• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pc loopt maar voor de helft leeg met aftappen

Harry

New member
Hallo allemaal ik ben vandaag,eindelijk weer begonnen met afmaken van mijn waterkoeling pc
(heb het al een tijd in huis maar ben chronisch ziek, heb maar 1 nier en die werkt haast niet meer en kan het niet altijd opbrengen om er wat aan te doen)
Nu had ik bij highflow een plaatje besteld,om het universele waterblok te kunnen plaatsen op mijn vga kaart
Ik had hem een tijdje geleden al gevuld nu wou ik het leeg laten lopen, (drainen) maar er loopt maar de helft uit
En de linker kant blijft gevuld,rechts liep wel leeg het 240 rad--reservoir--pomp waren leeg
Heb nog geblazen ,maar er komt alleen maar lucht uit de slang van de aftap en in de linker kant gebeurd niets
Het aftap punt is bij het onderste rad
Ik had de fillport open die boven in zit,nu heb ik de slangen er maar afgehaald maar er moet toch een makkelijker manier zijn om het leeg te halen?
Mijn loop gaat als volgt fillport -->reservoir -->pomp -->120rad op de bodem -->gpu -->nb/sb -->120rad xflow achter aan de kast -->cpu -->geheugen -->mosfet -->mosfet -->240rad xflow -->reservoir
Ga wel de slangen korter proberen te leggen,want ze liggen nu wel wat ruim
Wie weet raad ?
Harry
 
Probeer anders eens je kast een klein beetje te kantelen. Mocht er daarna bijna niets meer uitkomen, haal dan heel langzaam en voorzichtig (hou een doekje bij de hand om je hardware te beschermen) de slang van de bovenste fitting zodat er wat lucht bij kan of kan ontsnappen. Werk zo voorzichtig naar beneden met de andere fittingen tot het systeem leeg is.

Dus niet de slang er in 1 x van aftrekken, want anders ben je goed nat ... zowel letterlijk als figuurlijk :shock:
 
Dat je loop niet leeg loopt komt door de manier hoe je de loop inelkaar hebt gezet.

Als je een loop wilt die makelijk te drainen is zal je een andere route voor de slangen moeten gaan bedenken, zelf probeer ik altijd de loop zo inelkaar te zetten dat ik de blokken van boven naar beneden aansluit.
Dan loopt de loop wel leeg, als je kijkt hoe de blokken bij jou zijn aangesloten gaat de route van bove n naar beneden en weer boven.
In het "dal" blijft het water dan staan.

Om het nu leeg te krijgen is kantelen zo als Blaser zegt het beste idee.
 
Ok allen bedankt
Wat is volgens jullie dan de beste volgorde?,om de slangen te laten lopen
Dit is pas mijn eerste watergekoelde pc ,dus ik ben hier niet zo erg in thuis
 
Van het reservoir moet het water richting de ingang van de pomp lopen. Het reservoir bij voorkeur boven de pomp. Verder heb je alle vrijheid met de slangroute.

http://forum.highflow.nl/f6/de-volgorde-van-de-componenten-12008/


Het komt niet vaak voor dat een set met meerdere koelblokjes via het aftappunt in één keer tot de laatste drup leegloopt. Dit is ook niet altijd echt nodig. Hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen.
Als je alleen een CPU blokje wilt vervangen, hoeft de set niet geheel leeg te zijn. Maar wanneer je iets van een grote schoonmaak wilt houden (slangen vervangen en alles van binnnen en buiten schoonmaken) dan is een aftappunt meer de eerste aanzet om alles stap voor stap af te breken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Situatie loopt even anders Waterkoeling 2
R BF3 Loopt steeds vast Problemen & Oplossingen 12
J Explorer.exe loopt telkens vast Problemen & Oplossingen 9
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
vincent COD Black Ops loopt traag, lage FPS, hoe te verhelpen? Gaming 8
D Loop loopt niet door Waterkoeling 74
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
stravinski e8500 loopt standaart als een e8400... Hardware & Software 8
K watercooling setup loopt leeg? Waterkoeling 6
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Mandem Ook maar eens voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
K webshop toon radiator, radiator en radiator,...maar welke is beter ? Advies Waterkoeling Setup 3
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
S Even voorstellen dan maar. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
T Mijzelf ook maar introduceren - Martin Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
Freddy Halloween actie: maar liefst 50% korting op TFC! HighFlow Computer Cooling Shop 17
L Nieuwe case, maar welke? Cases en Modding 6
Freddy Guldencoin: De gulden terug, maar in digitale vorm! Hardware & Software 19
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
J Perfecte levering, maar nu verder ..... HighFlow Testimonials / Shopreviews 7
T Waterkoeling: afgifte niet via lucht maar warmtewisselaar Waterkoeling 5
J Tevreden maar in afwachting, verkeerde levering. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
retrorick Even voorstellen dan maar... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 19
TeQ99 Pomp overleden. tijd voor een nieuwe maar welke. Advies Waterkoeling Setup 6
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
Sw333t [CANCELLED] Buildlog bannertje nodig, maar niet zo handig met Photoshop? Verkocht 4
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
stigma 2 gpu's + 1 CPU ...maar welke radiators?? Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny [VERKOCHT] [130INCL]NZXT Pink Phantom GEMOD maar origineel! Verkocht 20
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
B moest me maar ff voorstelen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
R Kom er maar niet uit.. Advies Waterkoeling Setup 7
S klein maar krachtig Gallery & Build Logs 8
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
z999 Bottleneck @ audiosoftware.. Maar waar? Problemen & Oplossingen 0
T posative ervaring hier maar negatieve ? HighFlow Testimonials / Shopreviews 6
A ff voorstellen dan maar Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 14
H Lurkte al een tijdje rond, maar bij deze de kennismaking! ;) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
C Cryingsoul, moet me toch maar eens voorstellen ^^. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
W Ik vraag het maar even aan de kenners!!! Waterkoeling 8
NielsKorell Zal me dan ook maar eens voorstellen! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan