• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC in stoffige omgeving schoon en koel houden

TopGear

Member
Beste mensen,

In de kamer waar mijn HAF X komt te staan, is alleen maar tapijt. En tapijt is stoffig, dat is algemeen bekend (althans, het tapijt bij ons). Nu is mijn vraag, hoe ik mijn HAF X koel én stil kan houden. Ik dacht hieraan, maar ik weet niet wat jullie ervan denken. En jullie zijn behoorlijke experts op het gebied van koelen, daarom laat ik jullie ernaar kijken:

Intake @ voorkant, zijkant en onderkant
Outtake @ bovenkant (1x 200mm fan waar 2 mogelijk) en achterkant
Aan de zijkant, onderkant en voorkant DEMCIflex filters "plakken". Die zijn makkelijk schoon te houden namelijk.

Nu is mijn 2e vraag, zou ik nog een outtake moeten monteren voor verbetering v/d airflow, of is het goed zo?

Groeten,
TopGear
 
je pc zo een 15/20 cm van de grond plaatsen scheelt al de helft!!

ook elke keer als je de kamer stofzuigt ook effe snel langs de filters, en de filters geregeld schoonmaken (wassen)
 
dat zal wel mee vallen...

maarja de 2 aan de bovenkant allebei als intake ben je lekker alle warme opstijgende lucht naar beneden aan het blazen...

ik zou die kast dus alleen al nooit gekocht hebben om de airflow design (maar dat is mijn menig)
 
Ik heb gewoon filters, het werkt zeker wel vooral in een stoffige omgeving. Maar dat zegt niet dat er helemaal geen fijnstof in komt. Dat gebeurd altijd wel iets. Mijn Lian-Li krijgt het meeste stof te verduren in de woonkamer. Maar is het schoonst van allemaal dankzij een filter.
 
Moet ik dan denken aan de gewone filters van Lian-Li, of filters van een ander merk?

En krijg ik vanzelf geen onderdruk (toch? correct me if I'm wrong) als ik de voor en zijkant laat intaken en de bovenkant en achterkant laat outtaken? Dan komt er toch ook verse lucht via de 5.25" bays?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan