• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC blijft rebooten na vervanging videokaarten

soppy

Topic polluter
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mijn oude xfx HD4870 vervangen door 2 4870´s met ek block´s.
Maar sinds dat ze erin zitten blijft mijn pc rebooten af en toe hoor je ook een klik in de voeding waardoor ik denk dat die het systeem af en toe ook uit zet.

Ter info voeding heb ik ook net nieuw besteld is een 1000W Dark Power van Be Quiet.

omdat mijn loop volledig intern is ingebouwd moet ik om iets te wijzigen altijd zo´n beetje het hele systeem uit elkaar trekken.

Daarom is mijn vraag heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen=
 
misschien even wat meer info verschaffen zoals wat heb je voor systeem (mobo,voeding,cpu enz.)
dan kunnen we misschien beter helpen
zijn alle stroom aansluitingen van beide kaarten aangesloten
als je aan het waterblok voelt, voelt dit dan warm aan?
Greetz B0B0
 
Hoi, sorry was idd vrij weinig info.

http://www.highflow.nl/forum/f16/soppy-stelt-zich-voor-6805/

De voeding heb ik vervangen door een 1000W 'Dark Power' van Be Quiet.
En de betreffende nieuwe kaarten (2x club HD4870 van club 3d, met EK full cover blocks) heb ik van een tweaker gekocht die mij verzekerd dat ze nog prima draaiden.

Blokken voelen niet warm aan maar na 2 min max reboot ie telkens dus dit kan ook eigenlijk niet.
Stroom voorziening zit goed aangesloten, en de blokken zaten er al op.

Nu heb ik beide kaarten appart getest en kreeg ik bij een van de 2 strepen door het beeld. (kaart lijkt mij dus kapot)

Maar ondanks dat de ander prima beeld gaf blijft hij zich rebooten voordat hij in windows komt, geen van de 4 warning leds branden

Een van zijn suggesties was ook Zet in je BIOS je pci xpress lanes op 8x, ipv auto.
Helaas kan ik dit niet vinden in mijn bios, maar kan het ook aan mijn mobo liggen dat die gewoon niet volstaat?
Morgen komt een vriend van me (electricien) alles doormeten om te kijken of er niks kortsluiting maakt.

Maar als dat niet werkt was ik van plan om hem toch maar naar een computer shop te brengen (HFC computers te maastricht) geen idee of zij er iets mee kunnen maar ik heb het ding wel hard nodig en moet het eigenlijk echt voor einde v/d week opgelost hebben. Denken jullie dat zij daar iets mee doen?

Of zou een mede highflower mij willen helpen tegen betaling uiteraard, rij zelf voor mijn werk toch altijd hele land door dus dat is geen probleem.
 
Je bent vergeten meer info te geven over de pc inhoudt. mobo, cpu enzo.

Als je aparte geluidskaart heb moet je die er is af trekken. Je weet maar nooit misschien veroorzaakt die het probleem. En anders je ram 1 voor 1 af halen.

Sluit is zo min mogelijk aan. Haal alle HDD's er af behalve die waar windows opstaat.
 
Harde schijf afkoppelen en gewoon in zen BIOS scherm laten hangen, liefst op de temperature monitor pagina van je BIOS.

Als hij dan nog reboot zit je met kortsluiting of defecte hardware. Blijft hij dan wél draaien, dan zit je met ofwel een defecte harde schijf, ofwel een Windows fout, ofwel geheugen stuk (kan zowel geheugen op 1 van de Radeons of het DDR geheugen zijn).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Help! Waterkoeling blijft warm! Waterkoeling 21
S [EK-FC Terminal DUAL Serial] Rubber ringetje/gasket blijft niet in de groef zitten.. Waterkoeling 4
M PC blijft hangen in game Problemen & Oplossingen 4
M Tekst blijft in beeld Problemen & Oplossingen 0
sir serial Videokaart blijft vol draaien (zonder belasting) Problemen & Oplossingen 47
PlayGamble Computer blijft piepen, na lekken van koelvloeistof Waterkoeling 33
soppy Geen beeld, bios ledje @ mobo blijft branden Problemen & Oplossingen 6
G Windows XP blijft hangen bij Windows logo dan BSOD?! (SSD schijf fout?) Problemen & Oplossingen 2
ShockRaver CPU blijft warm??? Loop verkeerd? pomp verrot!? Waterkoeling 29
Homienator [Muis] Roccat Kone, licht/LED blijft aan als PC uit staat Problemen & Oplossingen 5
A Blijft afbeelding downloaden HighFlow Forum 6
Craven Het blijft goed HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
O Vervanging voor MCP50X Waterkoeling 2
M Vervanging voor standaard koeling Overige Koeling 3
E Vervanging reservoir/pomp Waterkoeling 44
M VRM Heatsink Asus 5850 - vervanging Problemen & Oplossingen 1
T Moederbord vervanging.. Hulp AUB Problemen & Oplossingen 1
M schoonmaak/vervanging Waterkoeling 1
M Advies waterkoeling + (evt)vervanging voor Armor VA8000 Advies Waterkoeling Setup 14
T Thermaltake Symphony, pomp lekt! Vervanging? Waterkoeling 2
H Vervanging northbridge fan Overige Koeling 43

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan