• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC Configuratie, gratis dit keer weggegeven....

Dree

New member
Een aanrader voor wie iets wil ondernemen m.b.t. samenstelling van een nwe pc: ( fit= dit)

Configuratie van mijn PC:

Behuizing: Midio ATX zwart van Norrod + fan voor inlaat-lucht.
Voeding: Corsair 550 watt
Moederbord: Asus P5E
Geheugen: 2 x Crucial 2 GB DDR2 800 mhz
Processor: Intel Core Duo E8500 3,1 mhz
CPU koeler: Scythe Mugen 1000 incl. 12 cm. stille fan
Casefan: 12 cm. Noctua !
Harddisk: Samsung 2 x 320 Gb 7200pm Sata II
Interne cardreader 3,5 inch Zwart
Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi Xtreme audio (Vista)
DVD speler: Samsung DVD/rom Sata 16 x, zwart
DVD RW: NEC AD/7191S LS Sata 20x, zwart
Videokaart: NVidia GForce 9800 GX2, totaal 1 GB geheugen HDCP PC
Netwerkkaart: Netgear RM 270 Mb WLAN PCI
Keyboard: Logitech G11
Muis: Logitech Laser Mouse
Monitor: LG W2252TQ/PF 22 inch
MS: Vista Home Premium

Luidsprekers: Logitech Z Cinema
 
Laatst bewerkt:
Ga je dit gratis weggeven :S Zoja dan ben ik de eerste die post en het wel wilt :p Grapje he maar wat bedoel je met dit topic?

Uiteraard een grapje dat "weggeven".

Als je van plan bent een PC samen te stellen, hierbij 1 van de beste configuraties van dit moment. Ik heb deze en is echt een aanrader. Goed doordacht systeem, goeie componenten en uitstekend te overclocken als je daar zin aan hebt. Eigenlijk is dat niet nodig gelet op de componenten en snelheid van deze PC.
 
Klopt maar welk budget is zo iets dan? Je zit toch op een aardige prijs volgens mij, plus waar wil je het voor gebruiken als men de videokaart zal vervangen voor een 4850 of iets in die trend.

Voor een echt game systeem waar ik ook toekomstzeker van wil zijn zou ik toch gaan voor een Quad core van de nieuwe generatie, maar daar zit je ook al weer een stuk hoger in de prijsklasse.
 
Klopt maar welk budget is zo iets dan? Je zit toch op een aardige prijs volgens mij, plus waar wil je het voor gebruiken als men de videokaart zal vervangen voor een 4850 of iets in die trend.

Voor een echt game systeem waar ik ook toekomstzeker van wil zijn zou ik toch gaan voor een Quad core van de nieuwe generatie, maar daar zit je ook al weer een stuk hoger in de prijsklasse.

Uiteraard is dit een game-PC en je hebt echt geen Quad Core nodig om de eerste jaren vooruit te kunnen. Mijn vorige was 5 jaar oud en draaide Battlefield 2 als een tierelier. Ik verwacht zeker 5 jaar vooruit te kunnen, zo snel is dit systeem. Eigelijk te snel voor de huidige stand van zaken (techniek). Ik bedoel maar... om van een vooruitblik te spreken.

Maar een config.zoeker voor een game-pc zal van dit systeem geen spijt krijgen. Vergeet niet, ik heb niet eens aan overclocken gedaan met die Pentium E8500 dual core, terwijl deze CPU juist daarvooor heel geschikt is en ook nog eens energie zuinig. De prijs van mijn PC is plm. € 1.850,-- en dan heb ik het toetsenbord er gratis bij gekregen en de muis voor de halve.

Voor een belangstellende:

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_9800_gx2_quad_sli_performance/

http://www.firingsquad.com/
 
Laatst bewerkt:
Klopt daar stem ik compleet mee in :)

Het is echter wel zo dat als je een work/game station wilt maken kun je beter een Quad-core nemen ivm de verschillende berekeningen die sommige programma's moeten maken. Ik zelf merk dat met Solidworks en AutoCAD 3D het allemaal wel beter draait met een quad-core maar daar heb ik met mijn eigen systeem nog geen ervaringen mee.
 
Klopt daar stem ik compleet mee in :)

Het is echter wel zo dat als je een work/game station wilt maken kun je beter een Quad-core nemen ivm de verschillende berekeningen die sommige programma's moeten maken. Ik zelf merk dat met Solidworks en AutoCAD 3D het allemaal wel beter draait met een quad-core maar daar heb ik met mijn eigen systeem nog geen ervaringen mee.


De laatste versies Quad-core zal zeker iets sneller kunnen zijn dan mijn Pentium E8500 3,1 mhz, maar dan praat je ook over hoogstw. een duurder moederbord etc.?
Is de Quad-core duurder dan de E8500 3,1 mhz? Over welke type Quad-core praat je dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou op dit moment toch gaan voor crossfire HD4870 of een GTX 280
En met een E8400 kom je voor gamen en gezien de prijs zeker niet verkeerd uit.

Een Intel Core 2 Quad Q9450 zou ook niet verkeerd zijn.

De voeding is krap. Zou toch voor meer gaan. Minimaal 550 W wordt al aangeraden voor een oveklokte 3870x2

Maar het is een mooi systeem en hier zal je zeker nog lang zeer veel gameplezier mee heben :D

En die E8500 overklokken ga je met games als Crysis toch wel merken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou op dit moment toch gaan voor crossfire HD4870 of een GTX 280
En met een E8400 kom je voor gamen en gezien de prijs zeker niet verkeerd uit.

Een Intel Core 2 Quad Q9450 zou ook niet verkeerd zijn.

De voeding is krap. Zou toch voor meer gaan. Minimaal 550 W wordt al aangeraden voor een oveklokte 3870x2

Maar het is een mooi systeem en hier zal je zeker nog lang zeer veel gameplezier mee heben :D

En die E8500 overklokken ga je met games als Crysis toch wel merken.

En dat overclocken is nou bepaald geen amateurswerk, dus ik waag me er niet aan. Op Internet heb ik een filmpje gezien van een kenner op dit gebied. Die was met 1 PC meer dan een week bezig om het max. aan overclocken er uit te halen. Ook in de Bios dien je van te voren zaken eerst te regelen (vastzetten van bepaalde waarden etc.). Wel fijn trouwens dat je reageert.

Gr. Dree
 
Ligt eraan hoe je die week indeelt, ik ben ook geen expert in computer techniek maar ik ben hooguit 2 uur bezig geweest met het overclocken van mijn e8300 naar ~4GHz.

edit: en ja dit is stabiel ;)
 
Laatst bewerkt:
En dat overclocken is nou bepaald geen amateurswerk, dus ik waag me er niet aan. Op Internet heb ik een filmpje gezien van een kenner op dit gebied. Die was met 1 PC meer dan een week bezig om het max. aan overclocken er uit te halen. Ook in de Bios dien je van te voren zaken eerst te regelen (vastzetten van bepaalde waarden etc.). Wel fijn trouwens dat je reageert.

Gr. Dree

Je moet ook niet zomaar gaan overklokken, het is raadzaam om je er eerst in te verdiepen. Oveklokken begint eigenlijk al met de aanschaf/keuze van je hardware, als je dus een pc configuratie samensteld.
 
lol jij denkt 5j weg te kunnen met deze pc? Als de nieuwe crysis uitkomt kan hij hem mss nog op low draaien...

je OS staat dat op die 2x 320gb? waarom geen raptor schijven in raid0? haal je 200mb/sec ipv 40mb :)

2gig geheugen? voor vista raden ze al 4gig aan... meeste medion/dell pc's beginnen ze al soms 4gig geheugen van te maken.. DDR2 geheugen is ook niet vooruitziend voor de volgende 5jaar :p

dit was zowat mijn reactie.
 
lol jij denkt 5j weg te kunnen met deze pc? Als de nieuwe crysis uitkomt kan hij hem mss nog op low draaien...

je OS staat dat op die 2x 320gb? waarom geen raptor schijven in raid0? haal je 200mb/sec ipv 40mb :)

2gig geheugen? voor vista raden ze al 4gig aan... meeste medion/dell pc's beginnen ze al soms 4gig geheugen van te maken.. DDR2 geheugen is ook niet vooruitziend voor de volgende 5jaar :p

dit was zowat mijn reactie.

Mijn vorige PC heeft ook 5 jaar gedraaid. Vergeet niet, dat hardware (monitor bv) hun grenzen heeft. Als ik nu al het flikkeren en schaduwen in water kan bewonderen van voorbijgaande voortuigen etc. c.q. mijn schaduw van mijn helikopter op de grond en in het water kan zien, wat valt er dan nog meer te verbeteren vraag ik me af. Meer dan onze ogen in werkelijkheid kunnen zien, gaan we op de monitor echt niet zien. Far Cry was al een hoogstandje, nu nog in de nwe Far Cry voormelde effekten erbij en we hebben zo'n beetje alles wat we willen. De snelheid van de hardware om het toch allemaal op de monitor te kunnen krijgen, is een kwestie van het juiste spul bijelkaar te krijgen in de kast.
Acht, dat geheugen is straks aan te passen. 4 GB is genoeg, zelfs teveel voor Vista...:)
Die harde schijven doen prima het werk voor mijn huidige kijkers.

Gr. Dree
 
Laatst bewerkt:
je OS staat dat op die 2x 320gb? waarom geen raptor schijven in raid0? haal je 200mb/sec ipv 40mb :)




No way dat je 200mb haalt, misschien met 4 raptors (misschien 3 ) maar dat zijn de kosten niet waard. Ik ben niet kapot van deze configuratie maar besef wel dat het ideale systeem of het snelste systeem niet bestaat, er is altijd beter.
 
je OS staat dat op die 2x 320gb? waarom geen raptor schijven in raid0? haal je 200mb/sec ipv 40mb :)




No way dat je 200mb haalt, misschien met 4 raptors (misschien 3 ) maar dat zijn de kosten niet waard. Ik ben niet kapot van deze configuratie maar besef wel dat het ideale systeem of het snelste systeem niet bestaat, er is altijd beter.


Hoe kan je nu zeggen dat dit geen "hele goeie config." is? Het is een paar maanden lang, dit jaar,op Hardware.info de game PC geweest. Hoewel niet helemaal overeenkomstig, maar toch. De CPU, moederbord en graf.kaart komen overeen. M.b.t. de CPU:
De snellere bus moet ervoor zorgen dat de CPU op hogere snelheid kan communiceren met bijvoorbeeld het geheugen of de videokaart; de E8500 core 2 doet dat dus en is bovendien geproduceerd middels Intels nieuwe 45 nanometer procedé.
 
Waar staat dat ik het een slechte config vindt? Het is niet mijn keus maar twijfel er niet aan dat dit niet goed is samen gesteld, er is alleen weer beter nieuwer en sneller op de markt. Zoals ik al zei, dit zijn oneindige discussies omdat iedereen andere meningen en ideen hebben over wat "goed" is. Nogmaals IK zou een andere keus maken.
 
Hoe kan je nu zeggen dat dit geen "hele goeie config." is? Het is een paar maanden lang, dit jaar,op Hardware.info de game PC geweest. Hoewel niet helemaal overeenkomstig, maar toch. De CPU, moederbord en graf.kaart komen overeen. M.b.t. de CPU:
De snellere bus moet ervoor zorgen dat de CPU op hogere snelheid kan communiceren met bijvoorbeeld het geheugen of de videokaart; de E8500 core 2 doet dat dus en is bovendien geproduceerd middels Intels nieuwe 45 nanometer procedé.

Als dit een paar maanden oud is, is het eigenlijk al niet meer up to date.

Ik zal een paar tips geven, doe ermee wat je wilt:

Behuizing: Midio ATX zwart van Norrod + fan voor inlaat-lucht.
Voeding: Corsair 550 watt
Moederbord: Asus P5E een nieuwer mobo zoals de maximus oid.
Geheugen: 2 x Crucial 2 GB DDR2 800 mhz vista ondersteunt 4GB, is tegenwoordig ook aan te raden voor toekomstige games
Processor: Intel Core Duo E8500 3,1 mhz
CPU koeler: Scythe Mugen 1000 incl. 12 cm. stille fan
Casefan: 12 cm. Noctua !
Harddisk: Samsung 2 x 320 Gb 7200pm Sata II Samsung F1 640GB die hebben betere leeskoppen
Interne cardreader 3,5 inch Zwart eigen keuze ik vind het geld verspilling
Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi Xtreme audio (Vista) bij de nieuwe asus mobo's zitten bijna altijd geluidskaarten meegeleverd
DVD speler: Samsung DVD/rom Sata 16 x, zwart waarom een speler een een brander, er zijn hele nette combo's verkrijgbaar
DVD RW: NEC AD/7191S LS Sata 20x, zwart
Videokaart: NVidia GForce 9800 GX2, totaal 1 GB geheugen HDCP PC de ATI kaarten zijn energie zuiniger -> minder warm, en goedkoper
Netwerkkaart: Netgear RM 270 Mb WLAN PCI eigen keuze, meeste moderne mobo's hebben een uitstekende onboard netwerk functie
Keyboard: Logitech G11
Muis: Logitech Laser Mouse
Monitor: LG W2252TQ/PF 22 inch
MS: Vista Home Premium
 
ATI lover flythe? :)

waarom geen P5 bordje? vertrouw ik meer dan die maximus borden...

CPU : Q9450 zou ik ook persoonlijk nemen tov een E8300 , ben je voorbereid op later voor nieuwere spelen etc.

GPU : GTX280 SLI :) gekoeld door highflow ofc :D

al die andere troep zoals muis keyboard MS , netwerk ... eigen keuze moest er zelf van in het begin niet bijstaan.
 
Flythe zei:
Behuizing: Midio ATX zwart van Norrod + fan voor inlaat-lucht.
Voeding: Corsair 550 watt
Moederbord: Asus P5E een nieuwer mobo zoals de maximus oid.
Geheugen: 2 x Crucial 2 GB DDR2 800 mhz vista ondersteunt 4GB, is tegenwoordig ook aan te raden voor toekomstige games
Processor: Intel Core Duo E8500 3,1 mhz
CPU koeler: Scythe Mugen 1000 incl. 12 cm. stille fan
Casefan: 12 cm. Noctua !
Harddisk: Samsung 2 x 320 Gb 7200pm Sata II Samsung F1 640GB die hebben betere leeskoppen
Interne cardreader 3,5 inch Zwart eigen keuze ik vind het geld verspilling
Geluidskaart: Sound Blaster X-Fi Xtreme audio (Vista) bij de nieuwe asus mobo's zitten bijna altijd geluidskaarten meegeleverd
DVD speler: Samsung DVD/rom Sata 16 x, zwart waarom een speler een een brander, er zijn hele nette combo's verkrijgbaar
DVD RW: NEC AD/7191S LS Sata 20x, zwart
Videokaart: NVidia GForce 9800 GX2, totaal 1 GB geheugen HDCP PC de ATI kaarten zijn energie zuiniger -> minder warm, en goedkoper
Netwerkkaart: Netgear RM 270 Mb WLAN PCI eigen keuze, meeste moderne mobo's hebben een uitstekende onboard netwerk functie
Keyboard: Logitech G11
Muis: Logitech Laser Mouse
Monitor: LG W2252TQ/PF 22 inch
MS: Vista Home Premium

Ben ik het niet helemaal mee eens.

- Asus P5E is een super stabiel moederbord die goed clockt, niets mis mee;

- 4GB is zeker aan te raden, maar in jouw geval makkelijk te upgraden;

- De Samsung F1 640GB heeft wellicht wel betere koppen, maar jouw schijven
in Raid zijn snel genoeg;

- Cardreader, tja als je er veel gebruik van maakt handig;

- Helaas niet zo'n goede kaartkeuze. Die kaart is namelijk geen Xi-Fi (zie
hier: Link. Xi-Fi geeft beter geluid en daarnaast belast het je CPU
minder in bijv. games mits het 64 MB X-RAM-geheugen heeft zoals de
Fatal1ty kaarten. Onder ROG (republic of gamers) borden van Asus hebben
alleen de Maximus II Forumula en de Rampage Extreme zo'n Xi-Fi kaart met
X-RAM-geheugen die je bij het moederbord krijgt;

- ATI zou ook mijn keuze zijn geweest, niet dat ik een ATI fan ben. Maar omdat
je een Crossfire moederbord hebt. Stel games worden veeleisender dan kan je
een kaart erbij prikken. Loopt jou 9800X2 trouwens goed, je moet een instelling
veranderen in de Bios om hem goed te laten draaien. En waar heb je de kaart
gehaald? Ze zijn nog steeds relatief duur, maar ze presteren erg goed. De goed-
koopste op het moment is die van EVGA die bij Paradigit voor 299,- EUR te koop
is;

- Netwerkaart, niets mee aan de hand. Flythe las denk ik over het feit heen dat
je een draadloze WLAN hebt gekocht, hij mislas het voor LAN.

Al met al een goed systeem :icon_cool:
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
V Hardware configuratie 4x AMD R9-290x watergekoeld. Hardware & Software 2
Sw333t [CLOSED]Waarde pc (zie configuratie) Gesloten 5
W Welke configuratie? Advies Waterkoeling Setup 19
H HTPC configuratie? Hardware & Software 17
D HTPC configuratie Hardware & Software 13
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
Freddy [PC] Top Configuratie Hardware +/- €5000,- Hardware & Software 40
Freddy [PC] Jouw droom configuratie op het moment Hardware & Software 3
Jason EK Valentijnsactie! Gratis cadeautje & 10% korting HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Rammstation Gratis AMD Game - Horizon Zero Dawn : The Complete Edition Overige 3
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
Freddy HighFlow 2014 Sinterklaas Kado's! Gratis verzending, 10% korting op ProAce + Lamptron HighFlow Computer Cooling Shop 0
Tath Gratis Bitspower black fittings op een overzicht "word document" HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Freddy Vandaag tot 22:00 uur gratis verzending, Sinterklaas! :) HighFlow Computer Cooling Shop 5
Besje [VERKOCHT] Waterkoeling onderdelen, goedkoop / gratis Verkocht 13
Besje [VERKOCHT] CM Stacker STC-T01 gemod, gratis af te halen! Verkocht 10
Freddy Gratis verzending vandaag :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
olympus Gratis vps voor mensen die hem kunnen gebruiken Gadgets 3
Freddy Sinterklaas 2012! Gratis verzending t/m 5 december. Boven 50 euro een HF zaklamp kado HighFlow Computer Cooling Shop 6
DjangoSoe Gratis Sketchup model nodig? Te Huur 19
l3p [VERKOCHT] Mionix Naos 5000 + Mionix Alioth 320 (Deze krijg je er gratis bij) Verkocht 2
Johnny Moslims gratis parkeren tijdens ramadan Nieuws en Sport 50
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
k.3nny [INACTIVE] [160]Logitech G19+Roccat kone+GRATIS Roccat Apuri. Verkocht 9
Freddy Vbulletin Officiële iPhone/iPod App (gratis) Hardware & Software 1
Freddy Vandaag (10-02-10) gratis verzendkosten, van 16:00 tot 24:00 HighFlow Computer Cooling Shop 41
Freddy HighFlow's Sinterklaas kado!!! GRATIS Verzendkosten! HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy GRATIS Koolance Sticker of Casebadge bij Koolance producten! HighFlow Computer Cooling Shop 3
Johnny Gratis PC gekregen Hardware & Software 19
G America's Army 3!! Gratis!! Gaming 38
Killerbee [LAN] LAN-Macht 19 t/m 21 juni *!GRATIS!* Lan Party 120
Freddy Gratis Noctua Goodies bij Noctua producten HighFlow Computer Cooling Shop 28
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
Bl4ckj4ck666 Aqua-Computer Aquaero 0 1 2 3 4 5 6 7 ? Welke versie is dit? Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 geforce rtx 2080 gaming x trio, current clock speed is 435Mhz, is dit te laag? Overclocking 3
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Dit weekend 15% korting op Singularity Computers! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Singularity Computers 20% kortingsactie dit weekend! HighFlow Computer Cooling Shop 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
J Kan dit materiaal in de loop? (messing, koper, delrin) Waterkoeling 4
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
L Nieuwkomer op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
paco nieuw op dit forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan