Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
nee ik wil echt witte... ik kijk effe ergens anders rond dan de rest bestel ik wel bij je.. ik stuur je morgen een mailtje als ik weet wat ik precies wil
en freddy, kan jij zorgen dat mijn bestelling later kan worden verzonden? want ik moet morgen even overleggen wanneer iemand thuis is als het verzonden kan worden!
nee ik denk niet dat het gaat lukken, dat de pomp van bovenaf aanzuigt en het reservoir van onder gevuld wordt, wet van de zwaartekracht he.pomp onder het reservoir zal beter zijn.
nee ik denk niet dat het gaat lukken, dat de pomp van bovenaf aanzuigt en het reservoir van onder gevuld wordt, wet van de zwaartekracht he.pomp onder het reservoir zal beter zijn.
wat hij zegt...
ik zou voorstellen je radiator aan de voorkant omwisselen met je pomp (zorgt ervoor dat je pomp nooit zonder water komt te zitten en je trekt minder stof aan wat je meer doet als je fans lager zitten)
wat hij zegt...
ik zou voorstellen je radiator aan de voorkant omwisselen met je pomp (zorgt ervoor dat je pomp nooit zonder water komt te zitten en je trekt minder stof aan wat je meer doet als je fans lager zitten)
maar waarom gaat dat bij mij wel dan?
gaat het bij mij wel omdat mijn reservoir MIN of MEER wel nog op gelijke hoogte staat met mijn pomp? of zie ik dat verkeerd?:eusa_eh:
Een loop is een gesloten traject, naar boven of onder maakt niet uit.
----
De vraag of het bovenin plaatsen van de pomp betere prestaties leverde dan wanneer onderin gemonteerd, had ik ook.
Kan het precieze antwoord van PTS nu niet kopiëren omdat hun forum offline is voor updates -staat op forum-, wanneer deze weer online is zal ik het wel posten
nope is niet waar, je krijgt dan "druk" op je reservoir, want je reservoir moet in dat geval dan vol zitten om zo water door te geven aan je pomp. dan kun je je reservoir niet meer bijvullen tenzij je een fillport gebruikt (als dat al werkt)
als je reservoir boven je pomp staat "valt" het water naar je pomp, zonder dat er "druk" op je reservoir komt te staan.
Ligt er aan welke pomp je gebruikt en waar je de fittingen plaatst.
Als je aan de bovenkant niets doet, zodat je hem daar vult, hoeft die echt niet vol te zitten hoor. zolang hij maar gevuld is tot waar 'Swiftech' staat (bij die van Swiftech).
Als je de onderste en de barbs aan de zijkant gebruikt kan hij best hoger dan je pomp zitten.
Iddem Dito voor onderstaande:
Flow is identical in any part of loop.
Water temperature difference is ~1C on radiator and less than 0.5C on each waterblock.
als je pomp HOGER staat dan je reservoir dan krijg je dat je reservoir onder druk komt te staan... als je je reservoir HOGER zet dan je pomp is beter, dan komt je reservoir niet onder druk, kortom we begrijpen elkaar
Hahaha heerlijke discussie, maar inderdaad klinkt ook logischer Strav.
Ik heb een EK tube reservoir, fitting onder en boven voor de fill- en drainport. Fittingen links en recht voor. Het reservoir hangt naast het moederbord in het
midde. Fitting rechts gaan naar de pomp beneden op de bodem.
Van pomp naar GPU -> 120-RAD -> NB -> CPU -> 360-RAD -> RES -> POMP.