• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC Configuratie, gratis dit keer weggegeven....

xel welke instelling spreken we over in bios? Ik heb dit nog nergens gelezen op een forum...

Wat erg, we hadden het er over in dit draadje Link toen ik de P5E nog had.
Maar kan het helaas nu nergens terugvinden.

Heb iig een re-post gedaan, heb ook werkelijk geen idee meer wat het was,
excuses. Zodra ik het weer weet zal ik het uiteraard posten.
 
Nee ik ben geen ATI lover, heb tot nu toe altijd Nvidia gehad.

Ik denk dat xelation met die bios instelling de pci-e lanes bedoeld? soms kan die op 1x of 8x staan ipv 16x of zit ik er nu helemaal naast?

Verder heeft hij het hier over een pc configuratie en er staat in zijn 2e post ook dit is '1 van de beste configuraties' en dat is dus gewoon niet waar want er zijn betere configuraties te verkrijgen, ik heb er hierboven één beschreven met dezelfde chipset als uit de TS. Er zijn er uiteraard nog veel meer (nieuwere chipsets X48 P45 etc.)
 
Tja het is inderdaad onbegonnen werk, er komt zoveel achter elkaar uit.
De consument uitmelken noem ik het maar, want de technologie is al zoveel
verder maar wordt stapsgewijs aan de consument geïntroduceerd om er zo
veel mogelijk winst uit de behalen.
 
ATI lover flythe? :)

waarom geen P5 bordje? vertrouw ik meer dan die maximus borden...

CPU : Q9450 zou ik ook persoonlijk nemen tov een E8300 , ben je voorbereid op later voor nieuwere spelen etc.

GPU : GTX280 SLI :) gekoeld door highflow ofc :D

al die andere troep zoals muis keyboard MS , netwerk ... eigen keuze moest er zelf van in het begin niet bijstaan.

Je bedoelt de E 8500 3,1 mhz, zoals de mijne voormeld? :):)
 
Al met al een goed systeem :icon_cool:[/QUOTE]


Bedankt, PC is dan ook niet voor niets met goedkeuring van techneuten van Norrod gemaakt in mijn opdracht. Het moet ook betaalbaar blijven en toch een snel systeem worden. Vandaar deze config. en tevens de Game-PC van enkele maanden terug.

Moederbord is inderdaad erg stabiel en daarom ook gekozen door de crue van Hardware.forum, evenals de grafische kaart op dat moment. Je blijft toch achter de feiten aan fietsen, maar daar heb ik lak aan. Je kiest config. omdat je toen, o.g.v. feiten van mening was, dat je een goeie game PC zou samenstellen.
Tot op heden heb ik er geen spijt van. De spullen zullen nu ook weer goedkoper te verkrijgen zijn, maar ook wat betreft dit punt: morgen is alles weer nieuwer en ouder weer goedkoper.:)
Wat betreft de LG monitor: een pracht. Aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Tja het is inderdaad onbegonnen werk, er komt zoveel achter elkaar uit.
De consument uitmelken noem ik het maar, want de technologie is al zoveel
verder maar wordt stapsgewijs aan de consument geïntroduceerd om er zo
veel mogelijk winst uit de behalen.

Tja, > 2 x de prijs van mijn config. Is wel een pracht trouwens die config die je aanhaalt. Maar betaalbaar?? Het heeft iets van een proto-type, zoals bij auto's. Graag willen, maar kopen nooit.
Trouwens bedankt voor die mooie link.

mvg. Dree.
 
Laatst bewerkt:
geef jij geld uit voor WLAN, nooit wil ik nog WLAN op een workstation, dat gaat retetraag..

(en kom niet af met dat WLAN snellers is als internet dus dat je dat niet merkt.)
de latency met WLAN is gewoon niet lekker om op te surfen en te gamen,
downloaden maakt niets uit...

ook zou ik nooit een X2 kaart kopen, die dingen zijn een halfjaar goed, maar dan heb je al spijt dat het zoveel euros uit je stekker trok, en dat je altijd een nieuwe Voeding moet kopen.

en idd zou een snelle HDD niet mistaan in jouw config..

ohja en overclokken: de intel cpu's zijn gemaakt om te overclocken, op het moment dat ik mijn E6600 kocht, heb ik hem overclocked zodat ie even snel was als een CPU ter waarde van 1000 euro.. mijn cpu liep toen op 3.6GHz,

tegenwoordig loopt ie op 3,4 wegens stof, en omdat ik op mijn kamer slaap, en als ik een uurtje gamede op 3,6Ghz, werd het hier een oven :D
 
Laatst bewerkt:
Tja, > 2 x de prijs van mijn config. Is wel een pracht trouwens die config die je aanhaalt. Maar betaalbaar?? Het heeft iets van een proto-type, zoals bij auto's. Graag willen, maar kopen nooit.
Trouwens bedankt voor die mooie link.

mvg. Dree.

Dat valt dus reuze mee:

Proc: € 300,-Sample overgenomen van overclocker, wel C1 rev en klokt lekker.
Moederbord: € 209,-
Geheugen: € 196,-
Velociraptor: € 225,-
Samsung F1: € 109,-
Cosmos S: € 189,-
Brander Combo: € 34,-
Beeldscherm: De mijne is een 26" toen gekocht voor € 580,-, de 22" versie kost € 250,-
Geluidkaart: € 150,-
Videokaart: € 299,- voor EN9800GTX die ik heb geruild tegen de HD3870X2 die ik nu heb.

Dit bij elkaar is € 1962,-

Ipv het koopje van mij QX9650 zou je een Q9450 kunnen nemen a € 230,-
en dan wordt het € 1892,-.

PS aan lijstje de post ervoor was ik vergeten te zeggen dat de brander en speler helmaal
niet gek is als je vaak dvd's kopieerd :)
 
PS aan lijstje de post ervoor was ik vergeten te zeggen dat de brander en speler helmaal
niet gek is als je vaak dvd's kopieerd :)[/QUOTE]

Je weet tenminste waarom ik dus die 2 dingen niet zonder reden heb....:):)
 
Vergelijk de CPU eens met de mijne; ik vind de mijne t.o.v. die van de dure game PC bepaald niet slecht ervan af komen.....:)

Veld Waarde
CPU #0 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, 3172 Mhz

Ik reply hem maar hier. Jij vergelijkt het puur op clock-snelheid. Er zijn meerdere
factoren. Namelijk 4 cores, 2x 6MB L2 cache, unlocked multiplier, SSPEC en nieuwere MM.

Hier een vergelijkingslijst: Link

Maar boven alles is van belang wat je er mee doet, naast gamen is mijn vak
fotografie en design. Beeld-, audio- en videobewerking, ik gebruik mijn processor dan ook
optimaal.
 
Wat ik dan ook eigenlijk nog zou moeten hebben, maar in mijn studio wel heb
is een Eizo ColorEdge scherm. Maar die zijn dan ook rond de € 2000,- die thuis
niet tot zijn recht komt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
Sw333t [CLOSED]Waarde pc (zie configuratie) Gesloten 5
W Welke configuratie? Advies Waterkoeling Setup 19
H HTPC configuratie? Hardware & Software 17
D HTPC configuratie Hardware & Software 13
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
Freddy [PC] Top Configuratie Hardware +/- €5000,- Hardware & Software 40
Freddy [PC] Jouw droom configuratie op het moment Hardware & Software 3
Jason EK Valentijnsactie! Gratis cadeautje & 10% korting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
Freddy HighFlow 2014 Sinterklaas Kado's! Gratis verzending, 10% korting op ProAce + Lamptron HighFlow Computer Cooling Shop 0
Tath Gratis Bitspower black fittings op een overzicht "word document" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Vandaag tot 22:00 uur gratis verzending, Sinterklaas! :) HighFlow Computer Cooling Shop 5
Besje [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen, goedkoop / gratis Verkocht 13
Besje [VERKOCHT] CM Stacker STC-T01 gemod, gratis af te halen! Verkocht 10
Freddy Gratis verzending vandaag :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
olympus Gratis vps voor mensen die hem kunnen gebruiken Gadgets 3
Freddy Sinterklaas 2012! Gratis verzending t/m 5 december. Boven 50 euro een HF zaklamp kado HighFlow Computer Cooling Shop 6
DjangoSoe Gratis Sketchup model nodig? Te Huur 19
l3p [VERKOCHT] Mionix Naos 5000 + Mionix Alioth 320 (Deze krijg je er gratis bij) Verkocht 2
Johnny Moslims gratis parkeren tijdens ramadan Nieuws en Sport 50
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
k.3nny [INACTIVE] [160]Logitech G19+Roccat kone+GRATIS Roccat Apuri. Verkocht 9
Freddy Vbulletin Officiële iPhone/iPod App (gratis) Hardware & Software 1
Freddy Vandaag (10-02-10) gratis verzendkosten, van 16:00 tot 24:00 HighFlow Computer Cooling Shop 41
Freddy HighFlow's Sinterklaas kado!!! GRATIS Verzendkosten! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy GRATIS Koolance Sticker of Casebadge bij Koolance producten! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Johnny Gratis PC gekregen Hardware & Software 19
G America's Army 3!! Gratis!! Gaming 38
Killerbee [LAN] LAN-Macht 19 t/m 21 juni *!GRATIS!* Lan Party 120
Freddy Gratis Noctua Goodies bij Noctua producten HighFlow Computer Cooling Shop 28
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Dit weekend 15% korting op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers 20% kortingsactie dit weekend! HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan