• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pc boot tot Windows 7 logo en crashed.

LRAB

Member
Zoals de topictitel aangeeft gebeurt dit. Heb na wat troubleshooting de pc voorzien van verse installatie. Alles loopt goed totdat ik de drivers van mijn 560Ti er op zet. Als ik de pc dan opnieuw start boot ie alleen nog tot het logo van win.7 en crashed.

Driver die ik installeer is de 314.22 uit mijn hoofd.

Ligt dit hoofdzakelijk aan de driver of is er meer aan de hand?
 
Kan ook aan de kaart zelf liggen had je hetzelfde probleem voordien?
Hiermee wil ik ook niet zeggen dat het niet aan de driver kan liggen
Nvidia drivers heb ik nog niet veel probs mee gehad.
Sent from my Sony Tablet S using Tapatalk 2
 
Voordien heb ik alleen met de kaart en batman arkhamcity problemen gehad. Voor de rest liep t zoals t moest

Edit: UEFI ziet er ook raar groot uit en als ik die binnen ga blijft een deel van het vorige scherm staan. Echter lijkt alles weer normaal als ik de kaart voor de grap even er uit haal en weer er in stop...
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik heb hier en daar wat kvs aangetroffen op de pcb en ook gezien dat wat componenten geen contact maken met het block. Metname de, volgens mij, delen die wel zouden moeten. Hoogstwaarschijnlijk door te dunne thermaltape. Ik ga dat nu testen en kijken of de pc dan wel boot en aan blijft.
 
Je bent niet de enige :p

Added after 34 minutes:

Zelfde probleem. Ik heb nog een oude Asus kaart liggen. Ik zal die er is in prikken en kijken of ie t dan doet.

Kan ik dan mijn 560 er in laten tegelijkertijd? Anders moet ik de loop weer drainen...
 
Laatst bewerkt:
Als ik het zo hoor doet het probleem zich voor wanneer de driver geladen wordt. Het kan dus zowel een software probleem (de driver) of een hardware probleem zijn (wat de driver doet falen). Gezien je nog maar recent je kaart van custom blocks voorzien hebt lijkt dat laatste me het meest waarschijnlijke.

Wat je laatste betreft, hij zal op zijn minst uit zijn slot en zonder stroom moeten zijn. Uit je loop hoeft ie niet perse, maar eerlijk gezegd lijkt me dat wel het makkelijkste. Als het met je asus dan goed is dan kan je eventueel proberen de luchtkoeler er eens terug op te zetten en zien het daarmee terug gaat of dat het permanent is.
 
Bij mij lijkt het inderdaad precies hetzelfde probleem te zijn. Zonder drivers alles in orde en met driver meteen dood. Misschien een idee om Nvidia is te vragen of ze meer van dit soort problemen hebben gehad op de 560 met de 314 driver.
 
Kan je doen maar ik heb ook eerdere drivers geïnstalleerd en daar kreeg ik precies het zelfde.
Dus na de update 314 is er iets veranderd in het register denk ik, wat aangepast moet worden.
 
Misschien dat iemand nog een suggestie heeft?

Added after 45 minutes:

Ik heb nog eens CCleaner en Driver Sweeper laten draaien, CCleaner vond nog wat oude register sleutels.
Daarna via apparaat beheer bijgewerkt dit is gelukt en hij heeft driver 311.06 geïnstalleerd.

Opnieuw opgestart maar hij blijft nog steeds dit aangegeven:
Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Toen heb ik opnieuw de LowerFilter key verwijderd opnieuw opgestart, gelijk weer een blauwscherm.
Toen weer veilige modus en de key weer toegevoegd maar nog steeds dezelfde melding.

Er ontbreek dus op een of andere manier iets in het register. Pff... Misschien dat maar windows opnieuw installeren?
Kan je trouwens gewoon je SSD formatteren?
 
Laatst bewerkt:
Alleen Windows 7 ultra staat er dan op en dan loopt de boel. Zodra ik de 314 er op zet is het mis. De oudere drivers heb ik nog niet geprobeerd. Voor de rest is mijn probleem identiek aan dat van jou en is dat de enige stap die ik nog geprobeerd heb. Ik kom bij vlagen zelfs de UEFI niet in.


Edit: na het insteken van de Asus kaart krijg ik deze melding
u6a3u9a4.jpg


Ik probeer zo weer de 560 in mijn 2e slot. Misschien dat bij het lekken slot 1 is doorgebrand.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen sjoege, ik krijg er nu zelfs helemaal geen beeld meer uit en enkel nog het horen opstarten van de schijven en de LEDs die branden zijn de enige indicatie dat de boel wel werkt maar geen beeld geeft...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
JeanPaul Nieuwe boot schijf, OS kopieren / klonen? Hardware & Software 2
Skydrone BOOT Probleem Problemen & Oplossingen 5
G Oude PC Boot weer! Problemen & Oplossingen 2
G Nieuwe PC boot niet Problemen & Oplossingen 31
R Pc boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
Caveman 6990 boot niet meer!! Problemen & Oplossingen 6
R ASUS REX IV start niet op: AE error, legacy boot event Problemen & Oplossingen 8
M Rampage 3 extreme i7 920 boot probleem. Problemen & Oplossingen 5
Mannozels boot order reset om de zoveel tijd.? Problemen & Oplossingen 0
B Striker Extreme boot niet meer Problemen & Oplossingen 0
K Langzame boot door bios Problemen & Oplossingen 6
vincent Asus Rampage extreme 3 boot probleem Problemen & Oplossingen 5
Celly Extreem trage boot na upgrade Problemen & Oplossingen 4
soppy PC boot niet Problemen & Oplossingen 1
dopestuff boot probleem Hardware & Software 3
animal baars EVGA 780i SLI A2 boot niet.. Hardware & Software 18
Celly PC Boot opeens niet meer (fans gaan wel draaien), help! Problemen & Oplossingen 15
jerome2710 vista boot niet, W7 wel... Problemen & Oplossingen 0
Homienator Computer boot niet met G19!? Problemen & Oplossingen 8
Mobomonster Geen boot/display en code FF Problemen & Oplossingen 7
M geen dual boot menu Problemen & Oplossingen 7
A boot fail bij vga bios Hardware & Software 10
RRPhantom QX6850 & Asus Rampage Extreme wel POST, geen Vista boot Overclocking 9
V dual boot Hardware & Software 13
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow Alphacool introduceert vijf radiatoren met formaten tot 1260mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Rammstation Gamen tot je erbij neervalt Gaming 0
Freddy Tot 40% korting op EKWB RTX 2080 en Radeon VII GPU waterblokken! HighFlow Computer Cooling Shop 4
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
Freddy Thermaltake @ HighFlow, 10% introductiekorting tot aanstaande zondag! HighFlow Computer Cooling Shop 0
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Forum Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 31 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 55
Freddy Facebook Give Away actie: Cooler Master Nepton 140 en 280! (tot 17 oktober 2014) HighFlow Computer Cooling Shop 19
Freddy Woensdag 8-10-14 tot vrijdag 17-10-14 géén verzendingen. HighFlow Computer Cooling Shop 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
ProAce [GEVONDEN] 11" tot 14" laptop Gevonden 1
Freddy Vandaag tot 22:00 uur gratis verzending, Sinterklaas! :) HighFlow Computer Cooling Shop 5
Freddy Feser One actie tot 00:00! Gewijzigde openingstijden feestdagen en een korte vakantie HighFlow Computer Cooling Shop 3
M XSPC waterkoelings kit? Wacht nog even tot januari! Waterkoeling 2
J Vrijheid van meningsuiting of aanzetten tot haat? Nieuws en Sport 28
zat0x Water komt niet tot rust. Waterkoeling 11
Freddy TV, PC, Laptop en GSM leiden tot slapeloosheid Gezondheid en Sport 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan