

Dus nieuwe mail de deur uit, dit keer naar Texim!
 
Beste Robin,

Bedankt voor je aanvraag.

We hebben van beide types 1 stuks op voorraad die we direct kunnen leveren:

8KC3-0726-0250 (PCI-e 16x 250mm)

Prijs € 80,20 p/s

8KC3-0726-0500 (PCI-e 16x 500mm)

Prijs € 82,16 p/s


Of je met een SLI opstelling 2 verschillende lengte kunt gebruiken weet ik eigenlijk niet.


Wellicht dat je dit kunt proberen ?


Condities

Levertijden: Zoals opgegeven o.o.v.

Prijzen: Netto ex Btw in Euro/st

Geldig: 30 dagen

Betaling: T.B.D.

vermoed dus dat dat ong. €100 p/s inc. BTW is.

Dat is helaas een beetje prijzig om maar "even te proberen", hoewel het me wel leuk lijkt om uit te zoeken.
(misschien dat ik er 2 kan lenen voor een test)

voor die €2 verschil zou het dus gelijk maar 2x 500mm worden voor me. (om stuttering te voorkomen vanwege de verschillende lengtes)


Wellicht als het werkt dat het een leuk artikel is voor Freddy om in de shop op te nemen :)


iig: To be continued..
 
Bij nader inzien besloten NIET de dure kabels te kopen, nogmaals dank aan L3P voor zijn tips en opmerkingen hierover.

Ebay bezocht en 2 kabels voor totaal €15,- gekocht.
getest bij een maat van me die momenteel een crossfire opstelling heeft.. en helaas!:
l3p


En de problemen die kunnen ontstaan bij een te lange of slechte kwaliteits 16X extender.

- Werkt gewoon niet
- Spontane reboots
- Driver crashes

Heel irritant dus.

Deze opmerking was spot-on..
Crashes en reboots.. en we hebben geen enkele spel kunnen opstarten.

Nu heb ik de financiën niet om klakkeloos een flink aantal verschillende type kabels aan te schaffen om maar te testen dus bij deze haak ik van het idee af om dit in mijn toekomstige project te verwerken.
 
ach ja.. je kan niet alles hebben, houd wel in dat m'n kast een stuk dikker moet worden.

ben nu aan het overwegen om er een wc build van te maken alleen de koste houden me nog een beetje tegen.
(die videokaarten moeten gewoon goed gekoeld worden)
 
Dankzij een PM van L3P het onderzoek opnieuw opgepakt:

Er is een zaak in Taiwan die dus PCI-e kabels maken met een "verbeterde doorvoer" t.o.v. de goedkope eBay kabeltjes.

ze gelijk gemailed:

Hello, *bla bla ik ben Robin bla*

The challenge:
I want to make a flat wall mounted case (example: http://cdn.overclock.net/d/d4/1000x2000px-LL-d4765677_01-DSC_4104.jpeg) with 2 MSI 970GTX graphics cards in SLI.

The hard part is that I want to place the cards with their PCI connectors away from each other and the SLI Connector towards each other (and connected with a flexible SLI bridge) this means I need very long 16x PCI-E cables (2x 600mm)

The questions:
What are your findings with your cables in a total length of 600mm and SLI setups?

Ik werdt vrijwel direct toegevoegd door een medewerker op Linkedin en daar over en weer gemaild (taalbarrière is een b***)

Uiteindelijk kwam ik bij deze link uit:
https://translate.google.com/transl...orum.gamer.com.tw/Co.php?bsn=60030&sn=1681331
orgineel: ?????????PCI-E 3.0 ????? @???????? ??? - ????

De link kwam naar mij over alsof het dus niet geschikt is, het werkt wel, maar lang niet optimaal.

Althans... dat dacht ik!
Test bleek dus te zeggen dat het allemaal gewoon werkt, maar dat de reviewer de kabel gewoon lelijk vond!

Nu kreeg ik ook de volgende mail:

Hello Mr. Robin van der Molen:

I am a PCI Express flexible riser creators, my name is XXXXXXX (gecensureerd ;) )(陳亮合)

Nice to meet you, and receive your message, but you do crazy!

So be sure to let you know more about PCI Express® flexible Riser card technology Message:

(1) in 2013, Taiwan was the longest players use x16 * 360mm, measured over SLI TITAN * 2, the results OK,

(2) I have tested in series to use more than 500mm, but not SLI,

(3) Because I do not have enough orders to maintain a certain production, there are people to make such arguments: x16 is longer than the wavelength of PCI Express * 1.5 = 450mm, the attenuation of the great, plus has not received demand exceeds x16 * 360mm of any message, it is not ready to do more bold attempt, this part I beg your pardon!



I still have a few pieces x8 * 600mm sample, which is May delivery for performance testing to stay, up to two can be sent only to you, but you must answer the following questions have .... ....

(A) You have to make sure your SLI bridge operation GEN3 system is not a problem,

(B) You already know a x16 CPU is only one set of data processing capabilities, and then a strong x8 graphics card will not fill the line, so the impact x8 adapter can be ignored,

(C) because the technology industry's blind spot, my invention, it proved flexible Riser card line structure, and will magnify all the problems, especially the contact pressure inside the slot,

So you will carefully and properly handle any situation occurs (because the cost of reproduction of a> $ 1,500, the time required on the 30th).

(D) Do you believe that this is not business, is willing to share the results to me, first $ 100 and can be remitted to my account,

(E) If you have a show program, but also willing to share the results to me, and you can show your scheduled trip told me that two samples, I will send to you free of charge,

Waiting for your answer?



Best Regards XXXXXXXXXXX

Ik krijg het alleen nu een beetje spans-benauwd want ik snap niet helemaal wat ze willen.
(waarschijnlijk door mijn gebrekkige Engels)

De setup die ik ga gebruiken is hier te vinden: Wensenlijst: Wishlist nieuwe PC [Mortum] | Hardware.Info Nederland
(ik twijvel nog over waterkoeling ivm kostte)

Maar ik snap zijn vraagstelling niet helemaal :/

Help! :D *Me do Crazy!*
 
wil je graag dat het vertaald wordt (niet door google translate), door mij? Kan ik wel doen moet je maar even zeggen, kan ik het wel even zo goed als mogelijk proberen. Gr. Tijgervarken aka Xander
 
*post gemaakt... vergeet ik op plaat reactie te klikken en sluit ik het scherm :'( *

Komt een uitgebreide post (met mijn vertaling aan)

Tijgervarken.. als je zin heb om te vertalen graag! (dan weet ik of ik er wel/niet naast zat :D )
 
(het is Chinlish, Google translate vanuit chinees naar engels ;) daarom ook dat ik waarschijnlijk zoveel vraagtekens heb)

1) Gamers in Taiwan hebben een max lengte riser van 360mm gebruikt in SLI (2x TITANS)
2) Een lengte van 500mm is succesvol getest, enkel niet in SLI
3) ??? Gedeelte onbekend, iets over golflengte enzo..

Meneer vermeld me dat hij mij 2 stukjes 8x PCI-e risers wilt sturen, enkel heeft hij wat eisen:

A) PCI-e connectie moet GEN3 zijn (dat is het aangezien het om MSI GTX970 Gaming gaat)
B) ??? Ik moet bewust zijn dat 8x voldoende bandbreedte heeft voor een SLI opstelling? (Is dit echt zo?)
C) Er is een verhoogde risico op problemen (dat was al bekend dankzij L3P en mijn test met andere kabels)

Dit zinnetje vind ik alleen eng klinken want ik snap niet helemaal wat hij bedoelt:
So you will carefully and properly handle any situation occurs (because the cost of reproduction of a> $ 1,500, the time required on the 30th).

D) ??? Komt over als: je bent geen bedrijf, de eerste $100 kan direct naar hem worden overgemaakt???

E) Of ik een programma heb (een reviewer ben), dan wilt hij me 2 kabels gratis sturen.
 
je zit er niet heel ver naast en hij bedoeld met wat jij dacht dat golflengte was wat de snelheden zijn die hij kan doorgeven in gemakkelijke taal. alles wat op je pad komt zal je zorgzaam en correct afhandelen staat er en hij zegt dat dat zo is omdat er meer dan 1500 dollar gaat en heel lang duurt om het te maken. Maar ik kan er niet heel veel soeps van maken omdat zijn gramatica een beetje slecht is door google translate. En die D kan ik niet begrijpen dus. en 8x is gewoon het aantal pinnetjes in de pci-e slot. (bekijk een pci-e slot maar eens van opzij en je ziet met een beetje geluk de pinnetjes zitten)
 
ik moet eerlijk zeggen dat ik zeer sceptisch ben over de uitlating dat 8x voldoende is voor een 16x kaart, daarom denk ik dat ik voor nu van het idee afzie.

Edit: 8x in SLI is dus prima aangezien je de lanes mag optellen bij elkaar

Ik heb helaas niet de financiën om dit ook maar "even te testen" (ik heb mijn hardware ook pas in mei/juni 2015 met het spaarplan wat ik nu heb)

... tenzij er medehighflow-ers zijn die SLI draaien en het leuk vinden om de test uit te voeren! ;) :D (ik wil er best voor reizen hoor ;) )
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason CableMod PCI-e 4.0 Riser Cable & Vertical PCI-e Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
Jason Lamptron CS635 - Lighted Fan Controller (ARGB+PCI) - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
iSP Oud low-end test pci-e kaartje AMD/Nvidia Gevonden 1
Freddy CableMod Vertical PCI-e Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
S PCI-Express PCI-E x16 Extension Cable Riser - Molex Powered - 19cm Hardware & Software 14
S Phanteks Evolv ATX + GPU/PCI riser mod Cases en Modding 1
XenoMorpH PCI-E kabel custom kabels anders in de connector Electronica 1
Hightower EVGA Power Link Adapter - PCI-E HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
gunnie_nl Corsair pci-e 6+2 kabel HX serie? Gevonden 2
gunnie_nl PCI-E Express 4X to 4X Slot Riser Card Adapter Extension Flex Cable HighFlow Webshop 3
F vraag over type (A of B) Li-Heat PCI-E Gen 3.0 Ribbon flexible Riser Cable Cases en Modding 2
K Gpu los van moederbord - PCI Riser Cable Cases en Modding 4
Freddy Li-Heat High Quality PCI-E Riser Cables - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
C Pci ricer, Gevonden 2
sir serial PCI Riser? Cases en Modding 12
A Lian Li case met tool-les PCI Cases en Modding 5
Freddy PCI-E Riser en een M.2 SSD Adapter? Welke riser kabel? Hardware & Software 8
Sw333t [CLOSED] Nvidia PCI-e videokaart, maximaal 190mm lang Gevonden 1
B BitFenix PSU 8-Pin - 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 45CM Sleeved Red/Black Cases en Modding 4
melchiortheijs Nieuw idee voor de shop, pci-e extender? HighFlow Webshop 2
D geluidskaart op een ander pci-e slot Handleidingen en Installatie Tips 3
C Grafische kaart - PCI-e 2.0 x16 Hardware & Software 3
B PCI Express x16 riser card van Delock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
lemonade PCI-E Express Riser Flexible Cable / kabel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
J Voeding Pci E aansluiting 6+2 pins Hardware & Software 2
z999 [VERKOCHT] XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-E Verkocht 4
Vissa PCI-E 3.0 op X79 ingeschakeld! NVIDIA 1
Bart D Welke Corsair AX850 pci-e extension cables? Cases en Modding 7
R 6pin PCI-E extender HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Rico [GEVONDEN] Mobo! S775 met pci-e Gevonden 6
Das Experiment NZXT 8pin - 8pin PCI-E extender 250mm (black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Vermoedelijk probleem met mijn voeding (PCI-e power probleem) Problemen & Oplossingen 7
Sw333t [GEVONDEN] PCI-e 6/8 pin kabel van een Cooler Master modulaire voeding Gevonden 1
W0uTeR PSU 6 pin PCI-E kabels door elkaar Electronica 1
Sw333t [VERKOCHT] Asus PCE-N13 802.11b/g/n Wireless PCI-Express Adapter Verkocht 9
S [VERKOCHT] Sapphire HD6950 2GB GDDR5 PCI-E (geflashed naar 6970) Verkocht 3
X [ANIMO] Club3D HD6970 PCI-E Verkocht 1
D Lian-Li Tool-less PCI Card Holders HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
dark viper zwolle 8 pin pci-e y splitter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
P [IN-ACTIVE] SAS/SATA2 controller voor min. 8 schijven SATA2 voor PCI-E x4/x8 Win7x64 Gevonden 9
Sw333t [INACTIVE] PCI-e grafische kaart Gevonden 3
Fall3n [IN-ACTIVE] cheap ass pci (express) gpu Gevonden 6
Sw333t [VERKOCHT] Asus Ageia PhysX PCI kaart te koop Verkocht 18
L Zolid PCI tv-tuner IR remote Hardware & Software 1
H Vraagje over PCI-E voeding Cases en Modding 10
Legendary1985 PSU 8-Pin PCI-E Verleng Kabel 25CM Premium Sleeved Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Freddy MSI USB3.0 PCI-E kaartje HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Force 3D ATIRadeon HD4670 - GDDR3 1GB/128Bit PCI-E nieuwe cooler Overige Koeling 5
D PCI-e verloopstuk Hardware & Software 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan