• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC gaat aan, maar geen beeld!?

Freddy

Administrator
Forumleiding
Dit is een verzameltopic voor het probleem dat de PC aan gaat (fans gaan draaien), maar verder niks doet (geen beeld).

Geeft jouw PC geen beeld? Dus deze topic checken!


Volg de volgende stappenplan als je dit probleem hebt:
- Alle kabels nalopen en controleren of ze goed zijn aangesloten
- Check met nadruk of de CPU kabel (4pin of 8pin) is aangesloten op het moederbord
- BIOS / CMOS resetten
- RAM modules eruit, 1 voor 1 testen (ook elke keer in andere slot)
- Andere videokaart proberen
- Andere voeding proberen


Helpt bovenstaande niet?
Maak een topic aan voor jouw probleem, vermeldt het volgende in jouw bericht:
- Welke biep codes krijg je?
- Welke hardware heb je (mobo, CPU, mem, GPU en PSU)?
- Wat is de laatste wijziging aan jouw PC, voordat je dit probleem kreeg?
- Sinds wanneer heb je dit probleem?
- Wat heb je al geprobeerd om het op te lossen?
- Overige informatie waar wij iets aan kunnen hebben?
- Help ons om jou te helpen!
 
- Welke biep codes krijg je?
Krijg je geen beep codes, controleer dan eerst of je wel een speakertje aangesloten hebt:

2lsjlzr.jpg
 
voor in de startpost die verdomt handige foutcode ledjes die in deze gevallen vaak gaan branden, tenminste die zitten geloof ik wel op zo'n beetje elk modern mobo.

Ik had het probleem dat ik geen manual had dus niet wist waarvoor dat ledje brande (kwam er later pas achter dat het er heel klein naast geschreven staat) kon het dus ook niet googlen
 
Heb hier ook last van met mijn oude PC.

Plots geen beeld meer, maar ook muis en toetsenbord starten niet op.
CPU al eruit gehaald en gekeken wat er gebeurde zonder, zonder RAM geprobeerd. maar geen verschil
Wel speaker aangesloten maar hoor niks, maar kan ook de werking van de speaker betwijfelen.

Ik vermoed kapot mobo
 
pc:
os:win7 64bit
cpu:amd phenom 2 x4 3.0 mhz
mobo:asrock 880 gmh /usb 3
gpu: saphire radeon hd 5450 1g ddr2
ram 2x2g kingston 1333mhz

had me pc schoongemaakt en
opnieuw in elkaar gezet geen beeld meer
ik heb 2 monitoren en een interne en externe gpu`s
op verschillende manieren aangesloten via vga dvi hdmi
geen beeld hij start wel op alle ventilatoren draaien schijven draaien
maar geen beeld
heb koude start al geprobeerd
heb ram test al gedaan geen piep start op
geen beeld
ik weet het niet meer !
heb iemand nog een tip of trick ????

alvast bedankt
bull
 
Wat je ram-test betreft, je hebt toch een speakertje aangesloten op de header he? velen durven dat nog eens te vergeten.
Verder, al eens zonder insteekkaart geprobeerd? Je interne GPU ligt namelijk niet aan als je een insteekkaart hebt zitten.
 
Pc:
Os: Windows 11
Mobo: Gigabyte Trx40 Aorus Extreme bios fc
Graka: Gigabyte Aorus Rtx3090 WC
Cpu; TreadRipper 3970X
Mem: Gskill 256gig kit

Probleem: displayport/hdmi verliest zijn signaal soms direct na enkele minuten soms na enkele uren.

Wat hebben we geprobeerd ondertussen: Al het geheugen eruit gehaald en zelfs met 1 lat bleef het probleem aanwezig, bios/cmos reset geen oplossing, voeding aansluitingen gecheckt ook hier geen problemen, alles er al uitgehaald kwa usb aansluitingen en juist het hoogstnodige erin ook geen oplossing.
Nu heb ik mijn Radeon Hd 6970 erin gestoken en voorlopig geen enkel probleem, kan ik ervan uitgaan dat mijn rtx 3090 in rma kan sturen?

Mvg,
N
 
Als je met jouw RTX 3090 in de bios gaat, blijft dan het signaal wel stabiel?
Zo ja, dan ligt het mss aan de drivers of andere instellingen in Windows.
Check ook of jouw voeding voldoende vermogen heeft en alle kabels/stekkers stevig is aangedrukt (geen pinnen die eruit zijn gekomen bijvoorbeeld).
 
Als je met jouw RTX 3090 in de bios gaat, blijft dan het signaal wel stabiel?
Zo ja, dan ligt het mss aan de drivers of andere instellingen in Windows.
Check ook of jouw voeding voldoende vermogen heeft en alle kabels/stekkers stevig is aangedrukt (geen pinnen die eruit zijn gekomen bijvoorbeeld).
Hi Freddy,

Als de kaart werkt gaat alles als normaal dit kan een paar minuten zijn of enkele uren, als het signaal wegvalt en ik druk op reset toets dan start de pc weer op maar ik krijg totaal geen beeld (zie dit dan aan de code op het moederbord) je kunt dan ook niet in het bios.
De voeding connectoren gecheckt die waren in orde, is een 1500watt Be Quiett Dark Power Pro, het enige wat opviel en dit heb ik getest op verschillende aansluitingen op de voeding dat je via Gpu-Z kon zien dat er een verschil van 6watt zat op de 2x 8 pin aansluitingen als de grafische kaart gewoon belast was en onder full load.
Ook geen enkele vorm van overhitting dat ik kon vast stellen bij de kaart: triple rad in push/pull max 30* gpu temp op volle belasting of tijdens video bewerking (fans blazen rechstreeks over de kaart).
Heb ook een andere displaypoort kabel getest welke hetzelfde probleem gaf, daarom begin ik een beetje einde raad te komen met dit probleem.
Van 11-11-21 heeft het perfect gedraaid tot enkele weken terug dan begon het stilletjes aan: ff uitvallen gewoon even de kabel eruit/erin en terug prima tot het punt waar we nu zijn.
Nu draait het weer totaal prima met mijn Radeon HD 6970 erin (moet nog juist testen met alle ram sticks erin) is het dan een nvidia driver probleem? (hieren ben ik ook enkele vorige update terug gegaan om te zien of het probleem bleef)
Alle hulp, info/weetjes welkom.

Grtz,
N
 
Als je zelfs BIOS niet meer in kan komen, dan ligt het niet meer aan de drivers.
Ik denk dat het ligt aan de videokaart, voeding of kabels.
Misschien kan je de videokaart testen in een ander systeem, als daar ook hetzelfde probleem is, dan kan je vrijwel zeker de videokaart RMA sturen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K PC start niet meer op na sleeven, gaat kort aan maar direct weer uit. Help!! Hardware & Software 8
J Magicool DCP450 gaat niet aan Waterkoeling 2
dennuzzz Pc gaat niet aan, Hulp gevraagd Problemen & Oplossingen 12
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
C Acrylic tube gaat moeilijk in fittings Waterkoeling 1
gerjanlubbers [VERKOCHT] Alles gaat weg, wegens beëindigen hobby! Verkocht 13
Y Nieuwe Bestelling afrekenen gaat niet HighFlow Computer Cooling Shop 2
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
J Koning gaat 825.000 euro per jaar verdienen Nieuws en Sport 45
Luculenus [VERKOCHT] - EK-FC7970 Lightning - Acetal+Nickel ( gaat weg voor halve prijs ) Verkocht 7
Cygnitr0n Bij genoeg stemmen gaat ASUS ROG een mITX bouwen, help mee! Hardware & Software 1
M Gaat dit passen? Waterkoeling 9
DieHard gaat de kracht van een fan acheruit met een splitter? Overige Koeling 6
DutchMicro Het gaat nog goed komen ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
C Companion gaat zich toch maar even introduceren... Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Johnny Nederlandse berg van 2 kilometer gaat 200miljoen kosten Nieuws en Sport 27
L PC gaat niet in sluimerstand Hardware & Software 1
R [REFUSED] Waterkoeling gaat de deur uit Verkocht 8
NielsKorell Waterkoeling uitbreiden(gaat dit?) Waterkoeling 9
l3p L3p gaat naar Asus Headquarters in Taiwan ! Algemene Discussies 159
HighSpeed^ *FAKE* Facebook gaat sluiten! [March 15th] Nieuws en Sport 13
Source Nieuwjaarsduik, wie gaat hem doen :D Nieuws en Sport 6
M gaat dit allemaal werken? Advies Waterkoeling Setup 54
R Gaat dit mod trucje nog op? (MCP350 --> MCP355) Waterkoeling 4
G Slang gaat dicht zitten Waterkoeling 14
aadje93 gaat dit passen (ek 4890 blok op een eigen koeler model 4890(club3d) Waterkoeling 0
Baloo.be Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup? Waterkoeling 32
ForresT basje gaat zich voorstellen, Sebastiaan Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
E Waterkoeling in de GMC R-4 Bulldozer case, gaat dit ??? Cases en Modding 7
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
E Gaat dit stabiel lopen? Hardware & Software 11
R Koelvloeistof, gaat dat aankoeken als je PC lange tijd niet gebruikt? Waterkoeling 3
kier Gaat dit zo lukken??? Waterkoeling 20
Dustyrick Nieuwe PC, gaat dat passen in de MS-Tech LC-402? Cases en Modding 20
Wouter Wie gaat er naar The Party 8. Lan Party 234
G Laing MCP655 pomp gaat niet draaien. Waterkoeling 25
N Wie gaat er mee naar beneluxGamingLan? Gaming 0
Wouter Wie gaat er mee naar Energy lan? Gaming 646
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
jesse20 pc gaan aan en uit Hardware & Software 7
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy Meldt je opnieuw aan voor HighFlow nieuwsbrief HighFlow Computer Cooling Shop 0
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
P klemmen om res aan rad te hangen Advies Waterkoeling Setup 9
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
S Op zoek naar 2pin moederbord naar aan/uit, Reset switch kabel langer dan 30cm Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan