• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Pc als nas.

noob2070

Young, Wild and Free
Goedendag,
Ik zou graag een nas willen maar ik heb hier jammer genoeg nu geen geld voor:(
Nu dacht ik er aan om mijn oude pc als nas te gaan gebruiken.
Ik heb al een programa gehoord freeNAS... maar dit lijkt mij meer een soort van bios. Houd dus in dat je niks kan alleen de nas besturen.
Ik wil graag ook kunnen downloaden en dan via een andere computer kunnen openen enz maar ook streamen. Is dit mogelijk? En wie weet een goed proggama hier voor? Behalfe FreeNAS.

Mvg Noob2070
 
Een NAS is een heel ander principe als een server.
Een NAS is simpelweg een verzameling schijven (meestal met Raid functies) in een doosje, welke toegankelijk is via een echte PC, al dan niet via internet.
Een server is een echte PC met zijn eigen functionaliteit en toegankelijkheid en operationele middelen.
Aan jouw wensen te zien ben je beter af met een server achtige PC.
Om dan Windows Server te installeren is niet eens per se nodig, maar het biedt een wat sneller besturings omgeving omdat veel onnodige onderdelen er niet inzitten.
 
een nas is een nas en geen pc volgens mij wil je gewoon een pc met gedeelde schijven en niet een nas...
freenas is meer dan gewoon een bios maar is niet aan iedereen weggelegd hiermee te werken...
volgens mij moet je eerst eens uitmaken wat je wil doen allemaal met je pc...
Greetz B0B0
 
Om maar even op deze discussie in te haken, ik heb een WD mybook NAS met ftp, en een server met windows server 2003 erop. (hetgeen inderdaad gewoon een besturing systeem is)

De server word nu enkel gebruikt voor microsoft exchange voor outlook.
De NAS heb ik gekocht met het idee dat ik thuis thuis, op me kamer en bij m'n vriendin overal bij m'n films en documenten kon.
Heb een domain aangemaakt en doorgelinkt naar m'n NAS. Hierbij komt hij helaas uit op de verkeerde pagina het admin login panel.
Als je daar inlogt kom je bij de settings van de NAS niet bij de files, dus nu kan ik de nas alleen via local network gebruiken.

Maar dat terzijde ik wil gewoon overal mijn films kunnen kijken of die nou op een server of NAS staan maakt me niet uit.
Nu vroeg ik mij af of dit uberhaubt te realiseren is met een geringe up/download snelheid.
En of er anders niet een makkelijkere manier is om overal mijn centraal opgeslagen films te kunnen bekijken?

ps. als dit als topic kapen word gezien dan laat het even weten dan open ik een nieuwe;)
 
dan stel ik voor om gewoon je mappen te delen en niet beginnen met moeilijke software toepassingen als je freenas al te bios achtig vind :) er bestaan genoeg oplossingen maar die zijn nooit kant en klaar en komt vaak een hoop linux bij kijken :)
Succes alvast

en soppy voor het streamen van films ga je al een aardig lijntje mogen hebben om dat te laten goed verlopen :); voor het koppelen van domein kan ik je vrees ik weinig verder helpen...

Greetz B0B0
 
verschillende os'en gebruiken verschillende protocollen...
als je die dingen wilt gaan combineren zul je toch naar dingen zoals freenas en dergelijke moeten grijpen en beginnen met linux om alle protocollen draaiende te krijgen of moet je een kant en klare oplossing kopen...
Greetz B0B0
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C 22MMRGB aansluiten als PC aan/uit knop Handleidingen en Installatie Tips 4
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
D modding als werk? Cases en Modding 6
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
C Bovenkant reservoir als inlet Waterkoeling 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
k.3nny Tapwater als koelvloeistof? DONT! just DONT! Waterkoeling 12
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
L Gamepad als muis. Problemen & Oplossingen 0
NaabJ Casemod als profielwerkstuk Cases en Modding 28
Sw333t Ik mis Corsair als merk selectie HighFlow Webshop 1
T Socket 1150, backplate zelfde als 1155? Waterkoeling 1
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
C gtx 570 ziet pc als gtx 580 NVIDIA 19
W 1videokaart veel warmer als de andere Waterkoeling 9
L Laptopaccu gebruiken als reguliere accu Electronica 2
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
K Caseflow: even veel fans in als uit laten blazen? Overige Koeling 5
VoYaGeRTM Ze zijn er weer als de kippen bij!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
A Hoe kan ik mijn pc toch overclocken als de BIOS geen opties hiervoor bevat? Overclocking 7
Sw333t Mini "mod" van mijn FritzBox 7170 die ik nu gebruik als router Overige Builds 4
E Cooler Master Fans en voeding niet zo stil als gehoopt Overige Koeling 4
aadje93 Fout bij reviews maken als je geen naam invult HighFlow Webshop 0
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
I Tube reservoir, welke kant als bovenkant? Waterkoeling 1
M Zit er koelpasta bij als je een processor koopt? Hardware & Software 2
J Windows support 1TB harddisk als C schijf? Hardware & Software 4
MaartenvdE Prijs op een webshop verkeerd (erg laag), moeten zij leveren als ik bestel en betaal? Hardware & Software 6
R Koelvloeistof, gaat dat aankoeken als je PC lange tijd niet gebruikt? Waterkoeling 3
Homienator [Muis] Roccat Kone, licht/LED blijft aan als PC uit staat Problemen & Oplossingen 5
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
Celly Noctua fan trilt als een vib...idioot Overige Koeling 11
Foxdelta-Mods Fan adapter als shroud gebruiken. Waterkoeling 4
ShaquilleMoreno Gelezen topics markeren als gelezen HighFlow Forum 28
stravinski e8500 loopt standaart als een e8400... Hardware & Software 8
MrGiorgio Niet voor mezelf maar puur als suggestie HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy Als eerste in NL: Schroeffitting voor 1/2" slangen!! HighFlow Computer Cooling Shop 10
bundymania [Bundymania User Review] Drobo 5N2 NAS (GER) HighFlow Product Reviews 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
volcom Zelf Nas / media server bouwen Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] QNAP TS-212 Turbo NAS (exclusief harde schijven) Verkocht 3
arwin74 Nieuwe nas(je) Hardware & Software 11
E het grote NAS vergelijkings topic Hardware & Software 47
B NAS aanschaffen Hardware & Software 38
P Qnap NAS Beveiliging Problemen & Oplossingen 4
Sw333t Moederbord, processor en geheugen voor zelfbouw NAS Hardware & Software 22

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan