• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC start (soms) niet meer op, voeding defect? Raar probleem :S

sir serial

Republic of Gamers
Hoi HFers

Het is maar zelden dat ik een probleem met een pc niet kan oplossen (tenzij er iets stuk is) maar nu dan toch het volgende probleem!

Gister kreeg ik een telefoontje : mijn pc doet het niet meer van een kennis.
De pc was de avond ervoor normaal afgesloten en wil de volgende dag niet meer opstarten.

Ik meteen de gebruikelijke dingen testen..
kabels goed?..geen verandering
geheugen 3 bankjes van de 4 eruit..geen verandering (ander bankje in ander slot ook niets)
videokaart in ander slot...ook niks

Wat raar was is dat op het moederbord wel de ledjes brande en de cpu fan leek te reageren op het drukken van de startknop (op mobo)

Besloten was de pc mee te nemen en hier de onderdelen die ik kon testen te gaan testen, dus zo gezegd zo gedaan.

Als eerste dacht ik..ik doe mijn voeding erachter en eens kijken of er dan iets gebeurd, meteen sloeg de pc aan en draaide normaal.

Toen heb ik de voeding die erin zat weer aangesloten en de pc starte op zonder problemen!
Ik dacht dat is mooi snel opgelost en de pc kan weer terug, dus ik vanmorgen tegen mn vrouw..kijk hij werkt...niet meer?! huh zelfde probleem weer als gisteren :S

Pc onderdelen:

Asus maximus 4 gene (z68)
intel 2500k
msi gtx570
16gb g skill mem
600w Corsair voeding

Er moet even bij verteld worden dat deze voeding er ongeveer 1,5 week geleden erin is gekomen omdat de oude voeding tikte als een idioot en de pc uit ging tijdens het warme weer (na de verandering niet weer gebeurd)

Hopelijk weet iemand een oplossing want dit vind ik wel erg vaag.

Gr: Arnold
 
Hoi,

Werkt de voeding die bij de kapotte pc wel, op je eigen machine? het kan zijn dat de voeding een powerspike heeft gekregen en hierdoor niet meer lekker werkt. Dan werkt die soms wel en soms niet, Misschien geeft de voeding niet genoeg watt naar de onderdelen van de pc(kan me haast niet voorstellen)

greets peter
 
Het kan zijn dat een probleem is met bijv. een bepaalde condensator ofzo in de voeding die problemen heeft eens die geladen is.
Het volgende kan je testen:
- stroom er een tijdje af, dan terug aansluiten en direct proberen te starten.
-- lukt dat dan stroom er een tijdje af, terug aansluiten en een paar uur wachten voor te starten.
Als hij dan niet opstart is er iets mis met de voeding.
Lukt het dan wel maar na een tweede starten niet dan ligt het probleem vermoedelijk eerder bij het moederbord.
 
Bedankt beiden.

Stroom is er vandaag overdag afgeweest en net weer geprobeerd maar niets.

Enige wanneer die goed werkte was dus toen mijn voeding erachter zat endaarna de andere (heb hem toen ook nog iets van een uur zonder probleem gebruikt)

Voeding zal ik vanavond ook ff op mijn systeem gebruiken kan ik dat ook uitsluiten.
 
is er bij die gene bordjes (net zoals bij de maximus extreme-iv) geen known issue met opstarten uit slaapstand en opstarten in het algemeen? stekker eruit en erin heb je vast al geprobeerd? ;-)

EDIT: ik lees scheef, heb je al geprobeerd dus.

Eens kijken of je het probleem ook kan krijgen met jouw eigen voeding :)
 
hoi boefmans..dank je voor je reactie

ik denk nu 90% zeker te weten dat het de voeding is dus we hebben hier al een nieuwe liggen en die ga ik morgen in bouwen...ben vandaag overvallen door een buikgriepje dus ff pc op 0 en beter worden :)

Zodra de pc weer goed is laat ik het hier ff weten. (met mijn voeding ging alles prima)
 
Pc werkt weer en is terug bij de blije eigenaar die al ontwenningsverschijnselen kreeg :D

Lag aan de corsair cx 600 (3 weken oud)... nu hangt er een cooler master 720 in (ben type ff kwijt) en werkt als een zonnetje!

Bedankt voor jullie hulp en HF bedankt voor de ruimte!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
focus08 PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op) Problemen & Oplossingen 29
Freddy Black Friday deal 2022, start vandaag! HighFlow Computer Cooling Shop 6
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
M Swiftech MCP35X Pump start niet gelijk Waterkoeling 2
X Pc start niet meer op Hardware & Software 2
Oli4v PC valt uit en start daarna weer op Problemen & Oplossingen 18
R Pc start niet goed op Overclocking 1
R ASUS REX IV start niet op: AE error, legacy boot event Problemen & Oplossingen 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
P ASUS P5P800 moederbord, start niet meer op na vervangen PSU Problemen & Oplossingen 5
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
sireentje start van mijn eerste build Gallery & Build Logs 51
J Pc start raar op. Problemen & Oplossingen 8
Fall3n Auto Start Knop is Toch een Momentary Switch Electronica 0
L Computer crashed s'morgens en start moeilijk op Hardware & Software 1
M5rvii PC start op maar geen beeld !! Problemen & Oplossingen 26
L Computer start smorgens moeilijk/niet op Problemen & Oplossingen 8
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
focus08 PC start niet (NOG STEEDS NIET! NIEUW MB) Problemen & Oplossingen 22
AzzKickr Skeletor - Buildlog start Gallery & Build Logs 109
Wouter PC start helemaal niet meer op. HELP !! Hardware & Software 20
D PC start niet verder met OCZ RAM modules Problemen & Oplossingen 15
R Internet Explorer start niet op Hardware & Software 4
Vannos PC start niet op, foutmelding: Chassis intruded (geen optie in BIOS hiervoor) Problemen & Oplossingen 10
stravinski hoe start je zelf ook weer een FTP? Hardware & Software 6
B Pc start niet op software/hardware Hardware & Software 19
Brutus [PC] Start niet op, na nieuwe waterkoeling installatie Hardware & Software 19
S computer start op maar geef geen beeld Hardware & Software 13
Maatje Yate Loon 140MM Fan start niet op Overige Koeling 6
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
D Fan draait soms niet Overige Koeling 7
S swiftech h220 pomp draait soms niet ! Waterkoeling 8
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
M Gpu werkt niet mee Problemen & Oplossingen 3
john fan update of niet ? Handleidingen en Installatie Tips 15
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Bokeh 3de radiator of niet? Waterkoeling 7
D GPU blok compatibel of niet Waterkoeling 2
B Krijg pc niet opgestart. Problemen & Oplossingen 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
D Flowmeter werkt niet Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
J fitting niet los krijg Problemen & Oplossingen 5
J GPU niet gedetecteerd na installatie waterblock Problemen & Oplossingen 3
Quint0sz Barrow Hard tube 14/10mm, niet vast genoeg in fitting? Handleidingen en Installatie Tips 2
C Aqua Computer Ultitube D5 Pro 100 RGBpx ring werkt niet Handleidingen en Installatie Tips 1
X nzxt usb hub werkt niet na behoren Hardware & Software 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan